mr.corsel

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toslink vollume aanpassen van Next.

Goede middag.

Bij deze zoek ik de aandacht voot het volgende,..

Ik gebruik een Pioneer VSX-1018AH AV een 7.1 Versterker met de toslink(optisch) verbinding voor afgifte geluid. (geluid tv altijd uit, Full licensed DTX Dolby Digital via AV versterker via gebruik toslink van Mediabox Next.) Ik had altijd een vermoeden dat het toslink volume laag was en dat is bekrachtigd bij aanschaf en aansluiting van een Hama Internet Radio via het Toslink, dat het volume van de Mediabox Next inderdaad bijzonder laag is. Daarom al een nieuw high end toslink gekocht, maar geen verschil. Welnu, is het mogelijk om het output van de toslink output van de Mediabox Next wat op te schroeven? Elke keer als ik overschakel van Next input(Laag) naar Internet radio input(hoog), waaien hier de kaarsen uit op tafel en hangen de buren in het plafond wegens het volume verschil die toch best aanzienelijk is..    Is daar een oplossing voor?

 

Met vriendelijke groet, M.r. Corsel.

 

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Niet vanuit de next daar kun je niets aan veranderen.

Misschien je Hama Internet Radio volume lager instellen? Misschien kan je Yahama volume per kanaal aanpassen?

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@mr.corsel  schreef:

....Ik had altijd een vermoeden dat het toslink volume laag was en dat is bekrachtigd bij aanschaf en aansluiting van een Hama Internet Radio via het Toslink, dat het volume van de Mediabox Next inderdaad bijzonder laag is..


Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

U bent niet de eerste die hierover klaagt, maar blijkbaar kan ( of wil Ziggo ) het niveau niet bijstellen. Als e.e.a door de hardware in de Next zo ingesteld is, dan is daar natuurlijk moeilijk wat aan te veranderen en als dat software matig ook niet mogelijk is, dan houdt het op.

Suc6

 

Ps. En inderdaad @Steefb, bij veel moderne versterkers ( o.a. Yamaha 😉 ), kan men het ingangs sigaal iets bijstellen ( een paar dB meer/minder ). Grote kans dat dit het volume verschil niet geheel kan wegwerken, maar alle beetjes helpen !

Cookie

Level 5
  • 79Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik weet niet of het voldoende verschil uitmaakt, maar kijk eens bij de instellingen van de mediabox naar "Beeld en Geluid" / "Dolby Audio". Is het volume wel goed als die instelling op "Uitgeschakeld" staat?   

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al geprobeerd, geen verschil in volume.

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook al naar gekeken. Had mss gekund bij analoog. Niet mogelijk bij Optisch.

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via Telefonisch contact helpdesk Ziggo naar deze Community verwezen..

Bij deze, ligt het nu in de groep.. 

Bij Optisch signaal is bij de apparaten het niet te veranderen, Had gehoopt op Software fix bij de Mediabox.

En het is een Pioneer high-end versterker overgens... En wil tuurlijk niets dimmen, maar juist de  input verbeteren..   

Wachten op de 8K Mediabox dan maar... en hopen dat het optisch signaal dan wel meer volume draagt..

Alsnog Bedankt.

 

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn probleem/vraag is niet opgelost. Blijkt helaas niet te kunnen.

Dus, moet er dus aan denken om eerst het volume laag te draaien van mediabox(die dus al laag is..)  eer ik overschakel opeen andere input, zoals, DAB+. 

Voor de rest hoop ik vele oplossingen toe..

Met vriendelijke groet,  Marc.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Dag @mr.corsel

Wat zou er gebeuren als u de Mediabox Next zou aansluiten op de HDMI-IN van uw Pioneer VSX-1018AH AV en de HDMI-OUT op uw TV? 


@mr.corsel  schreef:

 

Wachten op de 8K Mediabox dan maar... en hopen dat het optisch signaal dan wel meer volume draagt..


Voordat er een 8K Mediabox wordt uitgerold zal dit nog wel enige jaren duren. En mogelijk behoort TosLink dan ook tot het verleden.

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik geen output van tv (Is een monitor)  Ook niet logiesch.

Wel direct de output van next. HDMI is door lussen van een minder superieure signaal.

Houd het liefst op toslink of sp-dif.. Had graag gezien dat volume er van hoger was op de Next.

Als er een update tje daar voor was, Had dat mooi gewezen..

Het werkt namelijk wel goed op ander rand apparatuur.. Dus toslink werkt.

Maar als er al stellig het antwoord is dat er niets iets aan de Next kan gebeuren, dan houd het op.. 

Dank voor de aandacht.

 

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een nieuwe Ziggo Mediabox (met wel een Toslink), wellicht een 8K beta misschien, om uit te proberen

sta ik wel open voor, hoor...   😉 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@mr.corsel of het een TV is of een monitor maakt voor het verhaal niet zoveel uit. Ik heb mijn 4K SmartTV aangesloten op de HDMI-out van m’n receiver en feitelijk gebruik ik alleen het monitor-deel van mijn TV. Ik gebruik dus ook geen signalen die uit de TV komen.

Voorwaarde is wèl dat een receiver 4K/UHD moet ondersteunen.

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En daar heb ik mijn twijfels over. Gebruik daarom liefst Toslink..

Dank je, voor het mee denken..

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@mr.corsel  schreef:

En daar heb ik mijn twijfels over.


Twijfels over welk onderdeel?

mr.corsel
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de HDMI poorten op de Pioneer. Dus wil ik die niet gebruiken. Punt.

Uitgelicht topic