1
Vraag
2
Reageer en help mee
MLux

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Third party afstandsbediening gebruiken voor Next Mini

Hi, 

ik heb hier al verschillende berichten gelezen over de Next Mini die niet te bedienen is met een third party AB. Opvallend vind ik dat @Ziggo hier nauwelijks op reageert. Ik zou erg graag willen weten of hier binnenkort een oplossing voor komt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn lijkt mij en bovendien ben ik niet de enige die graag met 1 afstandsbediening mijn apparaten wil bedienen. Ik heb zo een Zigbee gateway/universele AB waarmee ik al mijn smartapparaten vlekkeloos kan bedienen inclusief voicecommando’s via Google Home. Het enige dat mist is Ziggo/Arris.

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je wilt dat third party apparaten je Next mini kunnen bedienen, dan moeten die third party fabrikanten een afstandsbediening gaan maken die bluetooth kan uitzenden, buiten infra rood en/of radio frequentie die ze mogelijk al hebben, en die afstandsbedieningen de opdrachten in zich moeten hebben waarmee je de Next mini kunt bedienen.

Ziggo kan andere fabrikanten niet dwingen dit te produceren.

 

Ziggo heeft al een paar maal gemeld dat dit nu niet mogelijk is door third party afstandsbedieningen, wat is daar onduidelijk aan?

Logitech stopt ook al met de universele afstandsbedieningen, omdat die steeds minder gebruikt worden, waarom zouden andere fabrikanten dit dan wel gaan maken?

MLux
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het punt is dat ik een AB heb die via BT apparaten kan bedienen en deze herkent de Next mini niet. @Ziggo  heeft volgens mij de boel op slot gegooid. Ze moeten hier pro actief mee omgaan. Zo veel mensen hebben tegenwoordig smart home apparaten. Dan is het toch logisch dat je je settop box ook in je smart home moet kunnen opnemen? Maar goed, het zal wel geen prioriteit hebben. Totdat… er een concurrent komt die het wel mogelijk maakt. Dan ben ik de eerste die overstapt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Het punt is dat ik een AB heb die via BT apparaten kan bedienen en deze herkent de Next mini niet."

Dan zal de fabrikant de opdracht codes beschikbaar moeten maken voor je AB van de Next mini.

 


@Karel.  schreef:

De Next mini is alleen met de originele afstandsbediening of via de ZiggoGo app op smartphone/tablet te bedienen. Er zijn af en toe “geruchten” op communities van enkelen die beweren dat het kan maar ik heb nog nooit een duidelijke en goed omschreven oplossing hiervoor gezien. Er zijn (nog) geen universele afstandsbedieningen die met het RF/Bluetooth van de Next mini overweg kunnen. Zelfs die van Logitech niet, die heb ik zelf. De “grote” Next kan wel met IR bedient worden.

 

Er zijn op GitHub wel voor bediening via wifi/ethernet een aantal projecten voor o.a. Home Assistent en Homebridge aanwezig. Heeft wel Hobby Bob gehalte en garantie tot de deur.

https://github.com/IIStevowII/ziggo-mediabox-next

https://github.com/jsiegenthaler/homebridge-eosstb


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic