Ik krijg deze schermen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @wimfrazer
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.
Het lijkt erop (maar dat had u zelf ook al ontdekt) dat uw mediabox de verbinding een beetje is kwijtgeraakt. Wat nog wel eens wil helpen is uw Mediabox Next terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kunt u doen door:
Druk op de afstandsbediening op de knop
Ga in het menu naar
Dan naar SYSTEEM
Onderaan het menu Fabrieksinstellingen
Uw mediabox start hier na opnieuw op en mogelijk werkt alles weer normaal.
U raakt uw bewaarde en geplande opnames niet kwijt, want die worden opgeslagen in de cloud. Wèl moet u opnieuw inloggen in uw gebruikte apps.
Wim C. bedankt voor reactie.
Fabrieksinstellingen hersteld. Blijft helaas hetzelfde.
@wimfrazer jammer!
Ik denk dat we dan toch verder moeten kijken naar de rest van uw installatie om te zien hoe het signaal binnenkomt bij uw Mediabox Next.
Uw mediabox is natuurlijk verbonden met een coaxkabel, is uw mediabox verder verbonden via wifi of via een netwerkkabel?
En om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?
Vervelend hè. Wij hebben dit ook regelmatig sinds gisteren. Internet op pc supersnel, en internetverbinding voor nextbox traag. We hebben de nextbox gewoon bekabeld, niet via wifi. Fabrieksreset heeft niet geholpen. Modem reset heeft niet geholpen. Switchen tussen programma's soms traag, plaatjes in het menu laden traag. Wat nu?
Ik heb het idee dat ergens in de ziggo systemen iets niet goed loopt, is dat het geval dan is afwachten of (hier) melden het enige wat je kunt doen.
Gezien de vele meldingen:
Het lijkt erop dat als er een switch of router tussen het modem en de Next mini staat, er iets niet goed gaat.
Ik heb geen switch, router of Next mini
Hai Bert, ik heb zo'n witte ziggo router /modem. Ik weet niet of dat een switch is. Kabel komt binnen in meterkast. Dan splitter naar next mini en next box. Het is sinds gisteren. Verder nooit dit probleem gehad. We kunnen nu ook geen opnames bekijken helaas.
@Bert Dit lijkt verdacht veel op de discussie die in dit draadje loopt. Hier is het ook dat de thumbnails niet of nauwelijks willen laden, en de box traag is.
Opmerkelijk is wel dat @wimfrazer & @Annebas beide aangeven rechtstreeks op de modem verbonden te zijn. Iets wat in het andere topic geen sprake van is.
Mogelijk kan het zijn dat er achterliggend (in de routing) iets niet helemaal lekker gaat waardoor de communicatie tussen de Ziggo servers en de mediabox traag verloopt.
Op het moment werkt het weer zoals het hoort te werken. Ik had alles ook in Mijn Ziggo Messenger geplaatst. Helaas geen reactie van Ziggo zelf gehad.
Box hersteld naar fabrieksinstellingen. Toen werd een softwareupdate gedaan, versie 4.44. Daarna deed alles het weer.
Dus toch een softwareprobleem geweest, ook al communiceert Ziggo dat dan niet?
Op tweede box staat nog versie 4.43. Nu vraag ik me af of en wanneer die ook versie 43 krijgt.
vreemd zover ik weet is versie 4.44 nog niet publiekelijk uitgerold,
en is versie 4.43 momenteel de nieuwste beschikbare firmware
doe je mee aan firmware testen ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.