1
Vraag
2
Reageer en help mee
wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Thumbnails niet zichtbaar op Mediabox Next

Ik krijg deze schermen.

13 Reacties 13
wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes
 
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @wimfrazer 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Het lijkt erop (maar dat had u zelf ook al ontdekt) dat uw mediabox de verbinding een beetje is kwijtgeraakt. Wat nog wel eens wil helpen is uw Mediabox Next terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kunt u doen door:

Druk op de afstandsbediening op de :ab_hoofdmenu: knop

Ga in het menu naar :interface_next_instellingen:

Dan naar SYSTEEM

Onderaan het menu Fabrieksinstellingen 

Uw mediabox start hier na opnieuw op en mogelijk werkt alles weer normaal.

U raakt uw bewaarde en geplande opnames niet kwijt, want die worden opgeslagen in de cloud. Wèl moet u opnieuw inloggen in uw gebruikte apps.

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Wim C. bedankt voor reactie.

Fabrieksinstellingen hersteld. Blijft helaas hetzelfde.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@wimfrazer jammer!

Ik denk dat we dan toch verder moeten kijken naar de rest van uw installatie om te zien hoe het signaal binnenkomt bij uw Mediabox Next.
Uw mediabox is natuurlijk verbonden met een coaxkabel, is uw mediabox verder verbonden via :modem_wifi_groen: wifi of via een netwerkkabel?

En om  mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto? 

Annebas

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vervelend hè.  Wij hebben dit ook regelmatig sinds gisteren.  Internet op pc supersnel, en internetverbinding voor nextbox traag.  We hebben de nextbox gewoon bekabeld, niet via wifi. Fabrieksreset heeft niet geholpen. Modem reset heeft niet geholpen. Switchen tussen programma's soms traag, plaatjes in het menu laden  traag. Wat nu?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik heb het idee dat ergens in de ziggo systemen iets niet goed loopt, is dat het geval dan is afwachten of (hier) melden het enige wat je kunt doen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Gezien de vele meldingen:

Het lijkt erop dat als er een switch of router tussen het modem en de Next mini staat, er iets niet goed gaat.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ik heb geen switch, router of Next mini

Annebas

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hai Bert, ik heb zo'n witte ziggo router /modem. Ik weet niet of dat een switch is. Kabel komt binnen in meterkast. Dan splitter naar next mini en next box.  Het is sinds gisteren. Verder nooit dit probleem gehad. We kunnen nu ook geen opnames bekijken helaas.

20221104_214316.jpg

JeffvE

Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes

@Bert Dit lijkt verdacht veel op de discussie die in dit draadje loopt. Hier is het ook dat de thumbnails niet of nauwelijks willen laden, en de box traag is.

Opmerkelijk is wel dat @wimfrazer & @Annebas beide aangeven rechtstreeks op de modem verbonden te zijn. Iets wat in het andere topic geen sprake van is.

 

Mogelijk kan het zijn dat er achterliggend (in de routing) iets niet helemaal lekker gaat waardoor de communicatie tussen de Ziggo servers en de mediabox traag verloopt.

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Op het moment werkt het weer zoals het hoort te werken. Ik had alles ook in Mijn Ziggo Messenger geplaatst. Helaas geen reactie van Ziggo zelf gehad. 

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Box hersteld naar fabrieksinstellingen. Toen werd een softwareupdate gedaan, versie 4.44. Daarna deed alles het weer.
Dus toch een softwareprobleem geweest, ook al communiceert Ziggo dat dan niet?

Op tweede box staat nog versie 4.43. Nu vraag ik me af of en wanneer die ook versie 43 krijgt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

vreemd zover ik weet is versie 4.44 nog niet publiekelijk uitgerold,

en is versie 4.43 momenteel de nieuwste beschikbare firmware

doe je mee aan firmware testen ?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic