Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Update 4.31 Mediabox Next Opnames houden niet meer vast waar je gebleven bent

Na de laatste update van de Mediabox Next naar 4.31 wordt niet goed meer onthouden waar je gebleven bent bij het terugkijken van opnames.


Korte toelichting: Wanneer ik een film wil opnemen die al begonnen is en deze later wil terugkijken heb je (en dat was al voor de update) 2 keuzes bij het later terugkijken: kijken vanaf het begin of verder kijken.
Wanneer je kiest voor kijken vanaf het begin en begint met kijken en stopt voor de volledige opname is afgelopen, dan kon je de opname een volgende keer verder kijken vanaf het punt waar je op dat moment gebleven was!  Na de update naar 4.31 krijg je bij het wederom opstarten van de opname in dezelfde situatie dezelfde 2 keuzes: Verder kijken en kijken vanaf het begin.
Wanneer je dan kiest voor verder kijken, kijk je niet verder waar je de vorige keer gebleven was maar kijk je verder vanaf het moment dat je de opname begonnen bent. Er wordt dus niet meer onthouden waar je voor de laatste keer gestopt bent met het kijken van de opname!

Ik vermoed dat dit een bug is en hoop dat dit snel opgelost kan worden. Het is niet meer van deze tijd om telkens te moeten noteren waar je gebleven bent bij het terugkijken van een opname.

Dank alvast voor een oplossing!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi allemaal, dit probleem lijkt inmiddels opgelost. Wij kunnen het niet meer reproduceren, maar veel belangrijker: werkt het bij jullie ook weer naar behoren?

Bekijk in context

34 Reacties 34
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Hanno,

Thanks voor het onder aandacht brengen hiervan.
Begrijp ik het goed dat dit speelt wanneer je een opname inplant wanneer het programma al is begonnen?
Gaat het wel goed wanneer je een opname inplant voordat dat programma is gestart?

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Dat klopt helemaal!

Het probleem is alleen bij opnames van programma's die reeds gestart zijn.

Bij vooraf ingestelde opnames is er geen enkel probleem.

 

deehar

Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Dit had ik ook, dacht ik!    Gisteren had ik het afspelen van een opname precies in het midden afgebroken.  Geen probleem om daar terug te gaan!

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Het gaat erom dat de opname is gestart tijdens de uitzending!
Wanneer je bijvoorbeeld de opname start op 75% van de uitzending en de opname later bekijkt en afbreekt op 50% van de opname, ga je, wanneer de je opname verder wil kijken dmv de knop "verder kijken", naar 75% van de uitzending en NIET naar 50% van de uitzending. 
Bij gewone opnames heb ik geen enkel probleem met het verder spelen van waar ik gebleven was!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helder, bedankt voor je snelle reactie! Ik laat dit graag verder onderzoeken @Hanno en @deehar
Kun je/jullie de volgende 4 vragen ook nog beantwoorden, dan zet ik dit graag door naar een achterliggende afdeling 🙂

Zender + naam opgenomen content: 
Datum en tijdstip oorspronkelijke uitzending: 
Tijd op balk voordat je stopt met kijken: 
Totale duur volgens de tijdsbalk van de opgenomen content:

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

1) RTL 8 - SUITE FRANCAISE

2) DINSDAG 4 MEI 20.25 - 22.40

3) 1.27.09

4) RESTERENDE TIJD 1.02.46, TOTALE DUUR 2.29.56

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor je snelle reactie @Hanno.
We kunnen dit inderdaad reproduceren, dus thanks voor het melden hiervan.
Het probleem gaat verder onderzocht worden, met als doel om het te fiksen natuurlijk. Hopelijk merk je snel dat het weer gaat zoals het hoort 🙂

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Dank voor het zo goed oppakken van dit issue!
En top dat het te reproduceren valt, dat maakt het een stuk makkelijker om het te fixen.

Hopelijk snel een update 😁

kwartelfamily

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem: graag oplossing

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap dat je graag een oplossing hiervoor wilt, @kwartelfamily. We hebben dit momenteel in onderzoek!

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ik heb inmiddels een nieuwe software update voor de Next ontvangen 4.32 wij wonen in Brabant en daar gaan  meestal de eerste updates naar toe.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi allemaal, dit probleem lijkt inmiddels opgelost. Wij kunnen het niet meer reproduceren, maar veel belangrijker: werkt het bij jullie ook weer naar behoren?

deehar

Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Reactie van mijn Next is traag op dit moment maar het werkt zoals het moet!

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Mark Zojuist getest en het werkt inderdaad nu weer zoals het moet met 4.32.
Heb helaas wel weer een andere "bug" gevonden in 4.32 maar daar maak ik wel een nieuw topic voor aan zodat deze gesloten kan worden! Dank voor de bugfix!

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Wij hebben hetzelfde probleem. De Next houdt het niet vast tot waar je gebleven bent. Hij gaat altijd terug naar het begin, waardoor je iedere keer opnieuw vooruit moet spoelen. 

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Is de box wel al geupdate naar 4.32?

Zoja, dan zou ik een reboot proberen door de knop op de achterkant uit te zetten, enkele minuten wachten en dan weer aanzetten.

Bij mij werkt het nu weer zoals t moet.

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Geen momentje meer?

Kun je weer vooruitspoelen bij replay?

En heb jij dat ook, dat hij niet onthoudt waar hij gebleven is als je naar iets kijkt wat opgenomen is en je stopt, dan begint hij als ik de volgende keer weer verder wil kijken helemaal van voor af aan en moet ik hem telkens vooruitspoelen. Heel vervelend. 

Hanno
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb nu sinds 4.32 geen problemen meer met opnames en het onthouden waar je gebleven bent.

Daarom was ik wel benieuwd of je box inderdaad op 4.32 zit en of je de box al is hebt uitgezet door de knop van achteren uit en weer aan te zetten. 

Vervelend dat het bij jou niet werkt zoals t moet. 

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Waar kan ik dat zien op next welke update hij heeft 

Uitgelicht topic