1
Vraag
2
Reageer en help mee
JoGo

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Uitgeklede versie Next

Na het bericht van Radar over de energieslurper Mediabox XL, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken . Een gesprek met de dienstdoende helpdesk medewerker verraste mij enigszins.

Zonder verder navraag te doen stemde hij in met mijn verzoek om de XL te vervangen door de Next.

Ik zou hem binnenkort thuisgestuurd krijgen, wat inderdaad ook gebeurde.

Helemaal blij verving ik de XL door de Next en alles werkte perfect. Helaas miste ik de "audio uit" aansluiting die ik op de XL wél had. Deze gebruik ik om mijn audio installatie aan te sturen.

Toen ik op de Ziggo site keek, zag ik dat de Next die in mijn profiel stond wél de "audio uit" aansluiting had. En ook nog een Aan/uit schakelaar. En ook een + en - knopje aan de voorzijde. Die miste ik ook. Duidelijk dus dat er 2 soorten Next in omloop zijn.

 

Een paar dag geleden kreeg ik een sms van Ziggo om mijn oude XL terug te sturen. Maar ik had nog geen Retour doos ontvangen. Dus weer even een telefoontje.

Uitgelegd dat ik graag een retour doos wilde. Geen probleem, komt eraan.

"Verder nog vragen?" Ja, die heb ik en vertelde mijn ervaring met de Next. De jongeman aan de andere kant van de lijn zag kennelijk water branden, Hij was totaal niet op de hoogte dat er 2 soorten Next waren.

Bij navraag aan collega's kwam hij inderdaad tot dezelfde conclusie als ik: 2 soorten dus.

Dat was nog niet alles: hij liet zich ook ontvallen dat er per maand € 0,50 extra betaald moest worden voor de Next. Iets waarbij in het 1e gesprek niets over vermeld werd.

Toen ik zei dat, als ik dan toch extra moet betalen, ook graag de échte Next wilde hebben, zodat ik mij audio installatie weer kon aansluiten, zei de jongeman: "Dat gaat helaas niet. We mogen alleen omruilen als de Next die u nu heeft, kapot is."

Jammer dat Ziggo in dit geval niet zelf haar verantwoordelijkheid neemt, zodat klanten de media moeten opzoeken om hun ongenoegen kenbaar te maken.

Met dit bericht wil ik dan ook toekomstige XL - Next wisselaars op de hoogte brengen van mogelijke misverstanden.

22 Reacties 22
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1  schreef:

@RoWi.  schreef:

Klopt, officieel kan dat inderdaad niet. 


Dat het nu wel word gedaan laat maar weer de willekeur van Ziggo zien! Ze moeten zich schamen! Is @DON PAPA te kritisch op Ziggo, dat hij niet een andere box kon krijgen? Te triest voor woorden dit. 


Ik begrijp je reactie volkomen ik weet verder niet hoe die situatie is/was.

Wellicht nieuw beleid  neem dit topic  de Pace meteen vervangen door een Next niet eens de MBXL wat ik had verwacht en nog erger geen antwoord wat er momenteel mis gaat met uitzending gemist.

 

Ik gun de topic starter van harte de Arris maar het is inderdaad wel zuur.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Nieuw beleid? Nu ineens? Netjes dan van Ziggo. De moderators gaven daar kort geleden nog aan dat absoluut niet mogelijk was waar @DON PAPA om vroeg. En nu gaat er gewoon een monteur naartoe en krijgt men de box die men wenst. Te belachelijk voor woorden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1  schreef:

Nieuw beleid? Nu ineens? Netjes dan van Ziggo. De moderators gaven daar kort geleden nog aan dat absoluut niet mogelijk was waar @DON PAPA om vroeg. En nu gaat er gewoon een monteur naartoe en krijgt men de box die men wenst. Te belachelijk voor woorden. 


Ik denk ook maar hardop, zoals ik al aangaf heb ik dat geval nooit gelezen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic