Ik heb traag internet op mijn tv, is bekabeld, herstart modem en verplaatsen van stekker al geprobeerd, heb dus geen 4 K. Wie weet de oplossing?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
welk merk type tv heb je?
Samsung
Qled 55q77TALxxN
Hey @Herm69,
Wat gek dat de bekabelde internetverbinding met je televisie niet lekker werkt! Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is, want je kunt hierdoor bijvoorbeeld niet lekker genieten van interactieve tv en 4K kijken.
Werkt het bijvoorbeeld wel om interactief iets te bekijken via On Demand, Replay TV of apps zoals Netflix/YouTube te openen?
En op welke poort van het modem zit de internetkabel nu aangesloten?
Heb je ook andere apparaten zoals bijvoorbeeld een laptop/pc bekabeld aangesloten? Hoe gaat dat?
welke mediabox heb je aan de tv?
4k zenders is momenteel alleen mogelijk met de mediabox next
uiteraard kun je wel 4k kijken via netflix videoland youtube etc
Ik heb hetzelfde probleem met een samsung type: QE55Q6F QLED, op mijn laptop via WiFi perfecte stream op de TV die bekabeld is krijg ik maar 1,5 minuut van de stream en dan moet ik weer op het start pijltje klikken voor de volgende 1,5 minuut
hoe is de tv verbonden met internet wifi of bedraad ?
@Herm69 Kan je even een screenshot plaatsen/of info wat bij het menu netwerk staat vermeld inz ip/cataway/ dns etc . Hoe gaat ea als je wifi even test? ( Wifi is meestal 1gb verbinding en tv fabrieken helaas bij utp netwerkkaart nog de 100mps. Wel is het zo dat tav tv een 20. >30 mbps ruim voldoende is.
Via welke dienst heb je geen 4K is dat Netflix, of gaat dit om de melding van een mediabox van Ziggo de Next.
Zoals elders ook is gevraagd wat is traag internet en hoe en waar constateer je dit?
Ik zou het interessant vinden te weten of een ander apparaat wat bekabeld aangesloten kan worden met dezelfde kabel ook dezelfde problemen heeft.
@anoniemforum, mijn TV is een samsung QE55Q6F QLED gekocht mei 2018
@anoniemforum, de TV is direct met een kabel aan het modem verbonden afstand tot modum is ± 1 meter. De zelfde stream werkt op mijn laptop via WiFi uitstekend, daaro begrijp ik er niets van, hopelijk kan iemand dit raadsel oplossen
@Rowi het was een directe stream van een organisatie, Netflix werk uitstekend via de kabel, De zelfde stream werkt op mijn laptop via WiFi uitstekend, daaro begrijp ik er niets van, hopelijk kan iemand dit raadsel oplossen
@Herm69 Ben je nog verder kunnen komen met je probleem? Zag je topic weer voorbij komen bij mijn meldingen en was benieuwd hoe het ermee staat.
Misschien een gekke vraag, maar heb je het al eens geprobeerd om de TV via wifi te verbinden met je modem en dan kijken of je hetzelfde ervaart?
Ik wilde op een laatste post reageren toen viel me op dat dit niet de topic eigenaar was...
@silona Als de stream op de laptop via wifi prima werkt heb je er al aan gedacht om het op de tv ook via wifi te proberen en kijken wat daar het resultaat van is?
@jansmarcel Nee heb ik niet aangedacht, omdat ik er vanuit ga dat een bekabeld netwerk sneller en stabieler is
@silona Dat is ook een normale gedachte. Maar omdat het dus op de laptop werkt dacht ik probeer het ook op de TV misschien dat het werkt.
Ben wel benieuwd wat hier uit zou komen.
Zelf sinds bijna vanaf begin dat ik de Mediabox Next hem bekabeld gehad. Maar door een storing en een modem wissel toch weer geprobeerd en ik merk nagenoeg geen verschil in stabiliteit en snelheid van laden.
@jansmarcel Ik heb nog een oude horizonbox xl. mssr de TV is direct aangesloten op het modem en de afstand is neen kleine meter.
Even extra info. In tegenstelling van veel merken is bij de next zowel via utp en wifi beide 1gb . Verbinding. Normaal gesproken is uiteraard via utp stabieler. Maar hier ook geen nare ervaring met wifi
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.