1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hnswvr

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tip bij oververhitting of defecte koeling Mediabox XL


Indien de Mediabox XL zichzelf uitschakelt door defecte koeling (oververhitting) kun je dit eenvoudig tijdelijk oplossen door een externe ventilator. Vervanging van de box duurt meestal een week. Koop bij Blokker een bureauventilator (4,99) met usb aansluiting. Plaats de ventilator op een van de zijkanten van de Mediabox , sluit hem op de achterkant aan (usb- poort). Schakel de Mediabox in met de aan- uit-knop. Viola na enige seconden start de ventilator en Mediabox werkt weer. TIP: schakel de Mediabox wel uit als je hem niet gebruikt. 

7 Reacties 7
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Hnswvr ,

Bedankt voor de tip!Alleen zouden vele mensen denk ik alsnog een next nemen, gezien het stroomverbruik.In mijn geval bespaard een Next mij ipv de XL 189 euro.

Hnswvr
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zeker. Het is een noodoplossing. Anders zit je een week of langer zonder TV en WiFi. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Hnswvr  schreef:

Zeker. Het is een noodoplossing. Anders zit je een week of langer zonder TV en WiFi. 


Voor nood is het prima.

Maar de meeste mensen hebben inmiddels wel een los modem en kunnen de TV op fta instellen, dat is ook een goede optie:)

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Hnswvr  schreef:


Indien de Mediabox XL zichzelf uitschakelt door defecte koeling (oververhitting) kun je dit eenvoudig tijdelijk oplossen door een externe ventilator. Vervanging van de box duurt meestal een week. Koop bij Blokker een bureauventilator (4,99) met usb aansluiting. Plaats de ventilator op een van de zijkanten van de Mediabox , sluit hem op de achterkant aan (usb- poort). Schakel de Mediabox in met de aan- uit-knop. Viola na enige seconden start de ventilator en Mediabox werkt weer. TIP: schakel de Mediabox wel uit als je hem niet gebruikt. 


U bent blijkbaar wel een hele fan van de MediaBox XL !

Persoonlijk ( als ik een MediaBox XL had ) zou ik dat kreng gelijk op storing melden en geen enkel duppie meer daarin willen investeren. Omdat de MediaBox XL daarna toch afgestort wordt, kan de stofzuiger gewoon worden gebruikt om de box tijdelijk werkende te houden.


Algemeen : Tevens is dat HET moment om deze door Ziggo gratis te laten vervangen, want een defect gehuurd apparaat moet kosteloos vervangen worden. Terwijl dan ook geen administratie kosten berekend mogen worden.

Hnswvr
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben geen fan de Mediabox XL, maar Ziggo leverde de nieuwe apparatuur niet volgens afspraak. Dit was een nood oplossing. Anders had ik een week zonder TV en WiFi gezeten.

Hnswvr
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dinsdag wordt alles geïnstalleerd. Modem en Mediabox Next. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Hnswvr  schreef:

Ik ben geen fan de Mediabox XL, maar Ziggo leverde de nieuwe apparatuur niet volgens afspraak. Dit was een nood oplossing. Anders had ik een week zonder TV en WiFi gezeten.


Als je een XL als modem hebt is dit inderdaad wel een goede nood oplossing.


@Hnswvr  schreef:

 

Dinsdag wordt alles geïnstalleerd. Modem en Mediabox Next. 


.

Top, goed om te horen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic