1
Vraag
2
Reageer en help mee
Herm69

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Traag internet op TV - geen 4K

Ik heb traag internet op mijn tv, is bekabeld, herstart modem en verplaatsen van stekker al geprobeerd, heb dus geen 4 K. Wie weet de oplossing?

22 Reacties 22
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk merk type tv heb je?

Herm69
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung

Herm69
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Qled 55q77TALxxN

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Herm69

 

Wat gek dat de bekabelde internetverbinding met je televisie niet lekker werkt! Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is, want je kunt hierdoor bijvoorbeeld niet lekker genieten van interactieve tv en 4K kijken.
 

Werkt het bijvoorbeeld wel om interactief iets te bekijken via On Demand, Replay TV of apps zoals Netflix/YouTube te openen?

En op welke poort van het modem zit de internetkabel nu aangesloten? 

Heb je ook andere apparaten zoals bijvoorbeeld een laptop/pc bekabeld aangesloten? Hoe gaat dat?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke mediabox heb je aan de tv? 

4k zenders is momenteel alleen mogelijk met de mediabox next

 

uiteraard kun je wel 4k kijken via netflix videoland youtube etc

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik heb hetzelfde probleem met een samsung type: QE55Q6F QLED, op mijn laptop via WiFi perfecte stream op de TV die bekabeld is krijg ik maar 1,5 minuut van de stream en dan moet ik weer op het start pijltje klikken voor de volgende 1,5 minuut

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@silona 

hoe is de tv verbonden met internet wifi of bedraad ?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Herm69 Kan je even een screenshot plaatsen/of info wat bij het menu netwerk staat vermeld inz ip/cataway/ dns etc . Hoe gaat ea als je wifi even test? ( Wifi is meestal 1gb verbinding en tv fabrieken helaas bij utp netwerkkaart nog de 100mps. Wel is het zo dat tav tv een 20. >30 mbps ruim voldoende is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Via welke dienst heb je geen 4K is dat Netflix, of gaat dit om de melding van een mediabox van Ziggo de Next.

Zoals elders ook is gevraagd wat is traag internet en hoe en waar constateer je dit?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ik zou het interessant vinden te weten of een ander apparaat wat bekabeld aangesloten kan worden met dezelfde kabel ook dezelfde problemen heeft.

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@anoniemforum, mijn TV is een samsung QE55Q6F QLED gekocht mei 2018

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@anoniemforum, de TV is direct met een kabel aan het modem verbonden afstand tot modum is ± 1 meter. De zelfde stream werkt op mijn laptop via WiFi uitstekend, daaro begrijp ik er niets van, hopelijk kan iemand dit raadsel oplossen 

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@Rowi het was een directe stream van een organisatie, Netflix werk uitstekend via de kabel, De zelfde stream werkt op mijn laptop via WiFi uitstekend, daaro begrijp ik er niets van, hopelijk kan iemand dit raadsel oplossen 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Herm69  Ben je nog verder kunnen komen met je probleem? Zag je topic weer voorbij komen bij mijn meldingen en was benieuwd hoe het ermee staat. 
Misschien een gekke vraag, maar heb je het al eens geprobeerd om de TV via wifi te verbinden met je modem en dan kijken of je hetzelfde ervaart?

Ik wilde op een laatste post reageren toen viel me op dat dit niet de topic eigenaar was... 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@silona  Als de stream op de laptop via wifi prima werkt heb je er al aan gedacht om het op de tv ook via wifi te proberen en kijken wat daar het resultaat van is?

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@jansmarcel Nee heb ik niet aangedacht, omdat ik er vanuit ga dat een bekabeld netwerk sneller en stabieler is

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@silona  Dat is ook een normale gedachte. Maar omdat het dus op de laptop werkt dacht ik probeer het ook op de TV misschien dat het werkt.
Ben wel benieuwd wat hier uit zou komen. 
Zelf sinds  bijna vanaf begin dat ik de Mediabox Next hem bekabeld gehad. Maar door een storing en een modem wissel toch weer geprobeerd en ik merk nagenoeg geen verschil in stabiliteit en snelheid van laden. 

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@jansmarcel Ik heb nog een oude horizonbox xl. mssr de TV is direct aangesloten op het modem en de afstand is neen kleine meter.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Even extra info. In tegenstelling van veel merken is bij de next zowel via utp  en wifi beide 1gb . Verbinding. Normaal gesproken is uiteraard via utp  stabieler. Maar hier ook geen nare ervaring met wifi

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic