1
Vraag
2
Reacties
TjerkVisser

Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

Update 4.27 en logitech harmony

Goedeavond,

Sinds de update 4.27 heb ik het volgende probleem met het gebruik van mijn logitech harmony:

Wanneer ik de quide selecteer gaat dat prima, maar als ik vervolgens een item selecteer met OK reageert de mediabox niet. (Ik zie wel reactie op de Led) Als ik echter de OK knop iets langer ingedrukt houdt (dubbel comando) dan reageert de mediabox wel.

Nu kan ik mijn logitech zo programmeren dat hij dubbele commando’s uitstuurt, echter is dit geen optie omdat bij het “zappen” ik dan over twee kanalen heen springt.
 

Dit gebeurt sinds de update 4.27. Voorheen werkte dit alles perfect.

Graag een reactie.
Tjerk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Deze dus.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/na-update-4-27-werkt-de-knop-een-stap-terug-niet-meer-6...

En inderdaad, OK knop problemen worden de laatste tijd ook vaker gemeld.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Verrek, ja, dat heb ik ook . Als je op ok drukt … gebeurd er niks. Als test heb ik 2x op ok gedrukt, en krijg dan de keuze live tv of replay , is dat ook nieuw ?

Het switchen naar de vorige zender via de return toets werkt bij mij niet meer, bij jou wel @TjerkVisser ?

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

@Rene F 

Die keuze was er volgens mij al. Je kreeg deze echter bij eenmaal drukken.

De return knop op de harmony is vanaf het begin bij mij al een soort "exit" button. Ik heb de next afstandsbediening nog nooit gebruikt.

Ik wist niet dat dit "terug" naar vorige zender was.

Geen idee waar de meerwaarde daarvan is.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik zie meer reacties over het meerdere malen moeten drukken van ok om de Next dat te laten snappen. Aangezien het ook via een andere AB moet lijkt het aannemelijk dat er iets niet lekker zit met de ok knop afhandeling.

Zelf gebruik ik weinig de ok knop. Heb het zelf niet zo gemerkt. De keer dat ik ok moet drukken is bij het afspelen van opnames en daar reageert de Next goed.

GPV

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier. Ook al gemeld in post op dit forum. Ziggo, graag prioriteit geven. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Deze dus.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/na-update-4-27-werkt-de-knop-een-stap-terug-niet-meer-6...

En inderdaad, OK knop problemen worden de laatste tijd ook vaker gemeld.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
MaxH wrote:

Deze dus.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/na-update-4-27-werkt-de-knop-een-stap-terug-niet-meer-6...

En inderdaad, OK knop problemen worden de laatste tijd ook vaker gemeld.

En gaat men hier ook wat aan doen?
Ik zie weinig reactie vanuit Ziggo!

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
TjerkVisser wrote:
MaxH wrote:

Deze dus.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/na-update-4-27-werkt-de-knop-een-stap-terug-niet-meer-6...

En inderdaad, OK knop problemen worden de laatste tijd ook vaker gemeld.

En gaat men hier ook wat aan doen?
Ik zie weinig reactie vanuit Ziggo!

In onderzoek……. Meer kan/mag ik er niet van maken.

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
MaxH wrote:
TjerkVisser wrote:
MaxH wrote:

Deze dus.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/na-update-4-27-werkt-de-knop-een-stap-terug-niet-meer-6...

En inderdaad, OK knop problemen worden de laatste tijd ook vaker gemeld.

En gaat men hier ook wat aan doen?
Ik zie weinig reactie vanuit Ziggo!

In onderzoek……. Meer kan/mag ik er niet van maken.

@MaxH OK bedankt, is in ieder geval wat 😉

 

RayL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
TjerkVisser wrote:

Goedeavond,

Sinds de update 4.27 heb ik het volgende probleem met het gebruik van mijn logitech harmony:

Wanneer ik de quide selecteer gaat dat prima, maar als ik vervolgens een item selecteer met OK reageert de mediabox niet. (Ik zie wel reactie op de Led) Als ik echter de OK knop iets langer ingedrukt houdt (dubbel comando) dan reageert de mediabox wel.

Nu kan ik mijn logitech zo programmeren dat hij dubbele commando’s uitstuurt, echter is dit geen optie omdat bij het “zappen” ik dan over twee kanalen heen springt.
 

Dit gebeurt sinds de update 4.27. Voorheen werkte dit alles perfect.

Graag een reactie.
Tjerk

Zoo, ik heb hier ook al dagen mee lopen stoeien voordat ik dit topic vond. Dacht dat het aan mijn eigen config lag, Logitech software ingedoken ir herhalings opdracht verhoogd, opnieuw Next toegevoegd, IR oogjes opnieuw plaatsen, etc. Maar het ligt dus niet aan mij 

Maar, nu heb ik een nieuwe firmware dan gemeld in dit topic, namelijk 4.28. Klopt het dat het probleem daar nog steeds van toepassing is?

TjerkVisser
Topicstarter
Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
RayL wrote:
TjerkVisser wrote:

Goedeavond,

Sinds de update 4.27 heb ik het volgende probleem met het gebruik van mijn logitech harmony:

Wanneer ik de quide selecteer gaat dat prima, maar als ik vervolgens een item selecteer met OK reageert de mediabox niet. (Ik zie wel reactie op de Led) Als ik echter de OK knop iets langer ingedrukt houdt (dubbel comando) dan reageert de mediabox wel.

Nu kan ik mijn logitech zo programmeren dat hij dubbele commando’s uitstuurt, echter is dit geen optie omdat bij het “zappen” ik dan over twee kanalen heen springt.
 

Dit gebeurt sinds de update 4.27. Voorheen werkte dit alles perfect.

Graag een reactie.
Tjerk

Zoo, ik heb hier ook al dagen mee lopen stoeien voordat ik dit topic vond. Dacht dat het aan mijn eigen config lag, Logitech software ingedoken ir herhalings opdracht verhoogd, opnieuw Next toegevoegd, IR oogjes opnieuw plaatsen, etc. Maar het ligt dus niet aan mij 

Maar, nu heb ik een nieuwe firmware dan gemeld in dit topic, namelijk 4.28. Klopt het dat het probleem daar nog steeds van toepassing is?

Ik heb er inmiddels mee leren leven, ik houd de harmony ok knop wat langer ingedrukt waardoor hij het commando wel oppakt.

HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes

Ja, hetzelfde hier met de Harmony, en de 'return' knop, die werkt wel, maar niet meer naar de laatst bekeken zender, ook met de officiële ziggo next afstandsbediening. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

De Previous Channel functie bij 3rd party AB's werkt inderdaad nog steeds niet. Heeft geen prio/aandacht meer bij Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic