Remboy

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Tv gaat niet meer gelijk uit met de Ziggo Mediabox

Sinds paar dagen kunnen wij de tv niet in 1x te gelijk uit zetten met de media box next, afstand bediening opnieuw gekoppeld met de tv maar dat heeft niks opgelost.

 

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

 

Alvast bedankt!

 

Groet

Remco

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je hebt een instelling in de Mediabox. 1knop voor uit en aan schakelen tv en ontvanger.

Staat deze stand aan in het menu van je mediabox?

Bekijk in context

17 Reacties 17
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Hallo Remco,

Zijn de batterijen van je AB wel goed, Heb je al eens een reset gedaan van je Next en je TV, even van het stroom halen en dan opnieuw aanzetten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Staat hdmi cec wel aan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

HDMI CEC hoeft niet aan te staan in de Next en de TV.

Vaak gaat de TV aan via infra rood van de next AB als je de rode knop indrukt rechts bovenin de AB.

Maar bij een aantal TV's is het wel handig, dan moet Eén knop voor aan- en uitzetten op aan staan in de Instellingen Beeld en geluid en CEC in de TV, maar dat kan in een aantal TV's anders heten en niet alle apparaten werken even makkelijk samen met elkaar, omdat iedere fabrikant hier graag zijn eigen sausje over gooit.

  • Samsung: Anynet+
  • Sony: Bravia Sync / Control.
  • LG: SimpLink.
  • Philips: EasyLink.
  • Panasonic: Viera Link.
  • Yamaha: HDMI Control.
  • Denon / Marantz: HDMI Control / CEC.
  • Onkyo: RIHD (CEC)
Remboy
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja heb ik allemaal gedaan voordat ik hier de vraag ging stellen😊 toch bedankt voor je antwoord

Remboy
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wij hebben Samsung tv en heeft altijd via de ab van de mediabox te gelijk aan en uit met de box gewerkt maar helaas sinds paar dagen niet meer en hoopte hier de oplossing te vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijke oplossing:

Haal de Next en de TV eens 30 seconden van de stroom, mogelijk dat de verbindingen dan weer in orde zijn.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je hebt een instelling in de Mediabox. 1knop voor uit en aan schakelen tv en ontvanger.

Staat deze stand aan in het menu van je mediabox?

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Zeker na een update vanuit Ziggo?? Dan zijn er ineens allerlei problemen die er daarvoor niet waren.. helaas heb ik voor dit euvel geen oplossing, maar daar is Ziggo zelf natuurlijk voor. Het is tenslotte hun apparatuur.. 

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Heerlijk dit soort pseudo oplossingen 😁👍

Remboy
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Super dit wisten wij dus niet! Hij stond idd uit , na zoek tocht dus weer aan gezet en het werkt !

 

Super bedankt!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Remboy TOP dat dit de oplossing was voor je probleem, veel kijkplezier gewenst 🙂

RBerg

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo ook ik heb dit probleem sinds kort. Het lijkt wel of de next sinds kort geen cec commando meer naar de tv stuurt. En ja alles staat goed ingesteld.

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @RBerg, wat gek dat je dit zo is ondanks alles goed is ingesteld. Heb je de koppeling wel eens verwijderd en opnieuw ingesteld? Je kunt dat doen middels de stappen in deze link; https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening/koppelen-aan-tv#/

RBerg

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Ja ook dit heb ik geprobeerd.

Het probleem zit niet in de afstandsbediening deze reageert correct op tv en next box. Als ik de next aanzet met de rode knop rechts boven, gaat de next aan en ook de tv, ik neem aan via cec. Voorheen ging de tv ook uit als ik dezelfde knop gebruikte om de next uit te zetten. Blijkbaar is er iets in de software verbeterd/veerkracht waardoor er geen cec uit signaal naar de tv word gestuurd. Ik moet nu met de knop linksboven de tv uitschakelen.

Geen acute ramp maar het heeft gewerkt dus zoekwerk voor de td. Betreft een Samsung series 5 tv.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Bijzonder, want bij mij zelf werkt dit nog wel gewoon op mijn Samsung TV en Next box 🙂  Misschien heeft @Bert nog een idee?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Geen idee wat de Samsung betreft, het kan aan de Next liggen, aan de Samsung, aan de afstandsbediening.

De Next 30 seconden van de stroom wil wel eens helpen bij vreemde problemen of de batterijen een nachtje uit de afstandsbediening.

ruud0181

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik had ook dat de TV steeds aan en uit ging met de rode knop op de AB van de Next, maar nadat ik een tijdje afwezig was en de stroom had uitgeschakeld, ging de TV daarna niet meer gelijktijdig aan met de Next, uit ging hij wel gelijktijdig met de Next via de rode knop. Van alles geprobeerd en de oplossing was simpel, gewoon nog een keer de stroom er een tijdje afgehaald en daarna werkte het weer perfect.

Uitgelicht topic