a.vdheuvel

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Terugkijken opnames werkt niet meer goed na 4.32 update

Sinds een paar dagen werkt het terugkijken van een opgenomen programma niet meer goed. Vaak blijft het scherm grijs, soms start het programma, maar altijd blijft bovenin het beeld staan:

 

JE KIJKT NU:                    Mijn opnames: [programmanaam]                         [tijd]

 

Besturing is niet meer mogelijk. Doorspoelen, stoppen, terug naar live TV gaat niet meer. De enige oplossing is de mediabox uitzetten met de afstandsbediening en opnieuw aanzetten.

 

Stekker eruit en fabrieksinstellingen beide geprobeerd, maar lost het probleem niet op.

 

Is er een andere manier om dit probleem op te lossen?

 

Softwareversie is 4.32.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Goed dat er een nieuwe box voor je onderweg is, @a.vdheuvel Stuur je ons een update hier zodra je die aangesloten hebt?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad, dit verhelpt met regelmaat vreemde problemen.

Geen resultaat, zet de fabrieksinstellingen terug, alles wordt weer opgepakt.

 

Geen resultaat, laat het hier weten.

a.vdheuvel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry, vergeten te vermelden dat het om een Mediabox XL gaat. Stroom eraf en fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd en lost het niet op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

a.vdheuvel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels wil de Mediabox helemaal niet meer opstarten. TV blijft zwart en op de Mediabox blijven er drie balkjes heen en weer bewegen. Weer stroom eraf gehaald, maar nog steeds geen effect.

 

Na een paar minuten gaat wel het lampje 'Offline' en het Wifi logo uit, maar balkjes blijven op en neer bewegen.

 

AOP:

IMG_0954.jpeg

Uitgang 1 van de splitter gaat naar de wandcontactdoos in de woonkamer, uitgang 2 gaat naar het kabelmodem.

 

Wandcontactdoos:

IMG_0955.jpeg

De zwarte kabel gaat naar de Mediabox.

 

Afstand AOP-wandcontactdoos is ongeveer 10 meter.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat je met deze oude AOP en de oude wandcontactdoos geen goede verbinding meer voor elkaar krijgt.

 

Het AOP met 1e splitter en korte kabels kan gratis vervangen worden door een Ziggo monteur, de wandcontactdoos tegen kostprijs, vermoed ik, maar daar kan een Ziggo moderator meer over vertellen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

a.vdheuvel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat zou inderdaad kunnen, maar dan vind ik het vreemd dat we nooit eerder last gehad hebben van een slechte verbinding of iets dergelijks. En dat dit probleem toevallig tegelijk optreedt met de 4.32 update. https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-XL-blijft-hangen/td-p/791585 lijkt overigens hetzelfde probleem te zijn.

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken alvast. Ik heb mijn gegevens toegevoegd en mijn profiel en dan wacht ik even op reactie van een Ziggo medewerker.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@a.vdheuvel van harte welkom op de Ziggo Community. En zeker, dat soort gedoe is nooit leuk.

Ervaar je dit met al je opnames? Zowel van elke willekeurige zender?

Speelt het nu nog steeds? Heb je de mogelijkheid om de kabel tussen je mediabox en aansluitpunt eens te vervangen? Puur voor de test hoor, zo komen we vanzelf tot de oplossing!

a.vdheuvel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Coax vervangen maar hielp niet. Telefonisch wat tests gedaan met de klantenservice, en tot de conclusie gekomen dat het signaal goed is, maar dat de box nergens meer op reageert. Er komt een nieuwe box deze kant op.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Goed dat er een nieuwe box voor je onderweg is, @a.vdheuvel Stuur je ons een update hier zodra je die aangesloten hebt?

Ermeel

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een reactie op de opmerking 'niet meer opstarten alleen nog 3 streepje'. Ik heb dat ook telkens als ik de mediabox start om tv te kijken. Dit ná de 4.32 update. Mijn oplossing is om de afstandsbediening van de tv te pakken en de AV toets in te drukken, deze geeft dan (mijn aansluiting) HDMI 3 aan, en ik heb beeld. Het lijkt me dus dat de oorspronkelijke samenwerking tussen afstandbediening mediabox en tv niet meer helemaal goed functioneert na de update. Het is maar een idee...

HBMH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij precies hetzelfde sinds de 4.32 update. Bij het terugkijken van programma's of afspelen van opnames werken op de afstandsbediening alleen nog de volumeknoppen. Bij elke andere knop knippert wel de 'BOX AAN/UIT' knop, maar gebeurt er niets. BOX UIT is dan het enige dat helpt. Ik ben heel benieuwd of bij jou met een nieuwe box wel weer alles goed gaat.

Ermeel

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

test

Ermeel

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Excuus van dat 'test' bericht, maar na een heel stuk te hebben getypt moest ik inloggen, dat lukte niet en m'n tekst was weg.

Goed, misschien ook maar beter, korter formuleren:

De knipperend 'Box Aan/Uit' heb ik ook (5 x nadat ik box heb afgesloten)

Toch lijkt het nu wat mijn oorspronkelijk probleem aangaat goed te gaan.

Ik heb een mededeling gekregen, nadat ik de box opnieuw had opgestart dat er geen kanalen gevonden konden worden. Doorde knop rechtsonder op de Ziggo afstandsbediening éénmaal in te drukken was er beeld. Na wat testen: TV uit, box uit, TV aan, box aan ging het weer als vanouds, daarmee bedoel ik: goed!

Mocht het nog misgaan dan kom ik hier op terug.

Dank vooralsnog voor het meedenken.

a.vdheuvel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Alles werkt weer perfect met de nieuwe box 👍

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Kijk eens aan, @a.vdheuvel. Goed nieuws! Mooi dat het opgelost is en dat je weer helemaal tevreden bent. Geniet van je nieuwe mediabox! 😄

Uitgelicht topic