1
Vraag
2
Reacties
Christan

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tweede afstandbediening ziggo-next

Mijn haperende Horizon is vervangen door een ziggo-next. De bedieningsmogelijkheden (bediening teletekst) zijn beperkter. Ik wilde graag een tweede AB en had hierover contact (ruim 40 minuten!) met de helpdesk.
Ik had al gezien dat een tweede standaard AB niet mogelijk was. Er zou een Universele AB worden opgestuurd want dat zou wel werken. Prompt werd een standaard AB voor de next opgestuurd. Weer telefonisch contact met de helpdesk (weer zo'n 40 minuten) er wordt alsnog een universele AB voor mijn ziggo-next gestuurd.
Universele AB ontvangen, geprobeerd te koppelen met de ziggo-next, lukt niet. Op internet gaan zoeken of er informatie te vinden was. Uiteindelijk maar weer de helpdesk gebeld (al emt al bijna 60 minuten!!!) .
De eerste medewerker wist nog niet eens dat er geen twee AB's op de ziggo-next kunnen.
De tweede medewerker die ik sprak wist te melden dat er geen oplossing was binnen Ziggo, mijn verzoek om dan maar een "oude" decoder te sturen werd afgewezen, ik moest maar een universele AB gaan kopen want die van Ziggo was niet te koppelen aan Next. De mevrouw werd hoorbaar geïrriteerd dat ik aandrong op een oplossing, t.w. een decoder met 2 afstandbedieningen.
Ik ben bijna 40 jaar cliënt van Ziggo en haar rechtsvoorgangers maar overweeg nu toch heel sterk om over te stappen naar een andere provider.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Kijk even naar deze topic:

 https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Infraroodafstandsbediening-Mediabox-Next/td-p/999389 

 

Daarin wordt verwezen naar een te kopen vervangende IR afstandsbediening. Voordeel van die ab is dat ook de rood/groen/geel/blauwe knoppen voor teletekst beschikbaar zijn. Met alleen infra rood zijn ook bepaalde instellingen in het menu van de Next niet bereikbaar, maar dat heb je zelden nodig en de originele Ziggo ab kan dat wel. Zelf gebruik ik een Logitech elite + hub.

 

Let op: Een infrarood AB gaat niet werken op een Next mini, die kan alleen RF.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ziggo stuurt geen andere decoders omdat die mogelijkheden missen ten opzichte waarvoor je betaald. tv start bied namelijk 2 dagen terugkijken dmv een next (mini). ook wil ziggo dat er overal gewoon nieuwe apparatuur staat ipv mediaboxen die al 10-15 jaar oud zijn. enige uitzondering hierin is tv start met ci+ module (voor mensen die geen kastje willen en niks geven om terugkijken (deze betalen dus net zoveel als mensen die wel een next hebben). als je echt graag een oude ontvanger wilt kan klantenservice je abo omzetten naar tv start met ci+ module en zul je zelf op marktplaats een humax moeten kopen en dit werkt alleen als je in fziggo gebied woont. ik vraag me vooral af waarom je 2 AB's tegelijk zou willen gebruiken en waarom je zou overstappen als die optie er niet (meer) is

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Christan , code 0 werkt gewoon op een next hoor .

@Gio2903 waarom wil Ziggo nu opeens eigenlijk van die boxen af?Wat hebben zij daar voor belang bij?Net als oude modems.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

mogelijkheden zijn beperkt / worden beperkter. het gaat defect. het is niet op afstand te updaten etc. die zwarte modems moeten heel vaak gereset worden, telefonie doet het daardoor vaak niet. genoeg redenen om echt verouderde apparatuur te vervangen (daar valt de xl dus niet in)

Christan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De overweging over te stappen :
* vond de medewerker van de helpdesk buitengewoon onvriendelijk
* mogelijkheden van de Next zijn minder dan de horizon  (m.n. teletekst)
* Wij willen twee AB's, zijn mijn vrouw en ik gewend.
* Ik houd er niet van dat iemand anders voor mij denkt

* de tijd die ik hier nu mee kwijt ben (bijna 5 uur!!)

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Christan ,

Oh, dan heb je een mini.Daar is de universele AB en teletekst inderdaad niet teletekst word wel ooit toegevoegd.

Je kan een gewone next krijgen maar dat kost je wel 19,95 ben ik bang ..

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

helaas gaat de term "klant is koning" maar tot een bepaald niveau natuurlijk. ziggo levert geen oude mediaboxen meer, hoe graag je dat ook zou willen

 

dat niemand bij klantenservice je meteen kon vertellen dat wat je wil niet mogelijk is is zonde van de tijd inderdaad en iedereen heeft wel is een slechte dag, al kan ik me ook voorstellen dat het voor een medewerker vervelend kan zijn als iemand aandringt/zeurt over iets wat gewoonweg niet kan.

 

teletekst is wel beschikbaar op de normale next, de mini krijgt dit later nog

Verwijderd account
Niet van toepassing

Xl is nog wel als vervanging mogelijk hoorde ik van Rikst, maar volgens mij doet Ziggo dat liever niet en de klant is natuurlijk ook gewoon beter uit met een next.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Kijk even naar deze topic:

 https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Infraroodafstandsbediening-Mediabox-Next/td-p/999389 

 

Daarin wordt verwezen naar een te kopen vervangende IR afstandsbediening. Voordeel van die ab is dat ook de rood/groen/geel/blauwe knoppen voor teletekst beschikbaar zijn. Met alleen infra rood zijn ook bepaalde instellingen in het menu van de Next niet bereikbaar, maar dat heb je zelden nodig en de originele Ziggo ab kan dat wel. Zelf gebruik ik een Logitech elite + hub.

 

Let op: Een infrarood AB gaat niet werken op een Next mini, die kan alleen RF.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic