1
Vraag
2
Reacties
HvT

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

UPC Horizon & Modem

Ik heb momenteel een UPC Horizon Box die ook als modem/router wordt gebruikt en een Internet & TV Complete abonnement waar tegenwoordig een Mediabox Next Mini bij wordt geleverd. Voor zover ik weet is dat echter geen modem/router. Als de UPC Horizon box wordt vervangen door een Mediabox Next Mini welk modem/router wordt er dan door Ziggo geleverd?

Ziggo hoofdaansluiting zit in meterkast in garage en gaat via coax kabel naar UPC Horizon Box in de woonkamer. Ik neem aan dat modem/router dan dadelijk in meterkast moet komen en via ethernet naar Mediabox Next Mini in woonkamer, correct?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Op dit moment wordt standaard het SmartWifi modem geleverd. Aanbevolen wordt om het modem bij het AOP te plaatsen, in jouw geval is dat inderdaad bij de meterkast, al kan de huidige aansluitwijze ook naar behoren werken.

 

Zou je een foto van het AOP willen plaatsen? Dit is mogelijk aan vervanging toe, indien nodig wordt kosteloos een TRISZ-DG300 geplaatst door een monteur.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Afhankelijk van de internetsnelheid.

 

SmartWifi modem Giga of SmartWifi modem.

 

Steefb_0-1662830817780.png

 

Wifi-modems | Klantenservice | Ziggo

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Op dit moment wordt standaard het SmartWifi modem geleverd. Aanbevolen wordt om het modem bij het AOP te plaatsen, in jouw geval is dat inderdaad bij de meterkast, al kan de huidige aansluitwijze ook naar behoren werken.

 

Zou je een foto van het AOP willen plaatsen? Dit is mogelijk aan vervanging toe, indien nodig wordt kosteloos een TRISZ-DG300 geplaatst door een monteur.

HvT
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

844BCA0C-15FD-4682-AF2C-C9AA6C621846.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP is eerder al vervangen door een btv 1 IEC-NL, dat is positief. De kabel ziet er ook goed uit. Is er in de woonkamer een contactdoos met zelfde afdekkap aanwezig?

HvT
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, daar zit denk ik nog een hele oude contactdoos (van voor 2001 toen we huis kochten)

 

A2C7BD97-EC6B-4B4A-AB3F-C23D0C7A2EB6.jpeg

HvT
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

O ja, kabel die onderuit de doos komt is een ethernet kabel van Horizon naar extra TPlink wifipunt in meterkast 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Deze contactdoos (vermoedelijk een GUT 14D) is inderdaad verouderd. De radiokabel kan komen te vervallen, analoge radio is al geruime tijd gestopt.

 

Indien je het modem in de woonkamer wenst aan te sluiten (zoals nu de Mediabox XL) dan dient deze contactdoos te worden vervangen door een btv 01-SET. Dit kun/mag je zelf doen, maar kan ook door een monteur worden verzorgd, hieraan zijn wel kosten verbonden. Voor het aansluiten van het modem is een IEC/F-kabel (groene en rode stekker) nodig.

 

De UTP-kabel naar het access point kun je uiteraard opnieuw gebruiken i.c.m. het SmartWifi modem.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Aop is goed maar niet goed aangesloten. Groene kabel is namelijk een c6 bamboe of c6 sas kabel. Hier zou een koppeling op moeten na c12. C12 gaat het aop dan in. Zoals het nu zit kan je storing krijgen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Weet je zeker dat dit C6 is? De kabel lijkt mij daarvoor te dun, het lijkt mij eerder C12 met bepantsering. Bij mijn vader komt C6 in de meterkast binnen (staat COAX ZES op vermeld) en de diameter daarvan is tenminste het dubbele van deze kabel.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

is lastig te zien op de foto, maar lijkt in mijn ogen goed. als er problemen ontstaan kan er altijd nog een monteur komen voor het aop natuurlijk

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@tobiastheebe @Gio2903 c12/c9 heeft de gevlochte mantel niet. Vermoed c6-sas heb de zelfde kabel ook bij mij thuis binnen komen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Ronihd Weet jij welk type kabel dit is en of dit direct op het AOP aangesloten mag worden zoals op de foto?

 

20220911-01.jpg

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tobiastheebe  schreef:

@Ronihd Weet jij welk type kabel dit is en of dit direct op het AOP aangesloten mag worden zoals op de foto?

 

20220911-01.jpg


Jazeker :-)| 

Dit is een gepantserde c 12 die in het verleden in sommige projecten wel werd gebruikt. 

En is niks mis mee en kan uiteraard zonder problemen op de AOP aangesloten worden.

 

In principe een c12 waar een stevige pantsering omheen zit , je komt deze ook tegen in de C6 en de C3 uitvoering en dan zijn het geen bamboe kabels maar SAS kabels . 

 

Aan de dikte te zien op de foto denk ik dat het een c12 is @tjhslangen 

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Nadeel foto vertekend haha. Heb zelf c6-sas met deze panser.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tjhslangen  schreef:

Nadeel foto vertekend haha. Heb zelf c6-sas met deze panser.


Systeem air space   😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic