Opgelost! Ga naar oplossing.
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in.
Wanneer je nog vragen hierover hebt, zien we je graag in dit topic terug.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Haander wrote:
Teazy Waarom moet de mediabox per sé uit als je iets anders weer wil geven op de tv? Of heeft de tv maar één HDMI ingang en wil je daarom de mediabox uit hebben?
Haander wrote:
Teazy Waarom moet de mediabox per sé uit als je iets anders weer wil geven op de tv? Of heeft de tv maar één HDMI ingang en wil je daarom de mediabox uit hebben?
Teazy wrote:
Kennelijk zaten er ook geen gamers tussen de testers 😉
Be rt wrote:
Aangesloten op een audio versterker is het handig om de TV uit te zetten en de Next aan te laten staan voor de radio kanalen.
Dat het heel irritant is, ben ik geheel met je eens, er lijken in de toekomst meer mogelijkheden te komen, ik hoop dat je dan HDMI CEC uit kunt zetten in de Next.
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in.
Wanneer je nog vragen hierover hebt, zien we je graag in dit topic terug.
Eén knop voor aan- en uitzetten”
Ja, het werkt.
Ik luister veel naar de radio via de NEXT en heb een glasvezel kabeltje tussen de NEXT en mijn geluidsinstallatie aangebracht waardoor ik handig de TV helemaal kan uitschakelen met dat knopje op de NEXT-afstandsbediening. Dat spaart dagelijks veel energie dus.
Als je de Mediabox uit zou kunnen schakelen met een knopje op de afstandbediening dan werkt daarna de afstandsbediening van de NEXT Mediabox niet meer. Dat wil je natuurlijk ook niet. De Mediabox zou dan in de 'stand-by' stand moeten komen maar dan verbruikt hij toch nog wat stroom...
@Wiard Super dat je de Mediabox Next ook veel gebruikt voor het luisteren van radio via glasvezelkabeltje naar je geluidsinstallatie. Ik begrijp uit je bericht dat het nu alleen soms misgaat op het moment dat je jouw TV uitschakelt, en daarmee ook de Next (en dus de audio). Dit is heel eenvoudig te voorkomen door alleen de tv uit te zetten met de witte stand-by knop links bovenop de afstandsbediening van de Next. Heb je dit al eens getest?
Ja zo werk ik al met het linker knopje. Maar anderen willen juist alleen de NEXT met een knopje in StandBy brengen bijvoorbeeld als ze een DVD of CD willen beluisteren. De NEXT trekt 9W en in StandBy <1W, dat scheelt! Heb zelf net een NEXT-mini besteld, die trekt maar 5W!
Waarom is deze optie verwijderd? Want nu zit ik met precies hetzelfde probleem eigenlijk... Zodra er tv gekeken is en we iets anders willen doen zoals gamen worden mijn tv en receiver ook gelijk uit gezet omdat hij beide vanuit de next uit zet ipv alleen de next...
Best wel waardeloos als je het mij vraagt 😕
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.