1
Vraag
2
Reacties
RogerD

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Trouwe klant, versleten afstandsbediening

Als trouwe Ziggo klant is na jaren mijn afstandsbediening (Humax) tot op de draad versleten. Nu lees ik tot mijn verbazing dat als je langer dan 2 jaar klant bent de afstandsbediening buiten de garantie valt en je deze zelf moet vervangen. Is dit bedoelt om mensen te dwingen om om de 2 jaar een nieuwe aanbieder te zoeken? Ik zou graag Ziggo klant blijven, maar wel met werkende apparatuur svp.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
RogerD wrote:
Als trouwe Ziggo klant is na jaren mijn afstandsbediening (Humax) tot op de draad versleten. Nu lees ik tot mijn verbazing dat als je langer dan 2 jaar klant bent de afstandsbediening buiten de garantie valt en je deze zelf moet vervangen. Is dit bedoelt om mensen te dwingen om om de 2 jaar een nieuwe aanbieder te zoeken? Ik zou graag Ziggo klant blijven, maar wel met werkende apparatuur svp.

Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Binnen enkele dagen valt hij bij je op de mat 🙂

Alvast een fijne jaarwisseling!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik begrijp niet helemaal deze reactie. Je hebt een bepaalde termijn garantie op je spullen. Dat is ook zo als je ze in de winkel koopt
Dan kun je ook niet na 10 jaar een nieuw apparaat claimen omdat deze is versleten.

Nu huur je vaak de apparaten via Ziggo, dat was eerder anders. En dan is het heel normaal dat een garantieperiode verstrijkt en je dan zelf voor vervanging dient te zorgen bij een defect.

Ik snap dus die opmerking niet maar zal bij deze vragen of Lycke Ziggo wat voor je kan doen.

Je bereikt hier nl. andere klanten welke vragen beantwoorden.
RogerD
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou Willem, mijn punt is dat het minder moeite kost om een trouwe klant te behouden dan een nieuwe te werven... 😉 Als ik om de 2 jaar van aanbieder switch krijg ik elke 4 jaar van Ziggo nieuwe apparatuur. Dan is het toch vreemd dat je na een jaar of 8 geen nieuwe afstandsbediening kan krijgen, een product dat gewoon verslijt door het gebruik. Lijkt me voor Ziggo uiteindelijk ook goedkoper....
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Defecte apparatuur die in bruikleen is ontvangen, wordt gratis door Ziggo vervangen. Heeft u al contact opgenomen met de helpdesk?
Frits Raaf

Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes
Kijk eens op Aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20181228072238&SearchText=humax+remote
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
RogerD wrote:
Als trouwe Ziggo klant is na jaren mijn afstandsbediening (Humax) tot op de draad versleten. Nu lees ik tot mijn verbazing dat als je langer dan 2 jaar klant bent de afstandsbediening buiten de garantie valt en je deze zelf moet vervangen. Is dit bedoelt om mensen te dwingen om om de 2 jaar een nieuwe aanbieder te zoeken? Ik zou graag Ziggo klant blijven, maar wel met werkende apparatuur svp.

Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Binnen enkele dagen valt hij bij je op de mat 🙂

Alvast een fijne jaarwisseling!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is wel erg netjes Michael Ziggo!

Hulde! Maar toch een vraag: Hoe zit dat nou precies met de garantie? Bij huren snap ik dat men dingen vervangt, maar anders kan ik me voorstellen dat het na 2 jaar over is, wat ik ook al aangaf. Kun je daar wat licht in brengen zodat ook wij een passend antwoord kunnen geven? Of was dit een uitzondering?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Binnen enkele dagen valt hij bij je op de mat :-)"

Is ie weer stuk.... :grin:
RogerD
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh super Michael Ziggo , blij verrast met deze service.
En ook fijne jaarwisseling voor jullie allemaal.
gr Roger
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Frits Raaf wrote:
Kijk eens op Aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20181228072238&SearchText=humax+remote

Ik zou oppassen met die afstandsbedieningen, ik heb ook 3 zeer goedkope Apples uit China het precies 2 weken zien doen bij bekenden, die dachten goedkoop uit te zijn.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

Frits Raaf wrote:
Kijk eens op Aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20181228072238&SearchText=humax+remote
Ik zou oppassen met die afstandsbedieningen, ik heb ook 3 zeer goedkope Apples uit China het precies 2 weken zien doen bij bekenden, die dachten goedkoop uit te zijn.



Origineel is vaak dan ook het beste. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Al zijn er natuurlijk ook prima producten te koop uit China. Je wilt niet weten wat daar vandaan komt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem-A Dat klopt, er komt ook TOPspul uit China, maar dan wel onder bepaalde kwaliteitsspecificaties gesteld door de importeurs en fabrikanten en met bepaald merk kwaliteit chips en processors.

Ik heb nu een HP laptop met 5 jaar garantie met MIL-STD 810G-testspecificaties,
Made in China

MIL-STD 810G-testspecificaties: https://en.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-810

Korte versie in NL: https://www.ruggednotebooks.nl/MIL-STD.html
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik ga eens even kijken Be rt

Dank.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Willem-A wrote:
Dat is wel erg netjes Michael Ziggo!

Hulde! Maar toch een vraag: Hoe zit dat nou precies met de garantie? Bij huren snap ik dat men dingen vervangt, maar anders kan ik me voorstellen dat het na 2 jaar over is, wat ik ook al aangaf. Kun je daar wat licht in brengen zodat ook wij een passend antwoord kunnen geven? Of was dit een uitzondering?

Wanneer men koopappartuur heeft, dan zit daar wettelijk 2 jaar garantie op. Dus ik vermoed dat mijn collega zo geredeneerd heeft. Wanneer het de mediabox zelf betrof, dan had ik hetzelfde gezegd maar in het geval van een afstandsbediening ben ik nooit moeilijk 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
O Michael Ziggo

mijn 65" Oled Tv is net van de kast gevallen...

Je snapt het wel he?

Wanneer kan ik de nieuwe verwachten? :hugging:

Mag na je vakantie hoor. Ik ben niet zo veeleisend ...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic