1
Vraag
2
Reacties
Michel22

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tweede Horizon box aansluiten

Beste,

 

Ik heb een tweede Horizon box gekregen van bekende. Deze wil ik aansluiten op zolder voor een tweede tv. Ik krijg echter een foutmelding, Er sp 0.1.35 

Als ik dit opzoek betekend dit dat de box niet geactiveerd is. Dit kan kloppen. de box is twee jaar niet gebruikt.

Kun je een tweede horizon box aansluiten en hoe kun je deze weer activeren zodat ik op zolder ook de box kan gebruiken?

 

alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Mvg Michel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Er kan maar één Mediabox XL actief zijn per abonnement. Daarnaast kan een losse mediabox niet geactiveerd worden aan je abonnement, want de mediabox is in bruikleen. Degene van wie je de mediabox hebt gekregen, moet namelijk de mediabox officieel terugsturen naar Ziggo. Doet deze dat niet, dan zal diegene daar een vervangingswaarde voor moeten betalen. Wellicht is dat al gebeurd.

 

Maar een Mediabox XL krijg je enkel en alleen bij een type abonnement (voor nu is dat bij TV Start, voorheen was dat anders) en Ziggo activeert niet elders verkregen mediaboxen. Met andere woorden, het beste is om de mediabox terug te sturen naar Ziggo, want hij gaat nooit meer werken.

Bekijk in context

11 Reacties 11
turbosneeuw

Level 4
  • 36Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ik denk dat het niet mogelijk zal zijn, omdat hij geregistreerd staat op het adres van degene waar je van heb gekregen.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Er kan maar één Mediabox XL actief zijn per abonnement. Daarnaast kan een losse mediabox niet geactiveerd worden aan je abonnement, want de mediabox is in bruikleen. Degene van wie je de mediabox hebt gekregen, moet namelijk de mediabox officieel terugsturen naar Ziggo. Doet deze dat niet, dan zal diegene daar een vervangingswaarde voor moeten betalen. Wellicht is dat al gebeurd.

 

Maar een Mediabox XL krijg je enkel en alleen bij een type abonnement (voor nu is dat bij TV Start, voorheen was dat anders) en Ziggo activeert niet elders verkregen mediaboxen. Met andere woorden, het beste is om de mediabox terug te sturen naar Ziggo, want hij gaat nooit meer werken.

Michel22
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

diegene waarvan ik de box gehad heb is de vorige bewoner van het huis.  Dus de box woont nog in hetzelfde huis😀

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ook dat mag dus niet @Michel22 De box staat op naam en de vorige bewoner gaat het dus oplopen. Op Marktplaats staan ze ook regelmatig, net als de Next en ik begrijp daar niets van, al stinkt geld natuurlijk niet, maar een ander heeft er totaal niets aan. Ze bedonderen dus willens en wetens een ander. Ziggo moet die kosten gaan verhogen als een box niet terugkomt. Dan heeft het tenminste effect, al krijg je nooit wat je moet gaan betalen aan Ziggo. 

Michel22
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De box is inderdaad al afgerekend. Hij is per ongeluk een paar maanden opgeslagen geweest tijdens een verhuizing. Ziggo was niet meewerkend en kon niet wachten tot de box weer uit de opslag kwam. En moest dus afgerekend worden

De box is dus niet elders verkregen maar netjes van Ziggo.

Maar als ik het goed begrijp is hij dus niet te activeren. Jammer

Of is er nog een tussenweg?

En bij terug sturen krijg je dan de vervangingswaarde terug?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Is de box ook echt afgerekend... Ik twijfel daar sterk aan. Bij verkoop zie je ook wel dergelijke opmerkingen als je aangeeft dat een ander niets aan de box heeft, maar Ziggo is best wel meewerkend, tenzij de box gewoonweg niet terugkomt. Dan grijpen ze in, en dat is een goede zaak. Vergeet niet dat anders andere klanten allemaal opdraaien voor dit soort zaken. Ook jij. De box is dus wel elders verkregen, want dat schrijf je ook in je beginpost. Dat was even niet zo handig van je... haha.

En nee, er is geen tussenweg. Het enige is de box te retourneren. Ik wil wel een moderator vragen even naar deze zaak te kijken. Die kan meer dan wij. @Maud wil jij eens even kijken hoe dit precies in elkaar zit? 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Voordat de vervangingswaarde in rekening wordt gebracht, worden er meerdere herinneringen gestuurd met tussen die herinneringen uiteraard tijd om te reageren. Dus vanaf het moment dat er aangegeven wordt dat de apparatuur terug moet (dat is vanaf het moment dat het abonnement opgezegd of gewijzigd wordt) tot het moment van in rekening brengen is al gauw 1.5 tot 2 maanden. Dit kan langer zijn hoor, ik heb zelf nog nooit zo lang gewacht namelijk. Of de vervangingswaarde nog terug gegeven wordt na zo lang wachten, weet ik niet. Ergens kan ik me voorstellen dat Ziggo zegt, je hebt lang genoeg de tijd gehad. Mocht Ziggo dat wel doen, dan zal sowieso de vorige bewoner het bedrag krijgen en niet jij helaas, aangezien jij ook niet de box in bruikleen had.

 

Maar er is dus inderdaad geen tussenweg. Het is überhaupt niet mogelijk om 2 keer mediabox XL in je abonnement te hebben. Je kunt er dus geen 2 via Ziggo krijgen, maar ook niet 1 van Ziggo en eentje elders.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Thanks @Evert en leuk je weer eens te zien! 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Willem-A1 @Evert Er zijn toch ook MediaboxenXL die Ziggo niet terugwil, die moet je dan bij KCA afgeven. Dus het kan ook zijn dat die box gewoon weg is bij Ziggo. Klant zegt op, Mediabox afgeschreven niet retour, blokkeren in systeem.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Dat klopt, de 7400 hoeft niet meer terug, maar de 7401 wel. Aangezien de 7401 verreweg het meest in gebruik is, moeten bijna alle mediaboxen retour naar Ziggo. Als iemand dus een 7400 heeft, wordt er uiteraard ook geen vervaningswaarde in rekening gebracht.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

En dat laatste wat je noemt zou nu dus wel gebeurt zijn @Evert ... En dus klopt er hier iets niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic