1
Vraag
2
Reacties
JJR

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tijdelijke kleuren tijdens tv-kijken Horizon Mediabox

Hallo,

Mijn vraag heeft betrekking tot een storing in de kleuren tijdens het kijken van tv via de Horizon box.
Sinds enkele dagen heb ik Horizon (kom van UPC af, zonder Horizon) aan mijn televisie gesloten en alles functioneert in principe naar behoren op een enkel probleem na.

Tijdens het televisie kijken schiet de televisie soms over op een beeld met een pastel kleurenstelling. De beelden van het kanaal blijven intact maar er komt als het ware een filter overheen die voorzien is van een tie-dye make-over, ofwel veel paarse, turqoise en roze kleuren. Alle andere kleuren verdwijnen (ook geen zwart of wit meer). Dit gebeurt nadat het beeld kort op zwart staat (de audio loopt door) en daarna dus op deze kleurenstelling overstapt. In sommige gevallen duurt dit slechts enkele seconden, in andere gevallen blijft deze filter aan staan en schiet hij niet meer terug naar normaal beeld. Echter gebeurt dit wel weer wanneer ik zelf naar een ander HDMI-kanaal switch en weer terug of wanneer ik de box op stand-by zet en weer aan.
De frequentie van dit voorkomen lijkt toe te nemen naar mate de box langer aan staat, maar dit kan ook toeval zijn aangezien ik dus nog niet heel lang Horizon heb.

Ik heb reeds een andere coaxkabel en een andere HDMI-kabel uitgeprobeerd om te zien of het probleem in de bekabeling zat, maar de problemen blijven aanhouden. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem in de tv zit, aangezien ik dit probleem nooit eerder gehad hebt, maar het model dat ik heb is een SONY BRAVIA model no.: KDL - 40EX402

Ik heb uiteraard gegoogeld op het probleem en kon na lange tijd enkel een klacht vinden van een klant die hetzelfde probleem leek te hebben waar wel een oplossing voor gevonden is/was, maar niet gegeven wordt. Destijds was deze klant abonnee van UPC (zoekterm google was Horizon box storing pastel).

Ik vroeg me af of iemand hier deze klacht al tegengekomen was en/of er een oplossing voor weet of kan bedenken.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

JJ
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
JJR wrote:
Hallo,

Mijn vraag heeft betrekking tot een storing in de kleuren tijdens het kijken van tv via de Horizon box.
Sinds enkele dagen heb ik Horizon (kom van UPC af, zonder Horizon) aan mijn televisie gesloten en alles functioneert in principe naar behoren op een enkel probleem na.

Tijdens het televisie kijken schiet de televisie soms over op een beeld met een pastel kleurenstelling. De beelden van het kanaal blijven intact maar er komt als het ware een filter overheen die voorzien is van een tie-dye make-over, ofwel veel paarse, turqoise en roze kleuren. Alle andere kleuren verdwijnen (ook geen zwart of wit meer). Dit gebeurt nadat het beeld kort op zwart staat (de audio loopt door) en daarna dus op deze kleurenstelling overstapt. In sommige gevallen duurt dit slechts enkele seconden, in andere gevallen blijft deze filter aan staan en schiet hij niet meer terug naar normaal beeld. Echter gebeurt dit wel weer wanneer ik zelf naar een ander HDMI-kanaal switch en weer terug of wanneer ik de box op stand-by zet en weer aan.
De frequentie van dit voorkomen lijkt toe te nemen naar mate de box langer aan staat, maar dit kan ook toeval zijn aangezien ik dus nog niet heel lang Horizon heb.

Ik heb reeds een andere coaxkabel en een andere HDMI-kabel uitgeprobeerd om te zien of het probleem in de bekabeling zat, maar de problemen blijven aanhouden. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem in de tv zit, aangezien ik dit probleem nooit eerder gehad hebt, maar het model dat ik heb is een SONY BRAVIA model no.: KDL - 40EX402

Ik heb uiteraard gegoogeld op het probleem en kon na lange tijd enkel een klacht vinden van een klant die hetzelfde probleem leek te hebben waar wel een oplossing voor gevonden is/was, maar niet gegeven wordt. Destijds was deze klant abonnee van UPC (zoekterm google was Horizon box storing pastel).

Ik vroeg me af of iemand hier deze klacht al tegengekomen was en/of er een oplossing voor weet of kan bedenken.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

JJ


Wat u kan proberen is het volgende:
ga naar optie in het menu
ga naar uitgebreide instellingen
ga naar beeld instellingen
ga naar hdmi resolutie
Hier zie je 4 mogelijkheden selecteer eens rgb en probeer deze eens uit.
gr Rob

Bekijk in context

31 Reacties 31
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
JJR wrote:
Hallo,

Mijn vraag heeft betrekking tot een storing in de kleuren tijdens het kijken van tv via de Horizon box.
Sinds enkele dagen heb ik Horizon (kom van UPC af, zonder Horizon) aan mijn televisie gesloten en alles functioneert in principe naar behoren op een enkel probleem na.

Tijdens het televisie kijken schiet de televisie soms over op een beeld met een pastel kleurenstelling. De beelden van het kanaal blijven intact maar er komt als het ware een filter overheen die voorzien is van een tie-dye make-over, ofwel veel paarse, turqoise en roze kleuren. Alle andere kleuren verdwijnen (ook geen zwart of wit meer). Dit gebeurt nadat het beeld kort op zwart staat (de audio loopt door) en daarna dus op deze kleurenstelling overstapt. In sommige gevallen duurt dit slechts enkele seconden, in andere gevallen blijft deze filter aan staan en schiet hij niet meer terug naar normaal beeld. Echter gebeurt dit wel weer wanneer ik zelf naar een ander HDMI-kanaal switch en weer terug of wanneer ik de box op stand-by zet en weer aan.
De frequentie van dit voorkomen lijkt toe te nemen naar mate de box langer aan staat, maar dit kan ook toeval zijn aangezien ik dus nog niet heel lang Horizon heb.

Ik heb reeds een andere coaxkabel en een andere HDMI-kabel uitgeprobeerd om te zien of het probleem in de bekabeling zat, maar de problemen blijven aanhouden. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem in de tv zit, aangezien ik dit probleem nooit eerder gehad hebt, maar het model dat ik heb is een SONY BRAVIA model no.: KDL - 40EX402

Ik heb uiteraard gegoogeld op het probleem en kon na lange tijd enkel een klacht vinden van een klant die hetzelfde probleem leek te hebben waar wel een oplossing voor gevonden is/was, maar niet gegeven wordt. Destijds was deze klant abonnee van UPC (zoekterm google was Horizon box storing pastel).

Ik vroeg me af of iemand hier deze klacht al tegengekomen was en/of er een oplossing voor weet of kan bedenken.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

JJ


Wat u kan proberen is het volgende:
ga naar optie in het menu
ga naar uitgebreide instellingen
ga naar beeld instellingen
ga naar hdmi resolutie
Hier zie je 4 mogelijkheden selecteer eens rgb en probeer deze eens uit.
gr Rob
PeterWarmerdam

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Je bent niet de enige hoor, wij hebben hier ook heeeel erg veel last van ( om de 10 minuten ).

Sinds we zijn overgeschakeld op die horizon, is het gewoon 1 groot drama
Angela

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het ook ja.... Sinds een week deze box. Super vervelend.
JJR
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
[

Wat u kan proberen is het volgende:
ga naar optie in het menu
ga naar uitgebreide instellingen
ga naar beeld instellingen
ga naar hdmi resolutie
Hier zie je 4 mogelijkheden selecteer eens rgb en probeer deze eens uit.
gr Rob

Dit lijkt inderdaad een hoop problemen weg te nemen. De kleurenproblemen zijn weg. Het gebeurt nu alleen nog een enkele keer dat het beeld even op zwart springt, maar dat lijkt slechts 1 enkele keer te gebeuren een paar minuten nadat de box is opgestart vanuit standby modus.

Heel erg bedankt voor de tip!
bArAbAts

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
er is een HDCP probleem tussen uw TV en de Horizonbox....UPC zal dit niet gaan oplossen (dat doen ze ook niet voor andere klanten met dit probleem, probleem bestaat al sinds de introductie van de Horizon Box!) U kan controleren of Sony een nieuwe firmware heeft voor uw TV, en hopen dat t daarmee opgelost wordt (in mijn geval heeft Philips wel een firmware uitgebracht voor mijn type TV, maar voor heel veel TV's ook niet!)
Peter Kockelkor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had Ziggo gebeld, en ze zeiden dat het aan de kabel lag.. Ze hebben me een nieuwe kabel gestuurd, maar dit duurde niet lang, weer roze beeld. Ik ben toen in de settings van de media box gegaan, heb een paar keer een andere kleur setting geprobeerd, totdat ik bij RGB kwam. Eenmaal daarop gezet blijft het beeld ten alle tijden goed...


JJR wrote:
Hallo,

Mijn vraag heeft betrekking tot een storing in de kleuren tijdens het kijken van tv via de Horizon box.
Sinds enkele dagen heb ik Horizon (kom van UPC af, zonder Horizon) aan mijn televisie gesloten en alles functioneert in principe naar behoren op een enkel probleem na.

Tijdens het televisie kijken schiet de televisie soms over op een beeld met een pastel kleurenstelling. De beelden van het kanaal blijven intact maar er komt als het ware een filter overheen die voorzien is van een tie-dye make-over, ofwel veel paarse, turqoise en roze kleuren. Alle andere kleuren verdwijnen (ook geen zwart of wit meer). Dit gebeurt nadat het beeld kort op zwart staat (de audio loopt door) en daarna dus op deze kleurenstelling overstapt. In sommige gevallen duurt dit slechts enkele seconden, in andere gevallen blijft deze filter aan staan en schiet hij niet meer terug naar normaal beeld. Echter gebeurt dit wel weer wanneer ik zelf naar een ander HDMI-kanaal switch en weer terug of wanneer ik de box op stand-by zet en weer aan.
De frequentie van dit voorkomen lijkt toe te nemen naar mate de box langer aan staat, maar dit kan ook toeval zijn aangezien ik dus nog niet heel lang Horizon heb.

Ik heb reeds een andere coaxkabel en een andere HDMI-kabel uitgeprobeerd om te zien of het probleem in de bekabeling zat, maar de problemen blijven aanhouden. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem in de tv zit, aangezien ik dit probleem nooit eerder gehad hebt, maar het model dat ik heb is een SONY BRAVIA model no.: KDL - 40EX402

Ik heb uiteraard gegoogeld op het probleem en kon na lange tijd enkel een klacht vinden van een klant die hetzelfde probleem leek te hebben waar wel een oplossing voor gevonden is/was, maar niet gegeven wordt. Destijds was deze klant abonnee van UPC (zoekterm google was Horizon box storing pastel).

Ik vroeg me af of iemand hier deze klacht al tegengekomen was en/of er een oplossing voor weet of kan bedenken.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

JJ
wibo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Herken dit probleem.
6weken terug is de Horizonbox door een monteur geïnstalleerd en alles leek goed.
Na een uur begon de ellende: scherm toen enige tijd fletse groenpaarse kleuren, beeld op blauw en weer normaal. Ook viel beeld onregelmatig 2 sec weg. Deze storingen traden meerder keren per uur op en duurden tussen enkele sec en soms vele minuten.
Ziggo gebeld en techneut adviseerde ander HDMI-kabel.Ziggo betaalde.
Geen resultaat.
Ziggo gebeld en met techneut alle instellingen doorgelopen inclusief RGB.
Geen resultaat.
ziggo gebeld en monteur is langs geweest.
Die stelde eigenlijk meteen vast dat het nooit zou werken door de in mijn TV aanwezig copieerbeveiliging.
Mijn TV is een Philips 42pfl8404en daar zijn geen updates meer voor.
Alleen met scart kan box functioneren maar ik wil geen SD als ik HD koop.
Op internet gevonden dat soms een HDMI-splitter helpt en dus bij ALLEKABELS.NL splitter gekocht.
Geen resultaat.
Ziggo gebeld en verhaal nog maar eens uitgelegd (al hebben ze al een dossier).
Hoewel het de omgekeerde wereld is ga ik een andere TV kopen, echter wil ik de zekerheid met de nieuwe TV het probleem niet opnieuw in huis te halen.
Dus:
hoe kom ik er achter welke TV wel communiceert met de Horizonbox?
Tot slot moet ik zeggen dat de contacten met de techn dienst van Ziggo steeds Correct verliepen.
Witheet het goede advies?
dennis160389

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde (ook met een philips tv).. anderhalf jaar UPC geen problemen.. gister de horizon box ontvangen en aangesloten en springt het beeld elke keer in fell kleuren (heb af en toe gepauzeerd en heb het gevoel dat het daardoor kwam).. (mijn schoonvader had hetzelfde ook een philips TV).. ben nu helaas op werk maar ga ze straks toch eens bellen om te zien wat ze kunnen betekenen voor me want dit is geen tv kijken zo.. en zo te zien ben ik niet de enigste (geweest) dus ga ervanuit dat Ziggo toch wel op zoek (gegaan) is naar een oplossing?

De gegeven optie ga ik ook zeker proberen, heeft dit echter geen nadelige gevolgen voor de beeldkwaliteit??

Wat u kan proberen is het volgende:
ga naar optie in het menu
ga naar uitgebreide instellingen
ga naar beeld instellingen
ga naar hdmi resolutie
Hier zie je 4 mogelijkheden selecteer eens rgb en probeer deze eens uit.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Oeps foutje in de text. Het is HDMI video signaal in het menu. en het heeft geen invloed in zoverre ik weet. en zo ja is het minimaal
Guus123

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier. Optie rgb zie ik njet staan, wel 1080p en 1080i. Heb hem nu op,1080i gezet en lijkt te werken!
Guus123

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh zie net andere bericht waar die rgb wel staat. Eerst maar is zo proberen, beeld lijkt goed te zijn.
Guus123

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK, ging 18 minuten goed... Nu die andere instelling proberen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik zou idd rgb proberen en de in de andere instelling gewoon de tv resolutie aanhouden (1080p)
persoonlijk vind ik dit een mooier beeld gr Rob
Guus123

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Ik zou idd rgb proberen en de in de andere instelling gewoon de tv resolutie aanhouden (1080p)
persoonlijk vind ik dit een mooier beeld gr Rob

OK, dank je. Tot op heden gaat het goed. 18 minuten alweer zie ik aan mijn vorig post. 🙂

Ik heb mijn fox abonnement ook nog niet aan de praat. Ergens vind ik een tip over opnieuw zenders zoeken. Maar de juiste knoppen niet vinden. Heb je hier ook nog advies voor?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In 1e instantie zou ik eerst ziggo daarover bellen. Dan kan je ook nog een fabriek-herstel doen echter dat duurt ook weer een tijd. en wil niet zeggen of je fox dan wel hebt. zolang ziggo deze nog niet geactiveerd heeft. En je moet alles dan weer opnieuw je persoonlijke instellingen wat je zonet hebt gedaan opnieuw doen. Je kan wel evt. opnames behouden als je daar voor kiest.
Een_steen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde Philips Tv en ook dit probleem. Heb de instellingen nu ook even veranderd naar RGB en tot nu toe lijkt het te helpen...even dag afwachten. Ik heb nu echter het volgende probleem en vraag me af of het met de horizon box te maken heeft. Mijn tv maakt ineens zo'n statisch knetterend geluid. Het komt van midden achter lijkt het en heeft niets met de boxen te maken. Het is dus sinds de Ziggo monteur is geweest... Iemand ook deze ervaring?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ook als je de hdmi kabel even loskoppelt? En iets anders selecteert dan de hzn? etc even uitproberen.
maugroen

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Reuze bedankt voor de beschrijving, heb precies dit probleem, maar ja inderdaad mijn Pilips TV is al wel 5 jaar oud. Ik vind het overigens schandalig van Ziggo/UPC dat ik hier niet voor gewaarschuwd wordt. Ben al sinds de komst van de horizonbox enkele maanden geleden eindeloos in de weer geweest met vervangen van HDMI kabels en nalopen van allerlei instellingen. Heb ook tijdens de spaarzame keren dat we een film on demand hadden besteld meegemaakt dat dan het beeld eerst even groen en dan pastel wordt. Ik kom hier nog op terug en ga ook zeker bellen met de helpdesk, maar had al ingeschat dat ik daar waarschijnlijk toch niet geholpen zou worden met het juiste advies, het probleem is namelijk moeilijk uit te leggen. Gelukkig ligt de oude infrastructuur er ook nog dus ik heb behalve mijn horizonbox nog de interactieve recorder humax van het oude Ziggo voor de overname door UPC. Die heeft inderdaad een kaartje met IRDETO versleuteling nodig. De horizonbox kun je zo aansluiten. Ik had al gekonkludeerd dat het aan de hdmi aansluiting lag aangezien ik de kelurverandering naar pastel ook heb bij het afspelen van audio via het thuisnetwerk, hier komt helemaal geen beeldsignaal mee dus aan de beeldkwaliteit ligt het bniet. Was ook al aan het experimenteren met RGB en YCbCr422 of 444
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Voor een Philips kan je ook nog eventueel een hdmi switch uitproberen. In de meeste gevallen bij sommige type's helpt dit ook bij copie-beveiliging waar men helemaal ggen beeld had.
zie deze link:

https://community.ziggo.nl/televisiekijken-17/horizon-icm-philips-tv-wegvallend-beeld-geluid-hdmi-switch-3188
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic