1
Vraag
2
Reacties
ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

Tot wanneer analoge fm radio?

@Ziggo tot wanneer is analoge radio te beluisteren in drachten? is er Een datum

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Dat is alleen de ziggo doorgifte!

   FM radio blijft gewoon en nog lang prima werken over de hele wereld!!!

Bekijk in context

38 Reacties 38
jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@ziggpiet het is je bekend dat je ook nu al digitaal radio kan luisteren? Dat kan bv. via een mediabox als je deze hebt.

ziggpiet
Topicstarter
Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

zeker mediabox next 

of internet radio of ether-fm

wist alleen niet wanneer het stopte 

hoorde paar uur geleden op 98.8 bericht van ziggo  dat betekend dat de concert zender heeft plaats gemaakt voor het bericht 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet zijn jullie de laatsten @ziggpiet  nu kan de upload omhoog  😉

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Nee hoor. Hier omgeving DenBosch nog steeds geen bericht gehad dat FM er uit gaat.

Nog even wachten met de hogere upload dus😉

Pas als ik naar 100Mbit upload kan ga ik denken om een hoger abonnement te nemen. Dat gaat nog wel even duren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64  schreef:

Nee hoor. Hier omgeving DenBosch nog steeds geen bericht gehad dat FM er uit gaat.

Nog even wachten met de hogere upload dus😉

Pas als ik naar 100Mbit upload kan ga ik denken om een hoger abonnement te nemen. Dat gaat nog wel even duren.


Ik had een nieuws bericht waar de laatste fase in stond verkeerd geinterpreteerd mijn fout. Wel bijzonder dat bij jullie een jaar tussen het uit schakelen van de analoge TV en radio zit. Dat is hier beiden in 2021 gedaan.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik zal dat signaal er meteen even afhalen @bloemen64 . Het wordt nou weleens tijd dat dat achterhaalde analoge signaal voorgoed verdwijnt! 😋 We leven niet meer in het stenen tijdperk. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Willem-A1 kijk eens goed om je heen. Wat zie je dan? Steen. De meeste huizen en gebouwen zijn van steen!!

 

Dus leven we in het stenen tijdperk en daar hoort FM radio nog bij.😉

 

Ik heb me vast voorbereid en heb een antenne snoertje uit de "oude doos" op de zolder gehaald. Daarmee lukt het misschien nog wel om radio2 te ontvangen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat lukte voor de radio uit de 'muur' kwam al geen tot weinig reden waarom dat nu niet gaat lukken, als Ziggo een dropveter levert om ether radio te ontvangen, zal het met een origineel draadje net zo goed of beter gaan.

Screenshot_20220105-234302_Chrome.jpg

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@RoWi. Misschien kan ik een CAI oprichten en dan DAB doorgeven in deze wijk. Of misschien een eigen antenne plaatsen.

Of gaat dat te ver terug in de tijd?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64  schreef:

@RoWi. Misschien kan ik een CAI oprichten en dan DAB doorgeven in deze wijk. Of misschien een eigen antenne plaatsen.

Of gaat dat te ver terug in de tijd?


Nee toch, zolang je de juiste distributie licenties maar voor elkaar hebt.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Dit is een begripsverwarring  AM middengolf, korte golf en FM zijn wereld wijd en blijven. Misschien dat FM in nederland minder regio steun straalzenders krijgt maar veel FM stations  blijven gewoon  zeer goed in stereo te ontvangen met een 1 m of grotere staven antenne zoals de laatste 50 jaar!

ALLEEN haalt ziggo de analoge FM signalen van haar kabel (kpn niet) om meer digitale signalen te kunnen versturen via die ziggo kabel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@fred6 KPN heeft nooit FM doorgegeven. Enkel door KPN opgekochte providers, tot 2018 via Telfort.

Landelijk gaat de FM mogelijk toch sneller dan we willen plaats maken voor DAB+

https://numrush.nl/dab-digitale-radio-fm/

 

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Het gaat er niet om wat tzt kan of niet kan daar hebben we avonden vullende talk shows en fake feiten voor.

FM is en blijft  uw levenlang internationaal aanwezig net als midden en korte golf .

BAD komt er langzaam bij.

KPN geeft net als ziggo ook ca 100 radio signalen van zenders oa npo, rtl en 538  en eigen door.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@fred6  schreef:

Het gaat er niet om wat tzt kan of niet kan daar hebben we avonden vullende talk shows en fake feiten voor.

FM is en blijft  uw levenlang internationaal aanwezig net als midden en korte golf .

BAD komt er langzaam bij.

KPN geeft net als ziggo ook ca 100 radio signalen van zenders oa npo, rtl en 538  en eigen door.


Van dat aantal radio kanalen bij kpn klopt wel, echter dat zijn IP streams geen FM, in uw reactie komt het op mij over dat KPN wel FM doorgeeft.

Er zijn FM licenties verkocht die dit jaar aflopen, kortom worden deze niet verlengd met xx jaar zullen de landelijke stations toch verdwijnen.

De vergunningen voor landelijke publieke omroep zijn verleend aan de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). De vergunningen voor FM en middengolf hebben een looptijd tot 1 januari 2022. De vergunning voor digitale radio loopt af op 1 september 2022.

Bron

Datzelfde geld voor diverse landelijke commerciele zenders.

bron.

 

We hebben nog wel FM ether zenders ik vind nergens veel over verlengde licenties.

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

FM stoppen is een fake, maar u kunt er ook weken over praten , niet hier en met mij aub, net als hoe het bij u over of nog langer nietover komt ! Er zijn gewoon ook veel buitenlandse zenders?

Ik weet niet wat het is, dat doet er mij ook totaal niet toe, het werkt alsof KPN het signaal van de zenders prima doorgeeft. Studio >?>?> luidspreker daar gaat het toch om

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Denk eens aan al die FM AUTO RADIO'S !

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@fred6  schreef:

Denk eens aan al die FM AUTO RADIO'S !


Daar denk ik dus aan, er mogen in Nederland en zover ik weet in Europa geen nieuwe auto's worden verkocht zonder DAB+ radio.

Bron

Oude systemen zullen we moeten ombouwen/opwaarderen of vervangen.

 Bron

Bron2

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

U zou de fake bron eens helemaal moeten lezen en dan pas het fake deel vertellen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic