Voordat de vervangingswaarde in rekening wordt gebracht, worden er meerdere herinneringen gestuurd met tussen die herinneringen uiteraard tijd om te reageren. Dus vanaf het moment dat er aangegeven wordt dat de apparatuur terug moet (dat is vanaf het moment dat het abonnement opgezegd of gewijzigd wordt) tot het moment van in rekening brengen is al gauw 1.5 tot 2 maanden. Dit kan langer zijn hoor, ik heb zelf nog nooit zo lang gewacht namelijk. Of de vervangingswaarde nog terug gegeven wordt na zo lang wachten, weet ik niet. Ergens kan ik me voorstellen dat Ziggo zegt, je hebt lang genoeg de tijd gehad. Mocht Ziggo dat wel doen, dan zal sowieso de vorige bewoner het bedrag krijgen en niet jij helaas, aangezien jij ook niet de box in bruikleen had.
Maar er is dus inderdaad geen tussenweg. Het is überhaupt niet mogelijk om 2 keer mediabox XL in je abonnement te hebben. Je kunt er dus geen 2 via Ziggo krijgen, maar ook niet 1 van Ziggo en eentje elders.