Rob Hopmans
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitzending gemist

Ik kijk vaak en graag programma's van de NPO terug. Journaal, Studio Sport eredivisie en dergelijke. De laatste weken valt mij op dat maar een klein gedeelte van de uitzendingen de volgende dag aanwezig zijn. Zo ziek ik dan de journaals tot ongeveer zes uur 's avonds en daarna niets meer. Geen Journaal geen  sport, helemaal niets na 18.00 uur. Vandaag (zondag) is het helemaal raar: de laatste programma's van NPO 1 zijn de journaals van vrijdag avond. Niks terug te kijken dus van gisteren. Ik heb een media box met het UPC logo. Iemand hier ook last van en een oplossing??

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark
Expert
Expert
  • 1714Reacties
  • 129Oplossingen
  • 599Likes

Vorige week waren er storingen bij het vullen van het platform voor de Humax. Er is ongetwijfeld een verband.

De onbetrouwbaarheid en onvolledigheid van het platform is voor mij een reden geweest om een Apple TV te kopen en gebruik te maken van de Ziggo Go app. Replay werkt voortreffelijk en de beeldkwaliteit is ook beter dan via de Humax en uitzending gemist.

Bekijk in context

7 Reacties 7
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5848Reacties
  • 395Oplossingen
  • 1031Likes

kun je een foto van de mediabox box

cisco en humax en pace  kunnen maar beperkt uitzending gemist

voor uitgebreid uitzending gemist replay-tv heb je een mediabox xl of mediabox next nodig

iMark
Expert
Expert
  • 1714Reacties
  • 129Oplossingen
  • 599Likes

Vorige week waren er storingen bij het vullen van het platform voor de Humax. Er is ongetwijfeld een verband.

De onbetrouwbaarheid en onvolledigheid van het platform is voor mij een reden geweest om een Apple TV te kopen en gebruik te maken van de Ziggo Go app. Replay werkt voortreffelijk en de beeldkwaliteit is ook beter dan via de Humax en uitzending gemist.

Bekijk in context

Gianna
Community Moderator
Community Moderator
  • 2553Reacties
  • 178Oplossingen
  • 344Likes

Goedemiddag @Rob Hopmans, welkom op de Community! 

Ik begrijp goed dat je benieuwd bent waar een groot gedeelte van de programma's zijn. Bij uitzending gemist is het het geval dat wij afhankelijk zijn van wat er wordt aangeleverd door de zenders zelf. Er waren hiermee inderdaad problemen zoals @iMark al aangaf. Dit is inmiddels hersteld en daarom ben ik benieuwd hoe het er momenteel voorstaat. 

Rob Hopmans
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Gianna en Mark.

Inmiddels zijn de uitzending gemist programma's weer aanwezig. Het is alleen als abonnee niet te begrijpen dat de ene keer studio sport wel geüpload wordt en de andere keer niet.

Groet, Rob Hopmans

Gianna
Community Moderator
Community Moderator
  • 2553Reacties
  • 178Oplossingen
  • 344Likes

Dat kan ik begrijpen, maar dit maal was de oorzaak een storing met de content bibliotheek. Deze is gerest en daardoor is alles momenteel weer hersteld. 
Sorry voor het ongemak! 

marthine
Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gedeelde smart halve smart na lezen van Topics, maar als het aan PACE-box of oudere mediaboxen ligt dan aub een aanbod tegen ong. dezelfde prijs aanbieden? 

Ik ben al opgelucht dat ik niet de enige ben en alle reacties heel herkenbaar voor mij, maar fijn het van je af te kunnen schrijven met mede lotgenoten.   In 1e instantie ga je weer van alles proberen.  Uitschakelen, Fabrieksinstellingen, kabels nakijken.  Ik kan het inmiddels blindelings.  Duimen maar dat het weer even goed blijft gaan en sterkte ermee.   

iMark
Expert
Expert
  • 1714Reacties
  • 129Oplossingen
  • 599Likes

Volgens mij ligt het niet aan de boxen zelf. Het is de afgelopen jaren meerdere keren voorgekomen dat uitzending gemist niet goed werkte op het platform van o.a. interactieve tv via de Humax. Er was dan altijd een storing in het vullen van de bibliotheek vanuit de aanbieders.

Sinds een paar dagen hebben we een Apple TV met de Ziggo app. Replay werkt gewoon veel beter via die interface. Bovendien is er nu de mogelijkheid om een programma te gaan kijken dat al begonnen is. Via de Humax is dat niet mogelijk en moet je soms uren wachten voordat een programma eindelijk beschikbaar is. Een ander voordeel is dat buitenlandse series en films via bijvoorbeeld de NPO nu ook teruggekeken kunnen worden. 

Ik ben nog steeds tevreden over de Humax 5200c zelf. Alleen iTV, en dan met name uitzending gemist, is beneden peil.