Bij het gebruik van een analoge verbinding met de 3,5 mm MiniJack uitgang is het niet mogelijk om het geluids niveau aan te passen op de uitgang maar alleen via de voor/regel- en/of geïntegreerde versterker.
Hierdoor klinkt het geluid vaak overstuurd en vervormd. Waarom ihet niet mogelijk aanpassing van het gluidsniveau op de MediaBox Next in te stellen?
Beter nohyg , maak het harder of zachter van het geluid gewoon instelbaar via de Geluidsknoppen op de afstandbediening voor analofge uitsturing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De next bezit alleen een fixed line signaal. Op 1 sterkte niveau dus. Er zit op de next ook geen volume regeling. De afstandsbediening van de next neemt de regeling van de gekoppelde tv/soundbar of receiver over.
kwelgeest wrote:
De next bezit alleen een fixed line signaal. Op 1 sterkte niveau dus. Er zit op de next ook geen volume regeling. De afstandsbediening van de next neemt de regeling van de gekoppelde tv/soundbar of receiver over.
Helaas ...dat helpt dus niet voor een klasse A versterkers set en is dus ook geen oplossing voor het regelen van vervorming.
Overigens , oudere audio systemen met niet door de MeiaBox Next herkende infrarood frequenties en/of een aparte DAC eenheid werken dus niet met deze oplossingen van Ziggo.
Als het een klasse A versterkerset is, dan heeft die toch ook een optische mogelijkheid?
Hallo Niels.
De analoge uitgang is gewoon een lijn uitgang. Die zijn normaal gesproken nooit regelbaar (behalve in heel geavanceerde apparatuur). Dat je oversturing krijgt is een beetje vreemd. Een normale lijntrap moet het gewoon aankunnen. Ik gebruik deze uitgang momenteel zelf en heb er geen problemen mee. Wellicht is er bij jou sprake van een misaanpassing. Je gebruikt toch niet per ongeluk een voorversterker? Het kan ook nog zijn dat je analoge uitgang stuk is of je lijningang. Je klasse A eindtrap heeft verder niks te maken met je lijningang.
Verder kan ik je zeggen dat de analoge uitgang van de Next van belabberde kwaliteit is. Je kunt voor een paar tientjes een gigantische audio verbetering realiseren: koop een eenvoudig DACje van een paar tientjes. Honderden euro's uitgeven heeft sowieso geen zin met tv geluid. Je kunt dan zelfs kiezen voor een DAC met een regelbare uitgang. Dan zou je bij wijze van spreken zelfs de hele lijntrap kunnen overslaan.
En waarom zou een losse DAC niet werken met Ziggo? Het werkt prima! Of misschien bedoel je dat je dan het volume niet kunt regelen met de Next. Dat klopt inderdaad. Als je dat per se wilt zou je toch een receiver moeten overwegen.
Voor mijzelf is audio kwaliteit veel belangrijker dan bedieningsgemak. Het maakt mij niet zo uit dat ik 2 of meer afstandsbedieningen nodig heb.
Maar nu bedenk ik me dat je misschien helemaal geen afstandsbediening hebt voor je audio nu, klopt dat?
@Niels_K Mocht u, ondanks bovenstaande, toch het uitgangsniveau van de analoge 3,5 mm jack willen verzwakken, zodat deze uw versterker ingang niet overstuurt, dan zou dat kunnen m.b.v. een kort verlengkabeltje waarin een simpele spannings-deler zit. Zo’n kabeltje is ( waarschijnlijk ) niet te koop, maar kan voor een paar euro door een hobbyist in elkaar worden gesoldeerd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.