1
Vraag
2
Reageer en help mee
Corberg

Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Tv geluid wisselt

Probleem met tv geluid, deze is zeer wisselend. Als je een programma zit te kijken en het geluid op een hoorbare sterkte hebt staan kan deze zomaar zachter gaan. Dan zet je hem weer harder maar gaat soms dan ineens weer te hard. 

Ik weet niet waar het aanligt of aan de tv of Ziggo of mediabox.

Nu kan ik wel een andere tv kopen ( tv is 15jaar oud een Sony bravia) maar ligt het daar wel aan.
Ik heb de geluid instellingen op de tv  al een paar keer veranderd, zonder resultaat. 

Wie weet waar het aan kan liggen en wat ik verder kan doen.

Gr. Cor

8 Reacties 8
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je kan wel zaken uitsluiten door bv. een andere bron, zoals een DVD speler op de Tv weer te geven. Je kan daar dan zelfs een CD in doen om te horen of er niveauverschillen in het geluid optreden. 

Als je een geluid set hebt, kan je de XL daar vaak ook wel op aansluiten, en dat kan zowel digitaal als analoog. Heb je die mogelijkheid, kan je tevens horen of het de XL is die niveauverschillen laat horen. Maar helemaal gelijk is het nooit tussen zenders, of tussen radio en Tv. Het mag echter niet zo zijn dat het ineens fors wisselt als je naar bv. NPO 1 kijkt. 

Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb nu diverse cd's  en dvd gedraaid.

Het geluid blijft keurig en mooi op het zelfde volume.

CD via Xl gaat niet.

Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Nog even ter aanvulling.

Ik heb de radio ook een poos alleen via de tv aan gehad, hier blijft het ook goed.

Dus ik zou denken dat het aan het tv signaal of i.d. ligt en niet aan onze tv.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"CD via Xl gaat niet".

Nee dat wordt hem niet, maar het testen op deze manier heeft je wel wat wijzer gemaakt. Maar hoe nu verder. Heb je de XL al eens gereset, of even spanningsloos gezet? 

Ik zal eens een moderator vragen of dit iets is wat men vaker ziet. @Mariska herken jij iets in de klacht van @Corberg ?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Het komt mij in ieder geval niet direct bekend voor @Corberg. Staat de audio instelling Dolby Audio bij jou op Aan, Uit of volg signaal? En ervaar je nog verschil als je deze instelling aanpast? 

Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Surround staat uit en heb nog andere dingen met het geluid uitgeprobeerd zonder resultaat.

Ik denk dat als het bij Ziggo niet bekend is aan mijn tv moet liggen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1217Posts
  • 197Oplossingen
  • 589Likes

@Corberg begrijp ik goed dat het afspelen van DVD's dus wel stabiel geluid geeft op de TV?
Een andere HDMI kabel testen is natuurlijk nog een optie, of het direct aan de TV ligt vind ik altijd een lastige conclusie. Raadpleeg dan eventueel nog Sony voor ondersteuning.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Jos natuurlijk is het uitproberen van een andere HDMI kabel een optie, maar ik kan me er niets bij voorstellen dat deze dit issue zou veroorzaken. Ik kan er dus ook niet goed de vinger achter krijgen... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic