1
Vraag
2
Reacties
Kaastosti

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

UPC Mediabox HD reactietijd

Omdat het analoge signaal niet meer wordt doorgegeven, hebben we nu op de slaapkamer een extra kastje. Een UPC Mediabox HD. Geen Ziggo, nog een echte UPC.

Als we dat ding aan zetten is er vrij snel beeld en geluid, maar duurt het zo'n 30 seconden voordat er daarna wordt gereageerd op de afstandbediening. Als mijn vriendin ligt te slapen en ik wil nog even zachtjes TV kijken, ben ik 30 seconden lang overgeleverd aan de grillen van het kastje... 'oh, u wilt stil doen? dan heeft u hier een halve minuut een zender met stampmuziek, succes'.

In de configuratie kan ik alleen aanpassen dat er 'snel' wordt opgestart, wat inhoudt dat er iets meer stroom wordt verbruikt, maar dat voegt natuurlijk niets toe als je niets kunt.

Het schijnt dat een CI-module sneller is, echter past zo'n ding niet in die TV.

Kan ik hier zelf nog iets aan doen, of is de hardware gewoon oud? En bestaat er een nog een ander fatsoenlijk alternatief?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Kaastosti,

Wat kunnen 30 seconden lang duren als je vriendin ligt te slapen met al dat geluid. Daar word je natuurlijk niet blij van. Wil je eens de mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet vind je op deze pagina, klik. Ben benieuwd of dat helpt 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom Kaastosti op de Community.

Het is natuurlijk heel vervelend als je even wilt na genieten met kijken en je partner ligt te slapen. Zoals je zelf aangeeft kan je dus iets veranderen dat iets meer energie eet, maar je kan ook via de klantenservice vragen of je een extra media box mag, dit is een Digitale Media Box waar je met plezier van je zenders kan genieten, hier zit geen Harde schijf in voor opname's. CI+ Module is een goed alternatief, maar omdat die er bij jou niet in past, ben je gebonden aan een Media Box.

Hier op deze site Apparatuur Klantenservice kan je kijken wat het beste bij je past.
Kaastosti
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dank voor het warme welkom en de snelle reactie 🙂

Die instelling voor sneller opstarten heb ik dus al een tijd aan staan, maar daarmee heb je alleen een soort 'standby' modus in plaats van echt uit. Je hebt sneller beeld en geluid, maar nog steeds 30 seconden wachten tot dat ding verder reageert.

Dit is al een extra mediabox, opgestuurd door Ziggo. Op de onderkant lees ik dat het een Pace DCR7111/06 is, dus het model dat nu ook uitgeleverd wordt. Deze staat ook op de pagina waar je naar verwijst.

Ik zie niet in waarom dat kastje al wel in staat is om beeld en geluid te geven, maar nog niet zover is om te reageren op een afstandbediening. Dat is toch gewoon slecht ontwerp?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het zou een software matig issue kunnen zijn, de Pace DCR7111 wordt in oud UPC gebieden vooral geleverd. Ik ga eens informeren of er iets bekend is met de Software van de Pace box en of dat aan te passen valt. Ik kom hier op terug.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Kaastosti,

Wat kunnen 30 seconden lang duren als je vriendin ligt te slapen met al dat geluid. Daar word je natuurlijk niet blij van. Wil je eens de mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet vind je op deze pagina, klik. Ben benieuwd of dat helpt 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dit is laatst ook al eens genoemd, en dat is volgens mij opgelost door een fabrieksreset. Maar let op: daarna staat de decoder wel weer in de energiespaarstand. Wil je deze eruit halen, dan moet je dat dus weer even doen na de herinstallatie.
Kaastosti
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Oh wouw die had ik niet aan zien komen, dat lost inderdaad het probleem op! Ben dan wel benieuwd wat hier anders aan is dan de eerste keer installeren, dat zou toch hetzelfde proces moeten zijn zou je zeggen...

Fabrieksreset, energiebespaarstand uitgezet, alles werkt nu direct na het opstarten, hoezee! Dank voor de hulp!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kaastosti wrote:
Oh wouw die had ik niet aan zien komen, dat lost inderdaad het probleem op! Ben dan wel benieuwd wat hier anders aan is dan de eerste keer installeren, dat zou toch hetzelfde proces moeten zijn zou je zeggen...

Fabrieksreset, energiebespaarstand uitgezet, alles werkt nu direct na het opstarten, hoezee! Dank voor de hulp!


Hiermee los je software issues op. Nog beter kan het werken als je eerst een half uur de spanning geheel van het apparaat haalt, alle kabels los neemt, na een half uur alles weer aansluit, de decoder opstart, en dan meteen na het opstarten een fabrieksreset uitvoert. Dat kan echt wonderen verrichten. Bij de Humax geef ik het dan ook vaak standaard aan. Word ook wel gezien als een 'standaard, niets zeggende' reactie, maar het is zeker raadzaam het uit te proberen bij issues. Er word zeer veel mee opgelost.
Kaastosti
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Haha het is inderdaad zo'n typisch helpdesk script antwoord... ik dacht ook 'tuurlijk joh, goed verhaal', maar verdomd het werkt 🙂 Waarom ik dat zelf niet al gedaan had weet ik ook niet, ligt redelijk voor de hand om het in ieder geval te proberen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn dat het weer werkt zoals het hoort, Kaastosti. Veel kijkplezier weer 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic