1
Vraag
2
Reacties
Aharmelen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv kijken zonder mediabox na wegvallen analoog signaal

Het probleem voor de ouderen onder ons is dat er twee afstandbedieningen zijn bij het gebruik van de mediabox. Wanneer er nu op de kanalenkiezer van de afstandbediening gedrukt wordt (anoloog ) er geen beeld meer is. Hierdoor raken zij in paniek omdat nu de input van de tv weer op het HDMI gezet moet worden. Voor sommige ouderen is dit geen optie. ( verschillende keren bij mijn moeder langs geweest omdat weer om te zetten. Bij het omzetten ( installatie ) van anoloog naar digitaal heb ik gezien dat sommige tv's zonder dit de mediabox zouden kunnen. Is iemand bekend welkt tv's dit kunnen ??

Dan maar een andere tv aanschaffen als deze optie inderdaad werkt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Iedere tv met een dvb-c tuner kan zonder extra kastje digitaal het kabel tv-pakket ontvangen. Elke nieuwe tv die u nu koopt heeft zo'n tuner aan boord.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Iedere tv met een dvb-c tuner kan zonder extra kastje digitaal het kabel tv-pakket ontvangen. Elke nieuwe tv die u nu koopt heeft zo'n tuner aan boord.
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
de HB afstandbediening kan op de meeste TV's ook gebruikt worden, dan heb je maar 1 AB nodig
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
dijkmane wrote:
de HB afstandbediening kan op de meeste TV's ook gebruikt worden, dan heb je maar 1 AB nodig



Zeker waar, maar met die van de Humax 5500c, welke Ziggo uitgeeft als vervanging voor het analoge signaal, kan het dus niet. Dat kan dus wel een gemis zijn. En dan nog is het natuurlijk is het natuurlijk lastig als de Tv van de HDMI ingang af gaat, of deze niet onthoud bij opnieuw inschakelen.

Maar wat Aharmelen wellicht niet weet is dat je bij bepaalde Tv's een keuze kan maken in het verborgen menu van de Tv een ingang vast te leggen via de Hotelmode. Dan start de Tv altijd op met de juiste HDMI ingang. Maar wees voorzichtig en blijf absoluut af van Button Lock en Remote Lock!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo zou eens een extra AB moeten leveren voor ouderen geschikt voor de mediabox of in ieder geval toekomstige boxen. Eenmalig laten instellen en vervolgens volumeregeling en kanalenkiezer gebruiken.

acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Bekend probleem, ik ben er bij mijn vader ook niet aan begonnen om een extra box neer te zetten. Een extra box aanzetten, 2 AB's nodig (tuurlijk experts, je kan ze koppelen, maar als iemand al jaren een bepaalde AB gebruikt, is het lastig om zo maar even een andere aan te leren), TV op juiste HDMI-kanaal... te veel ingrediënten om het fout te laten gaan.
En ja..ondanks dat mijn vader niet aan de extra box zit, lukt het hem af en toe toch nog om de TV te ontregelen en wordt ik op de meest onmogelijke tijden gebeld.

Beste is inderdaad een CI+module met een smartcard erin. Kan je gewoon de AB van de TV gebruiken en zappen met de knoppen van deze AB.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Aharmelen. Welkom hier! Top dat je de Community gevonden hebt om deze vraag te stellen.
Zoals je ziet zijn er een aantal opties. De ene zal beter bij de situatie passen dan de andere.

Als je alles nog even samen wilt doornemen (eventueel telefonisch) hoor ik het graag!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Lycke Ziggo

het valt me nu pas op, maar onder je bericht staat je naam verkeerd geschreven. Daar staat 'Like'. Kun je dat even aanpassen?

:thinking:


:grin:
Aharmelen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal, inmiddels de ci+module besteld. Ontvangen en geïnstalleerd. Moeder heeft nu nog maar 1 afstandbediening nodig. Tot nu toe gaat het goed. Echter wel jammer dat het een upgrade van het pakket kost, ci+ zit namelijk alleen in het digitale TV pakket. ( kost wel 5 euro extra. ) Wel meer zenders, maar ja die heeft ze niet nodig.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Aharmelen

als de tv van uw moeder een CI slot heeft had u u ook het digitale kabelpakket kunnen ontvangen zonder abonnements uitbreiding door de tv simpel digitaal de zenders te laten zoeken. .Op welke gronden is een uitgebreider pakket gekozen als dat niet nodig is?
wwdv

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Onder het motto beter laat dan nooit:

 

Zie deze thread, met de Seki ab met dubbele powerknop kun je perfect de tv (aan/uit 1 en volume) en de mediabox (aan/uit 2 + overige knoppen) bedienen.

 

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/npo-1-2-3-springerig-beeld-op-samsung-tv-26559

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic