Herintreder
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Terugkijken programma’s

In de Ziggogo app op ipad kan ik programma’s van RTL8 terugkijken. Via de mediabox kan dit niet.

kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is?

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10483Likes

Welke mediabox heb je precies?

Herintreder
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij een standaard ding. Is ex UPC. Ik heb alleen TV basis.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10483Likes

Bij mijn weten kun je met deze mediabox niet terugkijken vanuit de gids.

Herintreder
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij de zenders van NPO kan je via de rode knop op de afstandsbediening terugkijken. Bij bv rtl8 werkt de rode knop niet.

Een oplossing is natuurlijk om een pakket met opnemen te nemen maar dat kan bij Ziggo tegenwoordig alleen in combinatie met internet. Aangezien ik al internet heb en niet van plan ben om door de providerwijziging overal mijn emailadressen te gaan wijzigen is dat geen optie.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15233Posts
  • 634Oplossingen
  • 3384Likes

Terug kijken moet kunnen op de iPad, alleen er is een issue met Apple.

Welke versie iPad heb je als ik vragen mag?

Log je Ziggo Go even uit, Swipe de App dicht geheel dicht naar boven.

Wacht een paar minuten.

Start Ziggo Go weer op

Log dan weer in op je iPad en je kan weer programma's kijken.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10483Likes

@Dave! TS schreef: "In de Ziggogo app op ipad kan ik programma’s van RTL8 terugkijken. Via de mediabox kan dit niet."

Dus op de iPad wel en op de mediabox niet.

Ik vermoed dat via de rode knop er steeds minder terugkijk mogelijkheden zijn.

RTL en andere zenders willen dit steeds meer via hun eigen apps en internetverbindingen aanbieden tegen al dan niet een betaald abonnement.

b.v. RTLXL / NPO Start / kijk.nl enz.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8063Posts
  • 338Oplossingen
  • 1990Likes

@Bert  schreef:

......RTL en andere zenders willen dit steeds meer via hun eigen apps en internetverbindingen aanbieden tegen al dan niet een betaald abonnement.

b.v. RTLXL / NPO Start / kijk.nl enz.

Stop eens met deze onzin, dat heeft ook met Ziggo zelf te maken. Voor Replay moeten we massaal over op de MediaBox XL om daarmee maar tot twee dagen terug te mogen kijken met een TV Start abonnement terwijl we via de apps en website wel tot 7 dagen terug kunnen/mogen kijken zelfs als je alleen KabelTV afneemt.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15233Posts
  • 634Oplossingen
  • 3384Likes

@Bert  iets te snel gelezen, maar wel de ipad issue aangegeven mocht het gebeuren.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10483Likes

@RoWi. schreef: "Stop eens met deze onzin, dat heeft ook met Ziggo zelf te maken."

Het heeft altijd met rechten te maken, de makers, eigenaren van programma's, zenders die rechten hebben op bepaalde programma's, bepalen wat met een programma mag en niet mag en die rechten worden steeds strakker, er is niet voor niets HDCP (High-bandwith Digital Content Protection) in het leven geroepen, wat steeds meer geïmplementeerd wordt en gaat worden.

Daarnaast zal er onderhandeld worden over hoeveel een provider moet betalen voor welke mogelijkheden en dan worden er keuzes gemaakt.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8063Posts
  • 338Oplossingen
  • 1990Likes

Uiteraard heeft het met rechten te maken, dat staat los van het punt waarom de topic starter niet op zijn oude upc box (een Pace?) en ik dit niet via de Humax 5300C kan en mag.

Die bal ligt puur bij Ziggo, het stoppen van de ondersteuning van software updates voor deze boxen, de mensen bij Humax zullen prima instaat zijn de Humax software naar hetzelfde nivo als de Mediabox XL en Next te tillen.

Wat je noemt over RTL XL en dergelijke dan zouden we via geen enkele mediabox of app van Ziggo kunnen en mogen terugkijken. De apps van de content leveranciers staan hier buiten.

Er is echt maar één reden dat we via bepaalde mediaboxen minder kunnen terugkijken en vanuit de gids helemaal niet. Dat is omdat Ziggo zelf dit niet mogelijk maakt, we moeten het doen met het sterk verouderde uitzending gemist. Of het abonnement aanpassen naar het vernieuwde TV Start zodat we de Mediabox XL krijgen. Er zal inderdaad een diepere beweegreden achter deze keuze zitten ingegeven door de contentleveranciers.