Vraag
Reacties
rick70
Level 11

Uitbreiding HD-kanalen per 1 augustus

Met ingang van 1 augustus zijn de volgende kanalen ook in HD:
•Ziggo Sport Extra 1 (kanaal 405)
•Ziggo Sport Extra 2 (kanaal 406)
•Shorts TV (kanaal 125) Is al in HD per 2 juli jl.
•Penthouse (kanaal 792)

Bron (Ziggo): https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/zenderwijzigingen/
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
8 Reacties 8
rick70
Level 11
Topicstarter
Helaas nog steeds geen CNN HD of BBC World News HD. KPN en Caiway hebben deze nieuwszenders inmiddels naar HD kwaliteit opgewaardeerd. Bij Ziggo is er nog geen enkele internationale nieuwszender in HD kwaliteit te bekijken.

Ook TV5 monde is niet in HD. Deze zender is alleen in HD te bekijken via de Mediabox XL (app voor Franse zenders). Heb je deze box niet (eigen apparatuur) dan mag je TV 5 Monde in het veel mindere SD kwaliteit bekijken. :thinking:
0 Kudos
Alfons Verbiest
Level 9
Met de 2 extra kanalen van Ziggo Sport Totaal ben ik wel blij. Penthouse? Ach, is niet zo nodig. En Shorts TV is al sinds enige tijd in HD.

Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van rick70.
0 Kudos
donnerd
Level 10
Werd wel eens tijd, paar maanden geleden werd Indycar op Extra1 of 2 uitgezonden en damn.. dan merk je echt het verschil in beeld kwaliteit.
Zit wel met smart te wachten om CNN in HD te kunnen bekijken.
Verder hoeven die 18+ zenders niet in HD beschikbaar te worden gesteld, denk namelijk niet dat veel mensen naar 18+ zenders kijken omdat via google.com alles zowat "gratis" qua erotiek is te zien.
Dus sluit mij inderdaad aan bij de opmerkingen van rick70
0 Kudos
donnerd
Level 10
btw.. voor de mensen die het nog niet wisten;
Per 31 juli zal disneyXD qua 24 uurs kanaal stoppen.. per 1/8 zal het dus een 14 uurs kanaal zijn via kanaal 8 (gedeelde kanaal met Veronica).
0 Kudos
Alfons Verbiest
Level 9
Disney XD weg is gelukt. Maar voor Ziggo Sport Extra 1 en 2 in HD is het goede knopje nog niet gevonden.
0 Kudos
rick70
Level 11
Topicstarter
In de EPG van Disney XD kanaal 301 staat een fout. Er staat dat Disney HD is gestopt ipv Disney XD.

Ziggo Sport Extra 1 + 2 en Penthouse zijn nu in HD. Althans volgens de EPG want ik heb geen abo hierop.

Blijft een gemiste kans van Ziggo om een nieuwszender zoals CNN niet in HD door te geven. Ziggo is nu de enige aanbieder van digitale tv die geen enkele nieuwszender in HD kwaliteit doorgeeft.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
rick70 wrote:
In de EPG van Disney XD kanaal 301 staat een fout. Er staat dat Disney HD is gestopt ipv Disney XD.

.

Whoops, goeie. Ik ga dit direct doorzetten, zodat dit aangepast kan worden. Bedankt!
0 Kudos
moduultje76
Level 1
rick70 wrote:
Ziggo Sport Extra 1 + 2 en Penthouse zijn nu in HD. Althans volgens de EPG want ik heb geen abo hierop.

Jammer dat Penthouse HD2 niet ook meteen beschikbaar is op de kabel, wellicht iets voor in ero pakket as add on?
0 Kudos