1
Vraag
2
Reageer en help mee
budjexb

Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Tv signaal heel slecht na leggen glasvezel

We hebben  de laatste 2 weken slecht tv beheld.  Blokjes , strepen. Geluid valt uit.. eigenlijk direct na dat de straat open is geweest om glasvezel te leggen.. kan het zijn dat de heren.. naast een gasleiding ( woningen ontruimd )  de kabel geraakt hebben ?  Het is op moment heel erg slecht..  internet is wel ok !?  Van wege storing internet. Is er al een monteur geweest voor vervangen aansluit doos en splitter .. tv kijken is op moment helemaal ruk

 

34 Reacties 34
budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

20220703_182649.jpg

 signaal sterkte van tv bij gevoegt.. en voor de check ff internet modem uitgezet ...storing verdwijnt al modem uitstaat , zend modem een storing terug naar de splitter..of is de splitter defect ? 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12903Posts
  • 581Oplossingen
  • 3594Likes

Het lijk erop dat het signaal te sterk is.

Welke splitter is in gebruik?

wewanl
Expert
Expert
  • 1021Posts
  • 12Oplossingen
  • 310Likes

Is 100 procent signaal sterkte op een Samsung televisie dan altijd te sterk? 
Bij mij geeft de Samsung televisie ook deze waarden aan, heb ook nooit problemen. Toch zei een monteur die twee maanden  geleden langskwam dat er wel vijf decibel bij kon en ik dat met een versterker kon bereiken.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12903Posts
  • 581Oplossingen
  • 3594Likes

Zover ik goed op de hoogte ben kan een te sterk signaal ook voor problemen zorgen.

Of die 100 % altijd te sterk is durf ik niet te zeggen. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57618Posts
  • 3840Oplossingen
  • 14047Likes

@budjexb Op een TV is het lastig om te zien hoe sterk het signaal werkelijk is, 125% wordt ook als 100 % getoond.

BER moet in ieder geval 0 zijn, dus er is iets aan de hand.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal nauwkeuriger te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@all 
 
dank voor jullie responce .. wat meer gegevens 
 
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1666000000-337256qam9
2602000000-337256qam1
3618000000-437256qam3
4626000000-437256qam4
5634000000-437256qam5
6642000000-537256qam6
7650000000-537256qam7
8658000000-437256qam8
9674000000-337256qam10
10682000000-437256qam11
11690000000-337256qam12
12698000000-437256qam13
13714000000-537256qam15
14722000000-437256qam16
15730000000-437256qam17
16738000000-437256qam18
17746000000-437256qam19
18754000000-337256qam20
19770000000-537256qam22
20786000000-437256qam24
21794000000-536256qam25
22802000000-637256qam26
23810000000-636256qam27
24818000000-537256qam28

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.35610825235381673
2Goed (Locked)37.6369632363261710
3Goed (Locked)37.35610751887931699
4Goed (Locked)37.35610805973902313
5Goed (Locked)37.35610478936612071
6Goed (Locked)37.35610858469202061
7Goed (Locked)37.35610751323821298
8Goed (Locked)37.63610999347461845
9Goed (Locked)37.35610722818271628
10Goed (Locked)37.35610004256391486
11Goed (Locked)37.63610715507991535
12Goed (Locked)37.35610650662571182
13Goed (Locked)37.35610511076541085
14Goed (Locked)37.35610481810941323
15Goed (Locked)37.356957827320595
16Goed (Locked)37.35610702121001170
17Goed (Locked)37.35610824092541029
18Goed (Locked)37.35610456310571058
19Goed (Locked)37.35610999364141022
20Goed (Locked)37.6361070786388935
21Goed (Locked)36.8441065503213709
22Goed (Locked)37.3561016349169661
23Goed (Locked)36.6101013443388616
24Goed (Locked)37.3561099937931803
 
Gebundelde upstream-kanalen

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000515.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
 
 
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
04-07-2022 09:03:44noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:10b0:031f:9276:0000:0001:002c:0d7a MAC=01:5C:88:C4:46:86;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 08:55:26noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.206];CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 08:54:47noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:10b0:031f:866a:0000:0001:00a6:8417 MAC=01:5C:88:C4:46:86;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:02:12noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:02:10noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.37.64 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:01:14noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:01:03noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.101 MAC=E4:98:D6:8D:79:33;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:01:02warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:00:57noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.73 MAC=12:5A:36:FC:0F:CF;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-07-2022 00:00:24noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 23:59:48criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 23:55:33noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.232.209.85 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 22:50:59noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 22:50:00noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=89.248.163.240 MAC=00:01:5C:88:C4:46;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 22:49:53noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 22:49:34warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 20:27:33noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:2638:0001:0000:0000:0000:0000:0013 MAC=01:5C:88:C4:46:86;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 20:20:39noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-07-2022 20:20:37noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:9d:30:ce;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

geen versterker, 

modem connection box  net nieuw na internet storing 

modum staat halve meter van aansluit punt , 

Tv ander halve meter van aansluit punt ,

tv met ci card 

 

aansluit punt is 3-4 maanden geleden vervangen ivm internet storingen ( door Ziggo monteur )  

splitter is POA-01-B  ( brown telecom ) ( ook nieuw gemonteerd door Ziggo na internet storing )

tv geeft meer bit rate fouten aan in history  

wat ik raar vind als modem uitschakel de storing in beeld en geluid weg is  ? 

 

vrgr, martin

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

POA-1-B  max half jaartje out , geplaatst na vervangen aansluit punt voor internet storingen

 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2123Posts
  • 269Oplossingen
  • 677Likes

Goedemorgen @budjexb, ik wil toch voorstellen om een netwerkmonteur in te plannen. Ik zie geen bijzonderheden in de aansluiting maar blokken zijn zeker een teken dat er een probleem zit. Op welke dagen en dagdelen is de netwerkmonteur welkom? 

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Lotte 

 

dank je 

deze week donderdag 7 en vrijdag 8  de hele dag thuis

s ' maandags altijd 

dinsdag 12e heledag 

 

rest  van de dagen na 4 uur 

 

hoor graag van je 

vriendelijke groet , Martin

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

In de downstream is het vermogen laag maar nog wel acceptabel, op alle kanalen is veel CER (RS errors) aanwezig. In de upstream zijn drie of vijf kanalen niet meer gekoppeld (partial bonding) en op het resterende kanaal wordt met maximaal vermogen gezonden.

 


wat ik raar vind als modem uitschakel de storing in beeld en geluid weg is  ? 

De upstream vanuit het modem veroorzaakt deze verstoring, de POA-01-B moet worden vervangen door een splitter met high-pass-/retourbandfilter (POA-254, POA-085, POA-13-A) of er moet een los filter worden geplaatst (HPFX-258-IECFM, HPF-85).

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2178Posts
  • 225Oplossingen
  • 411Likes

@budjexb, even voor de zekerheid. Als je je TV met CI+ module helemaal rechtstreeks aansluit, zonder die splitter (dus modem niet aangesloten) is het probleem dan ook helemaal weg? 

Als we een monteur sturen, dan komt deze op deze voorwaarden langs. Daar moet je wel mee akkoord zijn. 

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Maud   gaan we doen, alleen treed de storing nu niet op,  zul je altijd zien ..  ik meld me als deze terug is en kunnen testen  met tv kabel direct in de aansluiting

gr martin

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Hoe ziet het upstream-vermogen op het modem er nu uit? Als dit is hersteld is naar lagere waarden, dan kan dit verklaren waarom het probleem nu niet optreedt.

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe 

ik zie daar geen verandering in 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000515.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.0001

0

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 652Oplossingen
  • 4060Likes

Het is alsnog mogelijk dat het vermogen fluctueert en dat dit invloed heeft op de mate van problemen die je ervaart met het TV-beeld. De eerdere signaalproblemen zijn in ieder geval nog steeds aanwezig: partial bonding, te hoog vermogen en t.o.v. gisteren ook een T4 timeout.

 

Mijn advies is een monteursafspraak voor het vervangen van de splitter door een type met retourbandfilter en onderzoek naar het te hoge upstream-vermogen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2902Posts
  • 383Oplossingen
  • 619Likes

Dan lijkt het mij inderdaad verstandig om toch een monteur langs te laten komen, @budjexb. Als je akkoord bent met de voorwaarden, plan ik graag een afspraak voor je in. De monteur kijkt dan op locatie graag verder met je mee en lost het probleem met je op :-). 

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

nog even aan gezien maar blijft halen en brengen met internet en tv,  continue uitvallen 

 

@Marije   accoord met de voor waarden 

maandagen zijn voor ons het makkenlijkste , anders graag ff overleg voor afspraak ivm wissel werk schemas 

 

dank je  Martin

 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1700Posts
  • 203Oplossingen
  • 517Likes

Top dat je akkoord bent, @budjexb

Ik heb de monteur ingepland voor maandag 25-07 tussen 8.00 en 13.00 uur. Per mail volgt nog even een bevestiging.
Laat je even weten hoe het gegaan is?

budjexb
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Afspraak staat.. er zijn morgen netwerk werkzaam heden ?  maar het is op moment  serieus om te janken.. Internet valt om de haver klap weg.. ook geen Wifi af en toe , valt gewoon weg. Na op nieuw opstarten van het modem staat hij nu al een half uur opnieuw op te starten..en nog steeds niets. en ik heb nog een berg werk wat ik moet doen.  We zijn er wel een beetje klaar mee 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic