1
Vraag
2
Reacties
Suzannefz

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tv gemist - Meest bekeken geeft alleen Belgische programma’s

Ik kijk alleen tv via mijn Philips tv met een CI module. Normaal zie ik bij ‘meest bekeken’ de meest bekeken programma’s uit Nederland en zijn de plaatjes boven de programma naam goed zichtbaar. Af en toe zie ik hele onleesbare plaatjes en krijg ik vreemde programma’s. Nu heb ik al een aantal weken alleen maar Belgische programma’s daar staan (met uitgerekte rare fotootjes). Ik kijk echt nooit naar Belgische programma’s, heb ook geen kijkprofiel aangemaakt. Ziggo zelf heeft geen idee - weet iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik weer de NL meest bekeken programma’s terug kan krijgen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

@joma1966, zoals ik net aangaf is deze mediabox niet meer in bruikleen. Dit is een mediabox van jezelf en hier betaal je niks voor. Deze kan ik daarom ook niet inruilen. De mediabox XL is de hoofdbox, maar daarnaast heb je nog een andere Humax in bruikleen. Die kun je wel inruilen, aangezien je daar wel voor betaald. 

Als je echt bovenstaande wil inruilen, dan komt er € 4,- bij je abonnementsgeld op. Aangezien je dan 2 keer een extra mediabox in bruikleen hebt (aangezien bovenstaande dus je eigen eigendom is). Mocht ik eentje moeten bestellen, dan hoor ik het graag.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

Heb je de TV al een keer meer dan 10 minuten van de stroom gehad?

Welke Philips TV heb je precies?

Graag model met letters-cijfers-letters, dan kan iemand meedenken die die TV- heeft of goed kent.

De CI+ module decodeert alleen, meer kan die niet doen.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8226Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

vanaf juli stopt kijk (rtl sbs net 5) op de interactieve tv (humax en ci module)

om nog van die zenders te kunnen kijken is een mediabox xl of next (mini) vereist via replay-tv of smart tv.

npo kun je uiteraard nog wel kijken via interactieve tv

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Dan heb ik dan een probleem en zou de HUMAX dan ingeruild worden voor de next mini!! Ik betaal immers €4,00 per maand voor de HUMAX c 5300 op mijn 2e tv Heb er straks niets meer aan 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8226Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

@joma1966 

als je een mediabox xl en internet van ziggo hebt 

dan kan een moderator de humax omruilen voor een next mini 

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Neem aan dat Ziggo dit gaat regelen om om te ruilen ?

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Oke prima, dan wacht ik daar op

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Heb alles in 1 start van Ziggo

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8226Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

een moderator komt vanzelf langs het topic

als je goedkeuring geeft kunnen zij het voor je regelen

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Heb idd de Mediabox XL als hoofdbox en HUMAX als 2 e box voor de 2 e tv

Suzannefz
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi anoniemforum, dak voor je reactie maar dit is niet het probleem dat ik ervaar - ik wil van de Belgische programma's in de 'Meest bekeken' lijst af.

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Ik heb net de klantenservice gebeld het bovenstaande betreft alleen om de zelfgekochte HUMAX en ci+ module. Mij werd verzekerd dat ik met de gehuurde HUMAX c 5300 gewoon die zenders kan blijven bekijken. Snap er nu ff helemaal niets meer van

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

@joma1966 Die zenders kun je blijven bekijken, maar uitzending gemist gaat eruit voor die zenders, of die Humax nu gekocht is of gehuurd maakt volgens mij niet uit.

Volgens mij kun je de Humax opzeggen als extra mediabox en een extra Next mini bestellen:

Extra tv in huis | Televisie | Ziggo

Bert_0-1652886468321.png

joma1966
Expert
Expert
  • 559Posts
  • 11Oplossingen
  • 103Likes

Vond het wel een raar antwoord van de klantenservice.

youriy
Expert
Expert
  • 2154Posts
  • 119Oplossingen
  • 406Likes

Ik zie met een humax hetzelfde , vage foto's. "Meest bekeken" is geen persoonlijke lijst, blijkbaar wordt er veel ' de dag van vandaag ' terug gekeken,... of de lijst klopt niet. Ik zou me er niet druk over maken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 13709Posts
  • 603Oplossingen
  • 3858Likes

Tja, het verbaasd mij dat ze weten wat Uitzending gemist is, nu alles om Replay draait.

Voorlopig zullen de Smartcard gebruikers dus Humax of CI module het met de NPO de Belgen en RTL moeten doen. Precies de reden dat ik een Firestick heb gekocht. 

Voor een tweede TV zal ik eerder eenmalig een paar knaken uitgeven voor een mediaspeler dan die € 48,00 op jaar basis.

Het is wel lachwekkend dat 4K beeld kwaliteit te lezen, wetende dat alleen de resolutie wordt opgeschaald. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

@RoWi. "Het is wel lachwekkend dat 4K beeld kwaliteit te lezen, wetende dat alleen de resolutie wordt opgeschaald. "

Lach maar, het is wel mooier beeld op een 4K TV/beeldscherm als er werkelijk 4K uit de Next mini komt.

Met de Next mini heb je dezelfde 4K mogelijkheden als met de Next.

In ieder geval 1 4K zender en soms meer zenders in 4K en replay en 4K on-demand en diverse apps on-demand movies, series en documentaires.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8226Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

@Suzannefz 

ik had het vermoeden dat het misschien iets daar mee te maken had. want uitzending gemist op de interactieve tv (Humax en ci module) staat er om bekent dat het aanbod minder is.

ook zou ik er niet gek van opkijken als ze binnen een jaar helaas de stekker uit de oude interactieve tv trekken

RoWi.
Expert
Expert
  • 13709Posts
  • 603Oplossingen
  • 3858Likes

Ach, het blijft lachwekkend,  net als de meest recente commercial. ja ok de resolutie wordt door die box opgeschaald, daar heeft een klant zonder 4K TV geen fluit aan. We weten beiden dat alle uitzendingen de eerste jaren nog wel HD blijven. Het handjevol evenementen daar gelaten. Daar kan Ziggo dan verder niks aan doen,  de NPO heeft dit jaar hun kans gemist. Die ene 4K kanaal bedoel je dan Love Nature mee want meer heeft ziggo niet.  Kom niet met het opgepimpte Ziggo Sport aan.

Mooier in vergelijking met wat? 

Ik weet ook wel dat meer beeldpunten een net iets betere kijkbeleving kan geven. Zeker op een groot scherm. Het punt is dat 4K zo er uit laten springen zonder noemenswaardige aanbod te hebben omdat het er simpelweg niet is blijft lachwekkend.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

@RoWi. "We weten beiden dat alle uitzendingen de eerste jaren nog wel HD blijven."

Dan heb je het over zenders, je "vergeet" alle films en movies en documentaires via Movies en Series en via de apps zoals Netflix, Videoland, Viaplay, Prime video, YouTube enz. te vermelden, die in 4K te zien zijn.

"Ik weet ook wel dat meer beeldpunten een net iets betere kijkbeleving kan geven. Zeker op een groot scherm."

Het is meer dan een net iets betere kijkbeleving, ook op kleinere schermen is de beleving beter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic