Rob S.
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Uitzending gemist - Foutcode cd103

Uitzending gemist werkt niet : foutcode cd103 .  schijnt een bekende fout te zijn bij ziggo maar..... niet structureel verholpen...

12 Reacties 12
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49205Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10968Likes

Als ik het goed gok, heb je een Pace mediabox?

CD103 is een zeer zeldzaam voorkomende foutmelding, je bent de 4e op dit forum in 8 jaar als ik er op zoek.

Dit kan 2 oorzaken hebben, of de mediabox kan de Ziggo servers niet bereiken door verouderd aansluitingen of er is een storing.

Als het verouderde aansluitingen zijn, dan wordt het eerste deel, wandcontactdoos, splitter en eerste korte kabels, gratis vernieuwd door een Ziggo monteur.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Rob S.
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bert,

Dank voor je suggesties en vragen.

Aller eerst, alles doet het prima ( ontvangst/opnemen met ingebouwde HD/ kiezen van gemiste uitzending.)

Zelftest : gefeliciteerd uw media box heeft een goede verbinding ( het is een Cisco hw 5.1 en software 4.0.1.8e47 en dvr en HD: beschikbaar.Netwerk zowel IP als MAC: goed

kwaliteit signaal 2049, 2063,2068 kwaliteit 100% en sterkte 92%.

Kortom alles lijkt top :

Na selectie van het programma dat ik wil zien ( selectie gaat ook allemaal goed)is het na een paar minunten : ping:

"Service onderbroken. Onze excuses , door een storing is deze service momenteel niet in gebruik. Kijk bij aanhoudende problemen op ziggo.nl/klantenservice (CD103)"

Wel, daar kennen ze de fout niet dus vandaar de community post. Heb jij suggesties wat ik nu kan doen?

Groeten, Rob S.

Rob S.
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zoals voorgesteld nieuwe kabel leggen van  huisaansluiting direct naar de Cisco.... Precies hetzelfde. Signaalsterkt ok. Geen werkende Uitzending gemist...

Is hier in de community iemand van Ziggo? De Ziggo  chatbox kent geen foutcode CD103 dus ook geen oplossing.....

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49205Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10968Likes

Is het een Cisco 8485 DVB | Klantenservice | Ziggo ?

Zo ja, dan kan die evengoed defect zijn, hier heeft de Cisco het jaren geleden al opgegeven en ik heb het ook al heel veel gelezen hier op het forum, dus je bent mogelijk 1 van de laatsten die er nog één heeft werken.

Ik zou even nog geen nieuwe kabel gaan leggen als niet duidelijk is hoe de eerste plaats van Ziggo eruit ziet en of het mogelijk aan je Cisco ligt, meestal ligt het aan de leeftijd van de eerste plek en de daarbij gebruikte splitters en niet aan de liggende kabels.

Als die eerste plaats en splitters en korte kabels verouderd zijn, dan worden die gratis vervangen door Ziggo.

Zijn er dan nog problemen, kun je weer verder kijken.

Als eerste het fundament bekijken en dan pas wat erop gebouwd is.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49205Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10968Likes

Vervolg op het bericht hier zojuist boven:

"Is hier in de community iemand van Ziggo?"

Niet in het weekend, dan is het alleen voor zeer urgente storingen.

Zij zullen je dezelfde vragen stellen, want als ze blind een monteur sturen en het ligt aan je eigen aansluitingen, dan kost het je € 50,00 en dat is vaak te voorkomen door meer informatie en kan duidelijk worden of het aan de Ziggo kant ligt, dan is het gratis of aan je eigen verdere aansluitingen, dan zijn de kosten voor jou.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

evroode
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb exact hetzelfde probleem d.d. 14 augustus 2021, kabel is al vervangen, dus dat gaan we niet meer opnieuw doen. Ziggo, als men überhaupt meeleest, please help! Heb de zwarte upc HD box. Alles opnieuw opgestart volgens fabriksinstellingen, lokatie 2015 HD, niets helpt! Help!!

evroode
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanvulling, ik heb de Pace hardware 018.002, software 4.0.1.5E27.

Kan ik deze niet beter gewoon komen omruilen ???????

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49205Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10968Likes

@evroode 

CD103 is een zeer zeldzaam voorkomende foutmelding, je bent de 4e op dit forum in 8 jaar als ik er op zoek.

Dit kan 2 oorzaken hebben, of de mediabox kan de Ziggo servers niet bereiken door verouderd aansluitingen of er is een storing.

Als het verouderde aansluitingen zijn, dan wordt het eerste deel, wandcontactdoos, splitter en eerste korte kabels, gratis vernieuwd door een Ziggo monteur.

Rob S.
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dus....kabel  vervangen, rechtstreeks geprobeerd, alles top ( internet 300Mb/25Mb), schitterend beeld en prima interactive bediening echter: bij op halen geselecteerde programma : cd103.. ( eerst oranje ff wachten en dan blauw zwart eff wachten daarna fout code.). Heeft het iets te maken met water in de straat kabel? hebben we 4 jaar geleden last van gehad met neerslag verzwakte het (toen nog) analoge signaal. Konden ze toen zien bij ons met een soort spectrum analyser. Was toen gerepareerd in de verdeler op straat.nu  blijft signaal 100% kwaliteit 92 % maar ....niet werken.

IMG_3332.jpg

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 312Posts
  • 57Oplossingen
  • 75Likes

Hi @Rob S. Een irritant en inderdaad vrij zeldzaam probleem heb je te pakken! Zoals @Bert al aangaf gaat het hier vaak fout in de aansluiting, daar zou ik graag nog samen naar kijken. Wanneer ik de gedeelde foto zo bekijk zie ik zowel een splitter als een versterker. Je geeft aan na het vervangen van de kabel de box rechtstreeks getest te hebben, dit dus zonder tussenkomst van zowel splitter als versterker? Zo ja, lijkt het mij goed een monteur aan te sturen. Mocht de monteur op locatie beoordelen dat het signaal in orde is en het aan de Cisco ligt, kan hij deze ter plekke omruilen. 

Het probleem buitenshuis stamt zo te zien uit 2014, dit is toen verholpen dus het lijkt mij niet direct aannemelijk dat dit nu weer aan de orde is. Ik lees ook terug dat er toen sprake was van uitval van het internet en tv-signaal, dat had je dan nu ook op moeten merken. 

@evroode ik begrijp dat jij exact hetzelfde probleem ervaart? Lijkt mij goed om dan ook bij jou de hoofdaansluiting te controleren. Heb je de mogelijkheid om hier een foto van te delen? 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49205Posts
  • 3012Oplossingen
  • 10968Likes

@Rob S. Ik zie dat van de splitter maar 1 uitgang gebruikt wordt.

Ik zou de splitter uit de wandcontactdoos halen en de stekker direct in wandcontactdoos steken, dat scheelt een berg weerstand, je signaal wordt dan 3 maal sterker, heen en retour.

Bert_0-1629284639658.jpeg

Rob S.
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Monica,

Dank voor je antwoord. ik heb ( voor een tweede tv in huis) een klein media boxje zonder harddisk ( gehuurd-een Pace). Deze aangesloten op de tv en.....precies hetzelfde response....cd103

Zie foto. ( let niet op het piepkleine mediaboxje ernaast. Kan ik ziggogo/netflix/npo op draaien en via omwegen ( volgens huisgenoten teveel) uitzending gemist kijken.

2 mediaboxen en een player.2 mediaboxen en een player..

Dus...Ligt waarschijnlijk niet aan de mediabox ( 2 defect?).

Heb ook nog de hoofdkabel van buiten naar binnen vervangen. Idem probleem: alles nog even snel en prima en volgens de internetrouter en mediabox  uitstekend signaal .

Het lijkt op een software probleem ergens bij ziggo. ( beide media boxen doen precies hetzelfde op hetzelfde moment....een fout geven cd103).

Als hier een monteur voor moeten komen, graag! Wordt ik gebeld voor een afspraak?

Groeten , Rob

@Bertsplitter verwijderd, geen resultaat ( geen uitzending gemist)

Uitgelicht topic