Vraag
Reacties
RoWi
Level 20

Tweede ontvanger binnenkort toch mogelijk?

In dit topic  is min of meer bevestigd dat een tweede ontvanger mogelijk wordt en zelfs al mogelijk moet zijn.

Nee, enkel de standaard 2e mediabox. Humax, inderdaad. Zonder opnemen, pauzeren enz. Die 4 euro per maand kost. Een 2e mediabox XL/Next is helaas niet mogelijk. 

Mijn aanvankelijke reactie daarop.

Dat moet €4,00 gaan kosten?  is het al 1 April.

Dan ben ik heel benieuwd naar steekhoudende argumentatie over het niet mogelijk zijn van een 2e XL of Next en wel een bejaarde Humax.

Het gaat mij niet eens om de prijs hoewel de CI module a €2,00 kan net zoveel het gaat er meer om dat een nieuwe klant een MBXL of Next als eerste ontvanger krijgt en de Humax als extra obtvanger met de dus beperkte opties, dat is mij persoonlijk ook maximaal € 2,00 waard.

Waarom niet de XL als 2e ontvanger. Stel je voor ik verander mijn abonnement, dan krijg ik nu bijna verplicht de MBXL en zou de Humax als 2e ontvanger kunnen aanvragen.

Ik mis echt een goede steekhoudend argument waarom een 2e XL bij TV Start en Compleet of 2e Next bij TV Max niet mogelijk is. 

Het elders gelezen argument ja maar Ziggo heeft wel 3 miljoen klanten als die allemaal.... 

Uiteraard het is een uitgave maar niet steekhoudend genoeg voor het niet mogelijk zijn. Dat duid voor mij op iets administratiefs of systeem technisch. Kortom ik wil daar een helder en duidelijk antwoord op.

Bedrijfs beleid als antwoord accepteer ik of daar mogen we geen uitspraak over doen mag ook. Geen vage antwoorden in de lijn van er zijn niet genoeg.

Daarnaast wie zou voor een TV box zonder gelijkwaardige opties €4,00 p/m over hebben.

e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Ronihd
Level 18
RoWi. wrote:

In dit topic  is min of meer bevestigd dat een tweede ontvanger mogelijk wordt en zelfs al mogelijk moet zijn.

Het zou idd een voorraad ding kunnen zijn en of is door de manier waarop de autorisatie plaats vind en of moet worden gebonden aan een account ( een 2e ) wat misschien niet mogelijk is.

Ik weet niet of @Lycke Ziggo hier een antwoord op heeft.

0 Kudos
RoWi
Level 20
Topicstarter

De autorisatie dat klinkt aannemelijk alleen zie ik dat gaarne bevestigd door een moderator of andere VodafoneZiggo vertegenwoordiger.

Toch waarom is die autorisatie bij zakelijke klanten wel mogelijk en bij klanten die ter vervanging van 2 MBXL boxen wel 2 Next boxen konden krijgen. Kortom nee authorisatie problemen klinkt toch niet zo aannemelijk.

Het stukje voorraad is enkel acceptabel met de covid situatie in gedachte door verminderde productie bij de fabrikant of onderdelen tekort vanwege verslechterde handels overeenkomsten tussen bepaalde landen. 

Dit is eerder waarom het lastig is om aan de vraag te voldoen, geen reden voor het niet mogelijk zijn. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

zit al meer dan een jaar te wachten tot een 2e next (next extra) weer verkrijgbaar is

0 Kudos
Ronihd
Level 18
anoniemforum wrote:

zit al meer dan een jaar te wachten tot een 2e next (next extra) weer verkrijgbaar is

Wel l*llig voor je…. 

Ik was gelukkig en kon in dat korte tijdsbestek wel een 2e Next krijgen ( was kort mogelijk ) @RoWi. 

Als je te weinig voorraad hebt is dat een plausible reden om nee tegen te zeggen dat is ook de reden voor de Next niet 2 X uit te leveren aan de particuliere klant en als het een soort van beleidsbeslissing is heb je het er ook maar mee te doen of dat nu wel of niet leuk is.

JA ik weet het ik heb er 2   

Tevens is Ziggo bezig de Horizon/Mediabox Xl te voorzien van de nieuwe software , gelijk aan die van de Next en dat kan ook een reden zijn voor beperkte voorraad omdat elke nieuwe klant een XL krijg met nieuwe software ? « daar ga ik van uit 

RoWi
Level 20
Topicstarter

Er zit een wezenlijk verschil tussen helaas momenteel niet leverbaar, en niet mogelijk.

En dan semi officieus melden dat we het moeten doen met een Humax die niet dezefde mogelijkheden heeft als de Next en of de MBXL. Ik neem aan dat @anoniemforum daar geen €4,00 p/m voor over heeft.

Wat betreft gelijke software de Next heeft die wel of geen Youtube app? De MBXL krijgt deze niet volgens het topic over de nieuwe software, kortom zeker geen gelijke software en of mogelijkheden.

Ik ben wel  blij met mijn Humax tenminste nog uitzending gemist. Dat heeft de MBXL in combinatie met TV start niet, afspelen vanaf het begin valt daarbij in het niet(persoonlijke mening)

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
RoWi. wrote:

Er zit een wezenlijk verschil tussen helaas momenteel niet leverbaar, en niet mogelijk.

En dan semi officieus melden dat we het moeten doen met een Humax die niet dezefde mogelijkheden heeft als de Next en of de MBXL. Ik neem aan dat @anoniemforum daar geen €4,00 p/m voor over heeft.

Wat betreft gelijke software de Next heeft die wel of geen Youtube app? De MBXL krijgt deze niet volgens het topic over de nieuwe software, kortom zeker geen gelijke software en of mogelijkheden.

Ik ben wel  blij met mijn Humax tenminste nog uitzending gemist. Dat heeft de MBXL in combinatie met TV start niet, afspelen vanaf het begin valt daarbij in het niet(persoonlijke mening)

een humax is zeker geen 4 euro per maand waard voor de mogelijkheden die je met die box hebt