1
Vraag
2
Reacties
Kasper

Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Tv kijken zonder Ziggo internet

In mijn nieuwe woning heb ik naar alle kamers CAT6 UTP getrokken maar geen COAX kabel. Internet zal via een glasvezel verbinding lopen. 

wat zijn de opties om tv te kijken via Ziggo? De android tv app valt helaas af. Zou natuurlijk de mooiste optie zijn. 

is het mogelijk om op een Next box live tv te kijken met alleen een UTP kabel of heeft die persé coax nodig? 

tv via de glas provider krijgt nogal slechte reviews dus zou het liefst tv kijken via ziggo. Maar de opties lijken nogal beperkt te zijn helaas. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dit kan een oplossing zijn.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/COAX-over-UTP-Het-kan-al-is-de-oplossing-vrij-kostbaar/td-p/1...

 

Voor een nextbox heb je sowieso internet van ziggo nodig.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor live tv met de next is coax noodzakelijk.

Alle andere functies gaan over het internet.

Ziggo is en blijft vooralsnog voornamelijk een coax provider.

Ook het modem moet worden aangesloten op coax.

Ziggo lever niet via het glasvezel netwerk van andere partijen.

Zonder aop(coax) kan zelfs het abonnement niet afgesloten worden.

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Een AOP is er wel. Er loopt vanaf het AOP alleen geen coax kabel richting andere kamers. 
dus de vraag is niet of Ziggo kan leveren over glasvezel. De vraag is of er opties zijn om tv te kijken via Ziggo zónder internet van ziggo en coax distributie in de woning. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor live tv met de next en andere mediaboxen (inclusief ci+) is coax noodzakelijk.

 

Ook voor Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV is een ziggo internet verbinding verplicht.

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fi... - Ziggo Community

 

Kan ik ook tv kijken zonder coaxkabel? - Ziggo Community

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dit kan een oplossing zijn.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/COAX-over-UTP-Het-kan-al-is-de-oplossing-vrij-kostbaar/td-p/1...

 

Voor een nextbox heb je sowieso internet van ziggo nodig.

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Fantastisch! Dit is wat ik zocht! Een duur grapje maar dat vind ik niet zo’n probleem. 

 

nou kijken of dit via een patch paneel gaat werken. Zou denken van wel aangezien dat volledig passief is. 
dank! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hopelijk komt dit boxje volgend jaar beschikbaar:

 

Mini TV Box - Liberty Global

 

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Leuk. Maar “geen kabels” geloof ik niet zo in. Wifi is leuk voor een telefoon of tablet. Voor streamen ed blijft imho een kabel onmisbaar. 
ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de android tv app als iets “extras” wordt gezien voor een 2e en 3e tv. Maargoed dat is een ander topic. 

Het kastje ziet er leuk uit maar geef het dan ook gewoon vrij. Tijd dat de hardware markt voor tv ook gewoon open gaat. Zowel bij ziggo als iptv ben je nog steeds helaas (vrijwel) altijd gebonden aan provider hardware. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ach zolang Ziggo de reguliere kanalen niet minimaal in Full HD (1080i) door geeft via IPTV heeft dat kastje geen meerwaarde, en zal het probleem van de topic starter niet oplossen ook voor deze box zal de restrictie gaan gelden enkel bruikbaar als Ziggo de internet provider is.

 

@Kasper 

 

Voor je mischien onnodig gaat investeren. Neem je al TV af bij Ziggo en neem je vanwege reviews geen TV af bij de internet provider dat kan voordeliger zijn, welke provider?

Als Ziggo niet de internet provider is heb je zover ik weet enkel deze twee opties KabelTV en TV Start

De Next beter gezegd TV Compleet en TV Max vallen al af!! De Mediabox XL die je bij TV start krijgt heeft coax nodig net als KabelTV. Blijft over via een smartfoon en Chromecast streamen of een pc aan de TV hangen en via www.ziggogo.tv kijken dan is de coax over utp niet nodig maar verwacht geen super kwaliteit zeker niet op een tv groter dan 50 inch.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kasper  schreef:

Leuk. Maar “geen kabels” geloof ik niet zo in. Wifi is leuk voor een telefoon of tablet. Voor streamen ed blijft imho een kabel onmisbaar. 
ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de android tv app als iets “extras” wordt gezien voor een 2e en 3e tv. Maargoed dat is een ander topic. 

Het kastje ziet er leuk uit maar geef het dan ook gewoon vrij. Tijd dat de hardware markt voor tv ook gewoon open gaat. Zowel bij ziggo als iptv ben je nog steeds helaas (vrijwel) altijd gebonden aan provider hardware. 


@Kasper Geen kabels geloofde ik ook zeer stellig, maar dat begint nu te kantelen.

Ik heb de SmartWifi pods nu 4 maanden in gebruik en ze behoorlijk onder druk gezet en tot nu toe geen uitval en instabiliteit kunnen ontdekken.

Een bedrade pod altijd 500-600 Mbps en een wifi verbonden pod altijd 250+ Mbps.

Ik heb nu geen twijfel dat dit niet gaat werken.

 

En die kwaliteitsstap zal niet alleen bij deze wifipunten zijn, dus ik heb goede hoop dat allerlei wifi zenders / access points / routers enz. een kwaliteitsslag maken.

Ik heb sinds 17 jaar wifi nog nooit een dergelijke stabiele wifi ervaren met flink wat verschillende apparaten die een wifi verbinding hebben en dat zijn ook goedkopere apparaten die alleen op 2,4 GHz verbinding kunnen hebben, dus niet allemaal high end apparatuur.

 

@RoWi. "Ach zolang Ziggo de reguliere kanalen niet minimaal in Full HD (1080i) door geeft via IPTV heeft dat kastje geen meerwaarde,"

 

Wel degelijk meerwaarde, je hebt geen coax kabel meer nodig en je hebt alle mogelijkheden die de Next ook heeft.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als dat alles is, dan nog absoluut geen oplossing voor de topic starter ook dit product zal niet vallen onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten. Hoewel de product pagina stelt wel dat : 

  • Can take it with you, anywhere

Wat mogelijkheden betreft dat hebben de AppleTv de Nvidia shield, de nieuwe Chromecast, mijn Amazon Firestick elke smartfoon of tablet  met Ziggo Go of Ziggo Go TV ook en deze kunnen heel wat meer, als die Minibox geen open OS zoals AndroidTV heeft.  De mogelijkheden van die box zullen ook weer sterk afhangen van het abonnement wat je afneemt. Heb je met deze Box toegang tot de diverse streamdiensten zoniet dan kan dit ding minder dan de Next!

De uiteindelijke kijkbeleving weegt toch echt veel zwaarder aangezien deze box UHD/4K geschikt is zal Ziggo de lineaire TV kanalen toch echt niet meer in 720p kunnen blijven doorgeven.

 

De pods dat die goed zijn geloof ik wel  en inderdaad accespunten en dergelijke worden ook steeds beter, maar de wifi in bijvoorbeeld TV's of andere hardware is een heel ander verhaal dat kan en moet ook beter.

 

Mocht Liberty Global via VodafoneZiggo deze box hier ook uitrollen, zie ik het einde van de CI modules en smartcards ondersteuning heel snel dichterbij komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"is het mogelijk om op een Next box live tv te kijken met alleen een UTP kabel of heeft die persé coax nodig? "

 

Alles kan via internet, behalve live kijken, maar via replay of de opname kijken met een paar minuten vertraging is net niet live kijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

"is het mogelijk om op een Next box live tv te kijken met alleen een UTP kabel of heeft die persé coax nodig? "

 

Alles kan via internet, behalve live kijken, maar via replay of de opname kijken met een paar minuten vertraging is net niet live kijken.


@Bert noem er dan wel de restrictie van internet geleverd door Ziggo bij of klopt het nog  wat ik eerder ergens las dat dit voor de werking van de Next niet opgaat dus dat de Next via elke internet verbinding werkt?

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

IPTV via de provider zou in dit geval canaldigitaal worden. Daar zijn de meningen vrijwel eensgezind negatief over. Nog los van de extra configuratie die het met zich meebrengt als je een eigen router wil gebruiken. Geen rocket science maar ook niet plug & play. 
ik heb overal 2 UTP (cat6) kabels liggen. Dus kan makkelijk een kabel “opofferen” voor deze p2p oplossing. En aan standaard kabeltv (bij voorkeur met een CI+ module heb ik meer dan voldoende. 
kijk nu via de android tv app maar de ziggo internet verbinding gaat er dus uit. 
Dat kastje zal waarschijnlijk ook als eis hebben dat internet via ziggo moet lopen. Maar begrijp dat dat nog speculatie is. Ik heb gbit/gbit glas beschikbaar dus zou niet weten waarom ik dan meer zou betalen voor gbit/50mbit. 
Maar blijkbaar ziet ziggo dat niet zo. 
die wifi pods ken ik niet als eigen ervaring. Ken wel tal van situaties waar wifi gewoon geen optie is. Neem mijn huidige appartement in een grote stad in de randstad. Tientallen wifi netwerken die allemaal een plekje opeisen in de overvolle wifi ether. Betwijfel of streamen via wifi hier ooit goed zou werken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kasper je weet dat Canal Digital ook een app voor smart TV's heeft? Dat hoeft niet via een kastje, en vergt geen extra configuratie. 

 

Als KabelTV genoeg is heb je NLziet al overwogen, die keuze hangt uiteraard weer samen met de meest gekeken TV kanalen, sinds CD geen Discovery meer heeft valt deze voor mij af.

 

Voor KabelTV de ongecodeerde kanalen is geen CI en smart card nodig, die is bij het uitgebreidere TV start nodig, en zal je dus het DVB-C signaal over een UTP kabel moeten transporteren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kasper "Tientallen wifi netwerken die allemaal een plekje opeisen in de overvolle wifi ether. Betwijfel of streamen via wifi hier ooit goed zou werken. "

 

Daar schijnt ook een technische oplossing voor te zijn bij de wifi apparatuur, want verbindingsproblemen ervaar ik helemaal niet meer op de 2,4 GHz. en op de 5 GHz ook niet, maar daar is hier nog ruimte genoeg.

 

Bert_1-1635761103217.png

 

 

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Wat ik veel kijk is juist discovery en af en toe comedy central. Verder voornamelijk npo zenders en sporadisch een keer rtl 4 of 5. Alle sbs zenders kunnen me gestolen worden. 
canal digitaal heeft inderdaad een app. Én is onafhankelijk van de internet leverancier te gebruiken. Maar vind de interface van hun app niet bepaald fijn. Bovendien ook veel issues mee. Vaak random storingen midden in een programma enzo. 

205CTI

Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Tja je kunt ook een streaming PC maken met DVB-C kaart(en) erin. Ik heb jaren twee digital everywhere DVB-C kaarten met smartcard in een PC gehad. Deze kon ik gebruiken als recorder functie maar ook het streamen, via het IP-netwerk, van de TV zenders naar media spelers met o.a. KODI. In de zomer heb ik de Digital Everywhere kaarten nog voor een habbekrats op marktplaats verkocht omdat wij er geen gebruik meer van maakte. Wij zijn overgestapt naar de nieuwe Google Chromecast met Google TV functies op onze slaapkamers.

Er zijn nog nieuw DVB-C kaarten voor een PC te koop (https://tbs-technology.de/produkte/dvb/6205-quad-tuner/?lang=en ) echter zonder CI-slot. Dus dan moet je tevreden stellen met ongecodeerde zenders.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@205CTI op zich een goed idee, ik heb jaren via een Hauppage kaart gekeken, ook met deze oplossing is een coax kabel nodig, die is er niet, dan zou het apparaat bij de Ziggo AOP geplaatst moeten worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic