1
Vraag
2
Reacties
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Uitzending gemist versus Replay TV (Horizon)

Mij is opgevallen dat als je een programma wil terug kijken dan moet je dit doen via de TV Gids en dan een dag terug, of meerdere dagen terug. Dan pak je het programma wat je wil bekijken en druk je op AFSPELEN. Kijk je nu op NPO 1,2 of 3, dan is vooruit spoelen geen enkel probleem. Kijk je naar de andere zenders dan is het vooruit spoelen niet mogelijk.

Ja, ik weet dat het commerciële zenders zijn en dat er staat dat het niet mogelijk. Maar wat valt mij dus nu op, als ik op deze manier terug kijk dan krijg ik eerst een stuk van het programma ervoor te zien, reclame en dan pas wat ik wil kijken. Om heel eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om het laatste stukje van het programma dat ervoor komt te MOETEN kijken. Dat je de reclame niet kunt doorspoelen is voor mij prima. Maar om nu ook nog eens bijna 3 tot 4 minuten het programma ervoor te MOETEN afkijken, bevalt me niet.

Waarom is het niet zoals voorheen met uitzendinggemist of RTLXL. Dat je gewoon het programma kiest en dat krijg je dan ook te zien. Waarom krijg je nu eerst een stukje programma dat ervoor kwam te zien? Eigenlijk best vervelend!!

Is daar iets aan te doen, doen wij iets verkeerds? Of zo is het nu eenmaal ingesteld?!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij RTL XL en Uitzending Gemist werden de uitzendingen individueel gestart vanaf een server. Vandaar dat deze programma's over het algemeen keurig vanaf het begin werden getoond. Replay TV werkt technisch (althans, zo vermoed ik) anders: Ergens in de keten staan een paar servers die continue alle zenders opnemen.

Wil jij bijvoorbeeld de aflevering van GTST van afgelopen maandag zien dan start 'ie gewoon de stream van RTL4 op de geplande aanvangstijd van dit programma. GTST begint traditioneel altijd véél te laat en hierdoor ben je inderdaad genoodzaakt om eerst nog een stuk van het vorige programma te kijken 😞

Tenzij er een slim trucje verzonnen wordt, denk ik niet dat dit snel opgelost zal worden...

Bekijk in context

7 Reacties 7
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Inderdaad, dat heb ik ook ondervonden. Ik zie ook niet welk doel het dient, om vooruitspoelen onmogelijk te maken, anders dan bij reclame.
Bij de reclame is er - hoe vervelend ook voor de kijker- er dan nog wel een commercieel doel, maar voor het overige lijkt het zinloos. Hopen maar, dat dit in de toekomst middels een update wel mogelijk wordt gemaakt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij RTL XL en Uitzending Gemist werden de uitzendingen individueel gestart vanaf een server. Vandaar dat deze programma's over het algemeen keurig vanaf het begin werden getoond. Replay TV werkt technisch (althans, zo vermoed ik) anders: Ergens in de keten staan een paar servers die continue alle zenders opnemen.

Wil jij bijvoorbeeld de aflevering van GTST van afgelopen maandag zien dan start 'ie gewoon de stream van RTL4 op de geplande aanvangstijd van dit programma. GTST begint traditioneel altijd véél te laat en hierdoor ben je inderdaad genoodzaakt om eerst nog een stuk van het vorige programma te kijken 😞

Tenzij er een slim trucje verzonnen wordt, denk ik niet dat dit snel opgelost zal worden...
B A

Level 1
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Er wordt altijd een stukje te vroeg en te laat opgenomen, om bij eventuele vertraging/uitloop van programma's ervoor te zorgen dat je toch alles kunt kijken.

Ziggo neemt de boel zelf op haar eigen servers op. Doorspoelen bij de commercieelen is idd niet mogelijk, wat ongunstig kan zijn. Het voordeel is echter wel dat je niet hoeft te betalen. Als je via het uitzendinggemist-deel bij de oudere boxen gaat kijken (Humax, Cisco, Samsung), moet je per programma een bedrag betalen. Varieert van 49ct tot 1,50 of 2 euro per programma. En die kosten komen dus te vervallen als je via Replay TV kijkt.
RonG

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu wel heel erg.. Ik probeer net Bones (RTL4) vanaf het begin te kijken, en na 10 minuten zit ik nog steeds halverwege het vorige programma. Dit maakt deze functie voor mij echt echt totaal nutteloos. Een oplossing is m.i. Om er reclameblokken in te programmeren die je niet kunt doorspoelen, bijvoorbeeld aan het begin (zoals op YouTube) en doorspoelen mogelijk te maken.
FC TV

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is nu precies het verschil tussen TV gemist en Replay TV - wanneer beter de een gebruiken en wanneer de ander? thnx for reactie!


EnergieBoy wrote:
Mij is opgevallen dat als je een programma wil terug kijken dan moet je dit doen via de TV Gids en dan een dag terug, of meerdere dagen terug. Dan pak je het programma wat je wil bekijken en druk je op AFSPELEN. Kijk je nu op NPO 1,2 of 3, dan is vooruit spoelen geen enkel probleem. Kijk je naar de andere zenders dan is het vooruit spoelen niet mogelijk.

Ja, ik weet dat het commerciële zenders zijn en dat er staat dat het niet mogelijk. Maar wat valt mij dus nu op, als ik op deze manier terug kijk dan krijg ik eerst een stuk van het programma ervoor te zien, reclame en dan pas wat ik wil kijken. Om heel eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om het laatste stukje van het programma dat ervoor komt te MOETEN kijken. Dat je de reclame niet kunt doorspoelen is voor mij prima. Maar om nu ook nog eens bijna 3 tot 4 minuten het programma ervoor te MOETEN afkijken, bevalt me niet.

Waarom is het niet zoals voorheen met uitzendinggemist of RTLXL. Dat je gewoon het programma kiest en dat krijg je dan ook te zien. Waarom krijg je nu eerst een stukje programma dat ervoor kwam te zien? Eigenlijk best vervelend!!

Is daar iets aan te doen, doen wij iets verkeerds? Of zo is het nu eenmaal ingesteld?!
FC TV

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
FC TV wrote:
Wat is nu precies het verschil tussen TV gemist en Replay TV - wanneer beter de een gebruiken en wanneer de ander? thnx for reactie!


EnergieBoy wrote:
Mij is opgevallen dat als je een programma wil terug kijken dan moet je dit doen via de TV Gids en dan een dag terug, of meerdere dagen terug. Dan pak je het programma wat je wil bekijken en druk je op AFSPELEN. Kijk je nu op NPO 1,2 of 3, dan is vooruit spoelen geen enkel probleem. Kijk je naar de andere zenders dan is het vooruit spoelen niet mogelijk.

Ja, ik weet dat het commerciële zenders zijn en dat er staat dat het niet mogelijk. Maar wat valt mij dus nu op, als ik op deze manier terug kijk dan krijg ik eerst een stuk van het programma ervoor te zien, reclame en dan pas wat ik wil kijken. Om heel eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om het laatste stukje van het programma dat ervoor komt te MOETEN kijken. Dat je de reclame niet kunt doorspoelen is voor mij prima. Maar om nu ook nog eens bijna 3 tot 4 minuten het programma ervoor te MOETEN afkijken, bevalt me niet.

Waarom is het niet zoals voorheen met uitzendinggemist of RTLXL. Dat je gewoon het programma kiest en dat krijg je dan ook te zien. Waarom krijg je nu eerst een stukje programma dat ervoor kwam te zien? Eigenlijk best vervelend!!

Is daar iets aan te doen, doen wij iets verkeerds? Of zo is het nu eenmaal ingesteld?!



thnx EnnergyBoy! maar mij nog niet helemaal duidelijk wat dan Replay TV voor toegevoegde waarde heeft...
ik ben met je eens dat het niet fijn is om die 3a4 min van vorige programma tezien - maar heb er geen oplossing voor.
rachid86

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ziggo

Komt er nog ooit een functie dat ik gewoon zou kunnen doorspoelen met replay tv?? Zou toch gewoon moeten kunnen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic