Hoi,
Ik wil, om sluipverbruik te beperken de apparatuur van mijn tv meubel van 22:00 tot 06:00 met mijn domotica systeem uit laten schakelen en opstarten. Kan dit kwaad voor de Next box ?
Deze staat al op laag standby en begrijp dat als ik hem uitzet de opstart tijd wat langer is.
wie heeft hier ervaring mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Van de stroom af heeft voor de next als nadeel dat updates niet goed meer doorkomen.
Kans is er dat de next dan opnieuw gaat starten doen als je net lekker aan het kijken bent.
Ook zal de EPG hiaten of foute info gaan vertonen.
De next verbruikt in ECO vrijwel geen stroom.
Stand-by: Eco-modus 0,34 Watt
HIeronder het gebruik van de Next in ECO stand bij mij als die niet gebruikt wordt.
De nachtelijke piek was eerst zo rond 1:00u maar zwabbert de laatste tijd tussen 1:00u en 5:00u 's nachts.
Zoals al genoemd is besparen op deze sluipstroom niet echt de moeite en de mogelijke problemen met updates en EPG issues zeker een reden om de Next mooi aan te laten.
Dank je wel voor deze mooie diagram.
duidelijk dat ik er niets mee ga dien
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Pe1edy
Nee, het kan geen kwaad om elke keer je Next volledig uit te zetten. Het is alleen, precies wat je zelf al schrijft, wanneer je hem dan weer opstart, dat die er langer over doet. Daarnaast is er vaak in de nacht een update, die hij dan niet kan uitvoeren. Ook geen probleem natuurlijk, dan moet dan gewoon overdag, als die wel aan staat. Maar over het algemeen is het niet zo'n probleem en als je hem in ECO zet, dan valt het stroomverbruik ook nog wel mee hoor (dacht ik). Meer info over stroomverbruik, zie deze pagina van Ziggo.
Ik zelf doe ook elke avond met 1 druk op de knop (domotica systeem) alles uit en het traplicht aan, die dan na 10 minuten vanzelf uit gaat. Dan is mijn TV volledig van het stroom en ook alles wat er achter hangt is dan stroomloos. Kan je zeggen, dit heeft me een besparing gegeven van 15,- euro sluipstroom kosten naar 1,50 euro sluipstroom kosten (per maand) !! Maar nu heb ik er geen Next aan hangen, dus ik kan je niet zeggen of die veel stroom verbruikt.
Van de stroom af heeft voor de next als nadeel dat updates niet goed meer doorkomen.
Kans is er dat de next dan opnieuw gaat starten doen als je net lekker aan het kijken bent.
Ook zal de EPG hiaten of foute info gaan vertonen.
De next verbruikt in ECO vrijwel geen stroom.
Stand-by: Eco-modus 0,34 Watt
Dank je wel voor je reactie. Ik zie dat deze box iid een heel laag standby verbruik heeft.
Samen met de opmerkingen van Steefb denk ik dat ik het maar zo laat en enkel de andere apparaten uitzet.
Al met al heb ik met mijn conrad energy metertje best al wat sluit verbruik kunnen killen. Alleen apparaten met een geschakelde voeding houden niet van regelmatige inschakelingen en hebben een hoge inschakelstroom.
Dank voor de reactie
U heeft gelijk. al met al niet de moeite / zinvol om dit te gaan doen.
HIeronder het gebruik van de Next in ECO stand bij mij als die niet gebruikt wordt.
De nachtelijke piek was eerst zo rond 1:00u maar zwabbert de laatste tijd tussen 1:00u en 5:00u 's nachts.
Zoals al genoemd is besparen op deze sluipstroom niet echt de moeite en de mogelijke problemen met updates en EPG issues zeker een reden om de Next mooi aan te laten.
Dank je wel voor deze mooie diagram.
duidelijk dat ik er niets mee ga dien
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.