1
Vraag
2
Reacties
Dkok

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Universele afstandsbediening: Kanaal omhoog en naar beneden werkt niet

Mijn afstandsbediening die ik altijd bij vorige providers prima heb kunnen koppelen met alle externe apparatuur werkt niet met de ziggo next mini. Ik heb een Samsung Q60 of Q55. Dat weet ik even niet meer. Maar ik kan dus bij instellen afstandsbediening niet kanaal omhoog en naar beneden laten werken. Heb vele tips hier al geprobeerd maar het lukt niet! Help! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Bert  schreef:

De Next mini werkt via RF.

Kan de Samsung AB daar ook mee werken?


@Bert 

Hier past wel een correctie. De ab van de Next werkt met RF en de Mini werkt met Blue Tooth. De kleinere ab van de Mini kan overigens ook met RF overweg om een Next aan te sturen, maar dat terzijde.

 

@Dkok 

Ik weet niet welk model en type op de Samsung tv als settopbox gekozen moet worden. Arris VIP5002 , als modelcode voor de Mini, lijkt Samsung niet te kennen. Mogelijk dat er ook andere modelcodes in omloop zijn, maar die zijn dan lastig te achterhalen.

 

Bij verder zoeken hier heb ik een topic gevonden dat op dit topic lijkt.  Het geeft je niet de oplossing waar je op hoopt.

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Next mini werkt via RF.

Kan de Samsung AB daar ook mee werken?

Dkok
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is een goede vraag. Heeft u enig idee hoe ik daar achter kan komen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dkok  schreef:

Dat is een goede vraag. Heeft u enig idee hoe ik daar achter kan komen?


Ga er maar vanuit dat dit niet zo is. Infrarood is zover ik weet voor bijna alle TV'S  en de bijbehorende bediening nog redelijk standaard zover ik goed op de hoogte ben.

 

Dit zal bij de specificaties van de TV staan, of bij die van de afstandsbediening zelf.

 

Tegenwoordig gaat er ook steeds meer via apps (lees wifi) 

 

In principe zal u de Next Mini enkel kunnen bedienen via HDMI-CEC de TV moet dan op die methode de Next opdrachten kunnen sturen. 

Het is vanuit Ziggo de bedoeling hun afstandsbediening aan de TV te koppelen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Geen idee, hopelijk komt er iemand voorbij die dit weet.

Ik heb nog nergens gelezen dat Samsung hier instellingen voor levert op de AB.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Bert  schreef:

De Next mini werkt via RF.

Kan de Samsung AB daar ook mee werken?


@Bert 

Hier past wel een correctie. De ab van de Next werkt met RF en de Mini werkt met Blue Tooth. De kleinere ab van de Mini kan overigens ook met RF overweg om een Next aan te sturen, maar dat terzijde.

 

@Dkok 

Ik weet niet welk model en type op de Samsung tv als settopbox gekozen moet worden. Arris VIP5002 , als modelcode voor de Mini, lijkt Samsung niet te kennen. Mogelijk dat er ook andere modelcodes in omloop zijn, maar die zijn dan lastig te achterhalen.

 

Bij verder zoeken hier heb ik een topic gevonden dat op dit topic lijkt.  Het geeft je niet de oplossing waar je op hoopt.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic