Vraag
Reacties
Oplossing
Teazy
Level 1

Uitschakelen Mediabox Next, maar niet de tv

Hallo Ziggo,

Op de afstandsbediening van de mediabox Horizon, zaten bovenop twee knoppen: een om de tv uit te schakelen en een om de mediabox uit te zetten.

Op de afstandsbediening van de mediabox Next zitten bovenaan wederom twee knoppen. Echter is nu de functionaliteit verandert: met de ene knop zet je zowel de mediabox als ook de tv uit, met de andere knop zet je enkel de tv uit.

Nu is het al merkwaardig dat er een knop op zit om enkel de tv uit te schakelen, zonder dat er een knop op zit om enkel de mediabox uit te schakelen. Waarom zou je alleen de tv uitschakelen en de mediabox aan laten staan?

En doordat deze knoppen zo functioneren, werkt de mediabox overige apparaten tegen, zoals bv. een ps4. Het probleem is namelijk dat als er tv is gekeken via de mediabox en daarna een ander apparaat wil worden weergeven op de tv, de mediabox dus moet worden uitgeschakeld. Hierdoor gaat dus ook de tv uit en eventueel ook de geluidsinstallatie. Dan moet dus de tv en geluidsinstallatie weer ingeschakeld worden, met de afstandsbedieningen van de tv en geluidsinstallatie zelf. Om dit een à twee keer te moeten doen is niet erg, wel wordt het erg irritant wanneer dit dagelijks meerdere keren per dag uitgevoerd dient te worden.

Mijn suggestie is om middels een software update de functionaliteit aan te passen van de knop waarmee enkel de tv uitgeschakeld wordt. Deze knop dient juist enkel de mediabox uit te schakelen!

Dan klopt alleen de tekst “tv” bij de desbetreffende knop op de afstandsbediening niet meer. Maargoed, liever dat dan hele tijd te moeten aan- en uitschakelen, toch?

Groet,

Teazy
Oplossing
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

@FGOD  schreef:

Waarom is deze optie verwijderd?

M.i. is dit niet verwijderd.

0 Kudos
FGOD
Level 3

Ik ben er inmiddels achter waarom ik de optie niet zag... En om eerlijk te zijn vond ik dit ook te bizar voor woorden...

De reden waarom ik de optie niet zag was omdat ik in het menu ging met mijn logisch Harmony afstandsbediening ipv de orginele afstandsbediening... Zodra ik het met de normale deed zag ik de optie wel (samen met nog wat extra settings die ik eerder niet zag).

De optie is overigens ook verplaatst naar systeem

0 Kudos