1
Vraag
2
Reacties
Franxx

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv geluid via stereo versterker

Mijn versterker (analoog) van Harmon Kardon heeft tulp aansluitingen. Hoe sluit ik dit aan op de next? De Next heeft een Jack of een optische uitgang. Op de horizon zat nog een tulp aansluiting. Bij muziek of film wil ik graag het geluid via de versterker laten lopen. Iemand de oplossing? Alvast bedankt.

Franxx
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Het is een prima oplossing om een kabel met aan de ene kant jack en andere kant tulp te gebruiken.

Ik gebruik zelf een vintage Luxman versterker. Als je veel apparaten op je versterker wil aansluiten zou je een DAC kunnen overwegen. Dat is een apparaat die digitale audio bron omzet naar een analoog signaal die je via tulp aan je versterker kan aansluiten.

In de Next en vele andere apparaten zit geen gigantisch goede DAC. Hoe beter de DAC hoe beter de omzetting van digitaal naar analoog en hoe mooier het geluid dus. Voor mij was het zeker de investering waard, het hangt een beetje af van je versterker en speakers hoe ver je daarin wil gaan. Ze zijn er in vele prijscategorieën 😉

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
google eens op "verloop jack tulp"
Franxx
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Wlmpie, Heb deze oplossing gevonden, vroeg me af of dit de oplossing is. Er zijn nl nog al wat geluids topics.
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Het is een prima oplossing om een kabel met aan de ene kant jack en andere kant tulp te gebruiken.

Ik gebruik zelf een vintage Luxman versterker. Als je veel apparaten op je versterker wil aansluiten zou je een DAC kunnen overwegen. Dat is een apparaat die digitale audio bron omzet naar een analoog signaal die je via tulp aan je versterker kan aansluiten.

In de Next en vele andere apparaten zit geen gigantisch goede DAC. Hoe beter de DAC hoe beter de omzetting van digitaal naar analoog en hoe mooier het geluid dus. Voor mij was het zeker de investering waard, het hangt een beetje af van je versterker en speakers hoe ver je daarin wil gaan. Ze zijn er in vele prijscategorieën 😉
Franxx
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DrGonzo, Het is me geheel duidelijk. Voor kwaliteit gaan we voor Optisch via een DAC aan sluiten op de versterker. Nu nog even een keuze maken welke DAC, er is veel zag ik al , bedankt !
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Geen dank! Succes met je zoektocht, daar kun je je wel even mee vermaken. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic