1
Vraag
2
Reacties
parkkamp

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tv gaat uit zichzelf uit

Net een Media box Next aangeschaft, maar nu gaat de TV uit zichzelf uit. Geeft wel aan...na 60 seconden sluit de tv?????

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@parkkamp kijk even in het menu van de Tv of je iets kan vinden over 'energiebesparing'. Nu je de Tv zelf (bijna) niet meer bediend zal deze 'denken' niet meer te worden gebruikt, en zal dan na een bepaalde tijd in stand-by gaan. Je kan dat voorkomen door bv. het volume eens aan te passen, of dat te doen bij de melding welke je ziet. Maar het is in een aantal gevallen ook uit te schakelen. 

Veel mediaboxen/Tv's hebben al een tijdje deze optie, omdat ze vaak ongebruikt aan bleven staan, wat in het kader van de energiebesparing niet meer gewenst is. Daarom schakelen de apparaten uit als ze binnen een X aantal uren niet zijn bediend. Geen bediening betekent voor die apparaten dat ze niet worden gebruikt. 

Bekijk in context

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dag Anja,

 

Bij onze tv (van Philips) is 3 uur ook de maximale tijd dat deze aan kan staan zonder dat je de eigen afstandsbediening (van Philips dus) gebruikt. Volgens mij hebben bijna alle moderne tv zo'n maximale aan-tijd. Mocht je weer dat schermpje zien, gebruik dan even de afstandsbediening van de tv zelf om het uitschakelen tegen te gaan 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@parkkamp  De informatie is wat summier.
Hoe bedoel je de tv gaat vanzelf uit. Er is een standaard instelling dat als de Next uitgeschakeld wordt dat dan de TV mee uit gaat.
of...
De Next gaat uit, vervolgens heeft de TV geen input meer, geeft een melding dat hij daarom na x tijd vanzelf uitschakelt.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@parkkamp  Of er staat (per ongeluk) een timer in de tv?

 

Teun.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@parkkamp kijk even in het menu van de Tv of je iets kan vinden over 'energiebesparing'. Nu je de Tv zelf (bijna) niet meer bediend zal deze 'denken' niet meer te worden gebruikt, en zal dan na een bepaalde tijd in stand-by gaan. Je kan dat voorkomen door bv. het volume eens aan te passen, of dat te doen bij de melding welke je ziet. Maar het is in een aantal gevallen ook uit te schakelen. 

Veel mediaboxen/Tv's hebben al een tijdje deze optie, omdat ze vaak ongebruikt aan bleven staan, wat in het kader van de energiebesparing niet meer gewenst is. Daarom schakelen de apparaten uit als ze binnen een X aantal uren niet zijn bediend. Geen bediening betekent voor die apparaten dat ze niet worden gebruikt. 

parkkamp
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank!!! Dat is DE oplossing!!!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@parkkamp mooi dat het voor elkaar is zo.

Veel kijkplezier gewenst.

Groet, Willem

parkkamp
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas Willem, ik heb veel te vroeg gejuicht! Zelfs met resetten fabrieksinstellingen blijft onze TV na ong 2/3 uur uitgaan. Snap er niets van!

 

H groet Anja,

 

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dag Anja,

 

Bij onze tv (van Philips) is 3 uur ook de maximale tijd dat deze aan kan staan zonder dat je de eigen afstandsbediening (van Philips dus) gebruikt. Volgens mij hebben bijna alle moderne tv zo'n maximale aan-tijd. Mocht je weer dat schermpje zien, gebruik dan even de afstandsbediening van de tv zelf om het uitschakelen tegen te gaan 🙂

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@parkkamp  Om welke type tv gaat het precies? Ik weet dat ze deze vorm van energiebesparing "verplicht" hebben gesteld. Mijn Samsung modeljaar 2020 heeft het ook. Daar heb ik het uit kunnen zetten door bij energie besparing een andere waarde te kiezen. Misschien dat het in een handleiding terug te vinden is.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@parkkamp schreef:

"Helaas Willem, ik heb veel te vroeg gejuicht! Zelfs met resetten fabrieksinstellingen blijft onze TV na ong 2/3 uur uitgaan. Snap er niets van!"

Dat is goed mogelijk, want na een fabrieksherstel staat deze functie sowieso weer aan. Ik dacht dat je in het menu van de Tv deze optie had uitgeschakeld. Of kon je deze optie daar niet vinden? Soms word het de consument echter niet makkelijker gemaakt, en is het een zoektocht, maar vaak is het nog wel uitschakelbaar. In bepaalde gevallen ligt dat helaas ingewikkelder. Maar het moet haast wel deze functie zijn waardoor de Tv in stand-by gaat. 

@AlexHelpt komt al met een bruikbaar advies, maar probeer gewoon eens om de Tv na bv. 1,5 uur even te bedienen. Als is het maar alleen het geluid even dat je bediend, om daarna te kijken of de Tv dan ingeschakeld blijft. Kijk je zonder mediabox is het vaak geen probleem omdat je de Tv dan doorgaans wel een paar keer bediend in enkele uren tijd. Maar anders is het natuurlijk lastig. Maar we zien dit ook bij mediaboxen terug, en tevens bij de nieuwe Quantis radiotuner. Dan is het vaak nog eenvoudig uit te zetten, maar daar wil men eigenlijk wel vanaf omdat het toch een energiebesparingsfunctie is. Een apparaat blijft dan niet ongebruikt aan staan. Maar ja, als je deze een bepaalde tijd niet bediend, 'denkt' het betreffende apparaat echter wel niet gebruikt te worden, terwijl dat wel het geval kan zijn. Het is dus geen waterdicht systeem. 

Maar kijk nog eens of je iets kan vinden in het menu, qua energiebesparingsfuncties. Ook @jansmarcel geeft al een schopje in die richting. En anders even contact opnemen met de fabrikant van het merk Tv dat je hebt. 

Groet, Willem


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic