De laatste tijd heb ik veel problemen met uitval van internetradio.
Soms langer, maar meestal korte periodes.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb er een aantal geplaatst waaronder 2 op de ingaande kabel van het modem, 2 op de internetkabel van modem naar streamer en 2 op de kabel naar de master-DECO. Tot nu toe nog steeds uitval en ook nog steeds ronde de 20-30 sec. Dus dit lijkt bij mij niet de oplossing.
Ik heb echt geen enkele geen reden meer, om aan te nemen dat mijn Cambridge Audio CXN het probleem is. Nul, niks, nada, zeg maar. En geen %-tje meer dan dat. Dat geldt ook voor mijn Dabman. Verder naar voren In dit topic kun lezen waarom. Ook bij stations met enkel een logo heb ik die uitval, zowel bij de CA als de Dabman.
Naast het Ziggo kabelnetwerk, glasvezel van: KPN, Solcon, Delta, Odido, OnLine en Pling Ik heb gewoon standaard TV en internet 50 MB (of zoiets).
Ik lees steeds meer dezelfde klachten over de Dabman i205, ook op dit forum.
Zie mijn reactie's in dit topic: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Internetradio-valt-regelmatig-weg-via-netwerkkabel/td-p/14425...
Als je de Airmusic control app op je telefoon hebt of installeert, dan kun je nagaan of je Cambridge ook gebruik maakt van het airable platform. Deze app maakt contact met alle radio's die gebruik maken van dit platform, in ieder geval je Dabman.
@Rallye20e schreef:Naast het Ziggo kabelnetwerk, glasvezel van: KPN, Solcon, Delta, Odido, OnLine en Pling Ik heb gewoon standaard TV en internet 50 MB (of zoiets).
Standaard TV van Ziggo heeft elke Ziggo klant, omdat je opnemen noemde is dat minimaal TV Compleet, tenzij je nog op eigen apparatuur opneemt.
Er liggen dus twee of drie glasvezel aansluitingen.
Delta heeft bijna zeker een eigen aansluiting.
Maar goed er is weinig wat Ziggo biedt wat anderen niet bieden.
Verder is over beiden systemen genoeg te schrijven. Ik lees momenteel bij KPN ook meerdere meldingen over slecht werkende internet radio's.
Alles gelezend hebbende, is mijn gevoel dat er voor dit probleem geen concrete oplossing is en/of komt. Daarnaast heeft het telkens verwijzen naar de problemen die anderen hebben met de Dabman radio's geen zin. De Dabman die ik 'in dienst'heb, vervult z'n taken verder prima en kent zelfs een iets lager uitvalpercentage dan de CA CXN V2. en die laatste is UIT EN TE NA getest door Hanex in Leimuiden (EU-sevicedienst Cambridge A.) Ik heb nogmaals dus geen enkele reden (meer) om aan te nemen, dat het aan die streamer ligt. En daarmee dus ook niet aan de Dabman. Blijft over de internetverbinding. Ook omdat in uitval heb op de laptop. Ik dank allen die er tijd in hebben gestoken, maar het herhaald verwijzen naar een merk dat bij mij niet alleen met dit probleem kampt, zie ik als weinig zinvol. Ik probeer en dus maar mee te leren leven.
@Rallye20e schreef:... De Dabman die ik 'in dienst'heb, vervult z'n taken verder prima en kent zelfs een iets lager uitvalpercentage dan de CA CXN V2. en die laatste is UIT EN TE NA getest door Hanex in Leimuiden (EU-sevicedienst Cambridge A.) Ik heb nogmaals dus geen enkele reden (meer) om aan te nemen, dat het aan die streamer ligt. En daarmee dus ook niet aan de Dabman...
Inderdaad, het ligt ook niet aan je streamers maar aan de onderliggende dienst, in ieder geval die van de DabMan, v.w.b. de graphics. En streaming data wordt in sommige gevallen verminkt gedurende de reis van de server naar de cliënt. Foutcorrectie is n.l. bij multicast niet mogelijk. Daar moet je dus inderdaad mee leren leven.
@Rallye20e schreef:... Blijft over de internetverbinding. Ook omdat in uitval heb op de laptop. Ik dank allen die er tijd in hebben gestoken, maar het herhaald verwijzen naar een merk dat bij mij niet alleen met dit probleem kampt, zie ik als weinig zinvol. Ik probeer en dus maar mee te leren leven.
Wat ik je nog wel aanraadt is om het modem op gezette tijden even van de stroom te halen. Dat ruimt het geheugen weer op, er blijft nogal eens wat achter in dat geheugen, ten gevolge van een "memory leak" oftewel geheugen lek. Dat komt vaak voor bij kabel modems, vooral als er veel fouten moeten word gecorrigeerd, b.v. bij instraling door ongewenste signalen.
Wat je kan doen is, een week nadat je het modem van de stroom afgehaald hebt, hier de gegevens van het modem plaatsen, dan kan ik beoordelen hoe het is gesteld met die instraling. Ik kan het dan vergelijken met mijn eigen, identieke modem.
OK, dank voor de tip. Ik za het modem eens even van spanning halen en er proberen aan te denken, die gegevens volgende week op te halen en te plaatsen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.