Marco17

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Terugsturen mediabox/apparatuur Ziggo

Heb een nieuwe Horizon mediabox ontvangen maar geen info voor het terugsturen. Hoe doe ik dat als nog?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je van Ziggo iets terug moet sturen ontvang je mettertijd een brief met een retourdoos.
De retourdoos kun je dan bij PostNL afgeven en bewaar de reçu bijzonder goed als bewijs van terug zenden.

**toevoeging door moderator**
Als je nog geen retourdoos hebt ontvangen, dan kun je Ziggo altijd vragen om opnieuw een retourdoos te versturen.

Je mag hem natuurlijk ook in een eigen doos retourneren, maar wees er wel alert op naar welk adres je het retourneert. In onze retourdozen zijn ook stickers meegeleverd met de tekst "breekbaar" en het is dan ook verstandig om dit ook kenbaar te maken als je gebruik maakt van een eigen doos. Bewaar ook je retourbewijs!

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Bekijk in context

25 Reacties 25
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je van Ziggo iets terug moet sturen ontvang je mettertijd een brief met een retourdoos.
De retourdoos kun je dan bij PostNL afgeven en bewaar de reçu bijzonder goed als bewijs van terug zenden.

**toevoeging door moderator**
Als je nog geen retourdoos hebt ontvangen, dan kun je Ziggo altijd vragen om opnieuw een retourdoos te versturen.

Je mag hem natuurlijk ook in een eigen doos retourneren, maar wees er wel alert op naar welk adres je het retourneert. In onze retourdozen zijn ook stickers meegeleverd met de tekst "breekbaar" en het is dan ook verstandig om dit ook kenbaar te maken als je gebruik maakt van een eigen doos. Bewaar ook je retourbewijs!

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Marco17
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké maar online staat dat je hem binnen 14 dagen moet terugsturen, maar ik heb het modem als bijna 2 weken en geen retour box.
Bedankt voor je reactie
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat binnen 14 dagen terug sturen gaat in op het moment dat je de brief met de retourdoos ontvangen hebt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je mag ook een eigen doos gebruiken, of de doos waarin de box naar je toe is gestuurd. Een extra doos is echter raadzaam. Een van de moderators heeft dit laatst laten weten. Let er dan wel op dat je het verzendbewijs bewaard en niet na een tijdje wegdoet! Het behandelen kan soms lang duren, dus zorg altijd dat je bewijs hebt. Kopieer anders de bon, daar deze nogal eens wil vervagen en laat Ziggo weten dat je de box terug zendt.

Je hoeft dus niet noodzakelijk op een retourdoos te wachten.
Advr

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Krijg ik net een mail om een mediabox terug te sturen met de retourbox maar die heb ik helemaal niet ontvangen.
Zoals al veel niet goed gaat gaat dit ook helemaal niet goed.

Hoe kom i k aan zo'n retourbox?

Ad.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ad

Lees eens de reacties op dit topic door. Dan zie je precies hoe je eventueel ook te werk kan gaan.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Advr wrote:
Krijg ik net een mail om een mediabox terug te sturen met de retourbox maar die heb ik helemaal niet ontvangen.
Zoals al veel niet goed gaat gaat dit ook helemaal niet goed.

Hoe kom i k aan zo'n retourbox?

Ad.


Bel 1200 als u nog telefoon heeft van Ziggo, anders 0900-1884.
SebastiaanS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het mogelijk de Horizon box bij een Ziggo vestiging te retourneren?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
SebastiaanS wrote:
Is het mogelijk de Horizon box bij een Ziggo vestiging te retourneren?


Ik raad je aan gewoon te bellen. Dat gaat volgens mij het snelst. Even bellen, retourdoos, en even naar de post brengen...
SebastiaanS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:
SebastiaanS wrote:
Is het mogelijk de Horizon box bij een Ziggo vestiging te retourneren?


Ik raad je aan gewoon te bellen. Dat gaat volgens mij het snelst. Even bellen, retourdoos, en even naar de post brengen...


Even naar de ziggo winkel brengen is sneller dan even naar het postkantoor voor mij.
Verwijderd account
Niet van toepassing
SebastiaanS wrote:
Willem-A wrote:
SebastiaanS wrote:
Is het mogelijk de Horizon box bij een Ziggo vestiging te retourneren?


Ik raad je aan gewoon te bellen. Dat gaat volgens mij het snelst. Even bellen, retourdoos, en even naar de post brengen...


Even naar de ziggo winkel brengen is sneller dan even naar het postkantoor voor mij.

Tot voor bijna 2 jaar terug kon je inderdaad je spullen weer inleveren bij een UPC/Ziggo-winkel, dat kun dat al enige tijd niet meer, alles moet retour gestuurd worden naar een centraal punt d.m.v. een retourdoos.
Wèl het verzendbewijs goed bewaren.
AJV

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De never ending story over een Mediabox NEXT die op 11 juni 2023! is ingeleverd door PostNL bij ZIGGO. Maar.. vandaag 11 januari 2024 een dreigmail van ZIGGO met de volgende tekst:

“Een paar weken geleden vroegen wij u om onderstaand apparaat terug te sturen:

Mediabox Next met serienummer 226168119812.

 

Stuurt u het binnen 7 dagen terug?

 

Nog even een herinnering van onze kant. Wilt u het apparaat zo snel mogelijk terugsturen? Als u dat binnen 7 dagen doet, rekenen we niets voor het vervangen. Daarna kost het € 33,52 inclusief btw.

 

Heeft u het al teruggestuurd? In dat geval: hartelijk dank! We hebben elkaar kennelijk gekruist. U hoeft niets meer te doen.

 

Geen retourdoos meer?

 

Bent u de retourdoos kwijt die wij opgestuurd hadden? Op onze site leest u hoe u het apparaat aan ons terugstuurt”.

 

Op dit forum zo vaak gemeld met track&trace dat de mediabox next serienummer 226168119812 op 11-06-2023 bij Ziggo is ingeleverd. Zo vaak reacties gehad van moderators met excuses en we gaan het oplossen, maar ook in 2024 blijft Ziggo mij als ex-klant van Ziggo stalken. Wanneer houdt dit op!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AJV Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

AJV

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mischien kan dan ook worden gekeken naar een terugkomende spookfactuur van € 33,85. Hierover ook al diverse keren op dit forum melding gemaakt.  Bij Ziggo staat er € 0,00 open om te betalen. Zou ook worden oplost.  Tekst mail woensdag 03-01-2024:


"Er staat nog € 33,83 open. Dat kan gebeuren natuurlijk. Betaal daarom zo snel mogelijk.
 
Kies zelf hoe u betaalt
 
Betalen kan op twee manieren:
 

Via iDEAL: ga naar uw factuuroverzicht in Mijn Ziggo en betaal direct.
 

Via een bankoverschrijving: maak € 33,83 over naar NL98INGB0000845745 van Ziggo Services B.V. en vermeld daarbij uw klantnummer 10179566.
 
Betaalt u via iDEAL, dan wordt het dezelfde dag nog bijgeschreven ".

 

Het gaat maar door!

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @AJV , een hele goedemiddag! 

 

Wat stom dat die Next maar niet als retour gemeld komt te staan. Ik ben hier voor je naar gaan kijken. Het stomme is dat ons systeem hierover heel erg onduidelijk is. 
Er staat namelijk geen retourorders meer "open", maar die retourorder voor de Next is ook niet gesloten. Hij hangt dus in een soort van tussenin status. Ik heb deze nu als retour gemeld. Als je daar nog een mail over krijgt, krijg je dus alleen nog een mail over dat we 'm terug hebben gekregen! 

Betreffend het bedrag van € 33,83, dat bedrag is op 16 november voor je gecrediteerd. Dat bedrag is op 1 december 2023 als refund naar je terug gestort. Dat bedrag heb je voor 15 december terug ontvangen. Die situatie is dus ook afgerond. 

 

Als je hier verder nog vragen over hebt, laat het dan weten! 

Ik wens je verder een hele fijne dag 🙂

AJV

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Marije ik heb inderdaad nog een vraag/opmerking..

Begin december 2023 is inderdaad een bedrag van € 33,83 op mijn rekening teruggestort. Maar daar gaat mijn bericht niet over. 

Maar ik heb het nu over een mail van 03-01-2024 met als onderwerp Herinnering betaling.

Dus niet ontvangen maar betalen. In de mail wordt ik verzocht om aan Ziggo € 33,83 via iDeal of een bankafschrijving over te maken. Er wordt ook nog verwezen naar het factuuroverzicht in "Mijn Ziggo". Maar sinds begin oktober 2023  kan ik niet meer tabblad Facturen inzien/raadplegen.  Er staat letterlijk bij facturen met een groot rood kruis er boven: "We kunnen je gegevens nu niet laten zien. Probeer het later nog eens". Het is toch zo geregeld in Nederland dat als een onderneming aan een particulier een rekening stuurt hierbij toch een gespecificeerde factuur bijgevoegd wordt met het te betalen bedrag incl. BTW waarbij ook apart het BTW bedrag staat vermeld? Tabblad betalingen is wel te raadplegen".  

Nog een fijne dag. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Oh, ik zie het. En die factuur is niet te openen, dus ik weet ook niet wat daarin staat. Ik heb de kosten voor je vergoed, @AJV

AJV

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Marije, je geeft in je laatste bericht aan dat Ziggo de kosten heeft vergoed.

Ik ben even het spoor bijster in deze never ending story.                                                                                                Krijg nu een mail van Ziggo over een automatische incasso van een bedrag van € 33,52.  Dit bedrag nog niet eerder gezien.                                     

In "Mijn Ziggo" tabblad "Betalingen" staat nu een factuur open met automatische incasso:

 11 januari 2024   Automatische incasso   € 33,52
Maar facturen inzien kan ik niet meer sinds begin oktober 2023! Wat staat er in deze factuur!! 

Tekst uit de mail:

"Beste meneer ......,
Het totaalbedrag is een tegoed van € 33,52 incl. btw.
Bekijk factuur 
Op de volgende factuur verrekenen we het tegoed.
Meer weten?
 Kijk dan in Mijn Ziggo. Daar vind je alle kosten en verbruik op een rij. En beheer je 24 uur per dag, 7 dagen per week je abonnement- en klantgegevens.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.
Fijne dag,
Robin Kroes
Directeur Consumentenmarkt ".

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Die mails zijn ook niet altijd even duidelijk, dat maakt het weer super onlogisch en moeilijk te volgen @AJV . Het zit zo: 
 

Op 11 januari heb je een losse factuur gekregen van € 33,52. Dat factuur kunnen wij dus ook niet inzien of openen, waardoor wij nu ook niet kunnen verklaren waar die kosten vandaan komen. In ieder geval, hoor je deze volgens mij niet te krijgen. Dit bedrag is op 11 januari ook gelijk geïncasseerd van je rekening. 

 

Datzelfde bedrag heb ik gisteren voor je gecrediteerd. Hierdoor heb je nu een openstaand tegoed van € 33,52. Dat bedrag krijg je dus nog terug van Ziggo. Je kunt de eindafrekening (waarop je dat tegoed dus terug krijgt) rond 21 januari verwachten. Het bedrag wordt dan zo snel mogelijk gestort op je rekening, dat wordt in de specificatie dan ook toegelicht. 

Je hoeft nu dus verder niets meer te betalen. Wij moeten jou betalen 😉 

Uitgelicht topic