Mythos
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Twee oude decoders omruilen?

Ik wil graag mijn 2 oude ( Humax en samsung) decoders  inruilen voor de quantis decoders of mediabox. Met de oude decoders welke geen hdmi ingang hebben , zijn er een aantal TV zenders van mijn pakket niet te zien. Soms wel alleen geluid, dus ik vermoed dat het aan de decoders ligt.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mythos
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Erik, ik heb idd een abonnement ' Internet compleet en tv start. Ik heb twee stuks gekochte Ci + modules ( destijds kosten die iets van €75,- )  en twee oude decoders , resp. samsung en Humax. Daarbij heb ik uiteraard 4 stuks kaarten met de oudste daarop nog de afbeelding van Casema.

Ongeveer 6 jaar terug heb ik niet gekozen voor de mediabox omdat je dat kastje altijd in het zicht heb staan Daarvoor in de plaats heb ik de zing kaart met quantis decoder aangeschaft.

Maar bedankt voor de info. IK weet nu wat ik kan doen , en dat is de oude decoders vervangen door quantis kaart.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49512Posts
  • 3047Oplossingen
  • 11075Likes

Zijn de Humax en Samsung je eigen bezit of zijn die in bruikleen van Ziggo?

Ik vermoed je eigen bezit.

Als je mediaboxen in bruikleen wilt krijgen, dan kan dat, soms hoort daar een bepaald abonnement bij.

Een Ziggo moderator kan met je meekijken wat het beste abonnement voor je is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6253Posts
  • 409Oplossingen
  • 1145Likes

voor een mediabox xl of next zal je het pakket moeten omzetten naar tv start of compleet voor de mediabox xl en tv max voor de mediabox next

een tweede extra next is niet leverbaar een extra xl is niet mogelijk

voor een tweede tv kun je een ci+ module of apple tv android tv met de ziggo go tv app of een humax nog leverbaar is weet ik niet dacht dat alleen de simpele humax voor ongecodeerde zenders leverbaar is

Template
Expert
Expert
  • 1301Posts
  • 30Oplossingen
  • 256Likes

@Mythos Ben je al klant van Ziggo sinds voor de periode dat in Nederland UPC werd opgeheven en samen verder ging als Ziggo? Heb je die Humax en Samsung al sinds de periode toen Ziggo nog Ziggo was zonder UPC dan zijn die boxen je eigendon.
Je kan dan alleen je abbonement omzetten naar een andere vorm Complete of Max waarbij je een MediaboxXL (horizon) krijg bij Complete of bij Max een Next, je krijgt maar een decoder. Daar je nu al een Humax hebt zal je waarschijnlijk deze twee houden en dan de Next of MediavboxXL erbij krijgen. Er wordt niks omgeruild omdat oud Ziggo klanten de Humax en Samsung eigendom is van de klant.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1701Posts
  • 230Oplossingen
  • 312Likes

Dag @Mythos! Jammer dat je sommige zenders niet kunt kijken op je oude decoders en dat je om die reden graag nieuwe decoders wenst te ontvangen. De meeste informatie is al met je gedeeld hier zie ik, bedankt allen 🙂

Je kunt eventueel kiezen voor een nieuw abonnement met daarbij een nieuwe mediabox in bruikleen. Afhankelijk van welk abonnement je kiest is dat de Mediabox XL of de Mediabox Next. Ik zie dat je nu TV Start bij ons afneemt met een CI+ module in bruikleen. Die vervalt bij een wijziging naar een abonnement met een mediabox in bruikleen. Een andere optie is dat je niets wijzigt aan je abonnement maar er nog een Extra CI+ Module bij neemt à € 2,- per maand. Uiteraard moet je televisie hier dan wel geschikt voor zijn.

Hoe dan ook, er is van alles mogelijk en je kunt bijvoorbeeld ook de Ziggo GO TV app overwegen. Geef gerust aan waar je voorkeur naar uit gaat en of we je verder kunnen helpen hierbij. We staan voor je klaar 🙂

Mythos
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Erik, ik heb idd een abonnement ' Internet compleet en tv start. Ik heb twee stuks gekochte Ci + modules ( destijds kosten die iets van €75,- )  en twee oude decoders , resp. samsung en Humax. Daarbij heb ik uiteraard 4 stuks kaarten met de oudste daarop nog de afbeelding van Casema.

Ongeveer 6 jaar terug heb ik niet gekozen voor de mediabox omdat je dat kastje altijd in het zicht heb staan Daarvoor in de plaats heb ik de zing kaart met quantis decoder aangeschaft.

Maar bedankt voor de info. IK weet nu wat ik kan doen , en dat is de oude decoders vervangen door quantis kaart.

Bekijk in context

Template
Expert
Expert
  • 1301Posts
  • 30Oplossingen
  • 256Likes

@Mythos als je gekochte decoders niet meer alle zenders laten zien, zijn deze MPEG2, je kan ze ook vervangen voor Humax die wel MPEG4 zijn

Uitgelicht topic