1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
stevie46

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

USB poort Nex Mini werkt niet?

Ik heb gisteren de mediabox aangesloten en wou via een usb stick (opgenomen films) bekijken op tv maar de usb aansluiting bij de mediabox werk volgens mij niet, of moet er in de instellingen worden aangepast, weet iemand hoe dit moet??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2373Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Op een Next (mini) of Mediabox XL gaat dat niet lukken, USB is uitgeschakeld. Bij de Next mini is het alleen maar voeding en ethernet. Daarnaast is het maar net met welk apparaat de films zijn opgenomen. Als ze met behulp van een TV zijn opgenomen zijn ze meestal ook alleen op diezelfde TV afspeelbaar.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Karel.

Level 16
  • 2373Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Op een Next (mini) of Mediabox XL gaat dat niet lukken, USB is uitgeschakeld. Bij de Next mini is het alleen maar voeding en ethernet. Daarnaast is het maar net met welk apparaat de films zijn opgenomen. Als ze met behulp van een TV zijn opgenomen zijn ze meestal ook alleen op diezelfde TV afspeelbaar.

Steefb

Level 20
  • 16877Posts
  • 3092Oplossingen
  • 8022Likes

Je hebt een half jaar geleden al ongeveer dezelfde vraag gesteld.

Die is toen afdoende beantwoord.

Opgelost: Re: Next mini - Ziggo Community

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ja klopt, lag niet aan de mini, maar een app mmp player van de tv die deed het gewoon, maar gisteren een eigen mediabox aangesloten, maar vraag me af wat die funtie heeft (usb) bij mediabox?  Normaal  gesproken als je een usb aansluit op een apparaat zou dat toch met herkent worden.

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dan zal de usb aansluiting inderdaad niet werken en afgesloten. Bedankt voor de reacties

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5430Posts
  • 197Oplossingen
  • 3305Likes

@stevie46 "normaal" is dat herkennen op een pc of andere computer type.

Op netwerk apparatuur is die poort meestal uitgeschakeld als die door een provider geleverd wordt.

Karel.

Level 16
  • 2373Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

@stevie46  schreef:

… een eigen mediabox aangesloten, maar vraag me af wat die funtie heeft (usb) bij mediabox?  Normaal  gesproken als je een usb aansluit op een apparaat zou dat toch met herkent worden.

Een USB poort is slechts een hardware implementatie voor seriële communicatie tussen twee apparaten en voeding. Wat je kan met een USB poort bepaald de hardware, firmware, besturingssysteem en geïnstalleerde applicaties. Wat een Mediabox wel of niet kan met USB is totaal merk en type afhankelijk. Daar zal je echt de handleiding op na moeten slaan.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@stevie46 bij de Ziggo mediaboxen zit die usb  aansluiting er vaak alleen voor praktische doeleinden op, namelijk om in de fabriek of elders de software te kunnen installeren. 

Bij de Mini voor de voeding en het internet signaal meer niet. Althans niet voor de gebruikers.