1
Vraag
2
Reacties
Xero

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Terugkijken of opnames kijken lukt niet meer, verbinding traag sinds week

Sinds vorige week hapert terugkijken of bekijken van opnames met de horizon mediaboxXL

diagnostiek zegt dat de verbinding traag is. M4 pods zorgen voor de wifi, die werken probleemloos sinds de installatie een paar maanden geleden. Box zit direct op toegangspunt coax met korte kabel (1,5 m) zie foto

Alle instellingen gechect en bijgevoegd zijn screenshots van alle instellingen/waardes MBXL

 

Hopelijk weet iemand hier waar het probleem kan liggen, want dit is vrij hinderlijk aangezien wij vrijwel alles terugkijken, danwel opnemen om later te bekijken. 

 

Alvast dank. Screenshot_20220113-125339.pngScreenshot_20220113-125228.pngScreenshot_20220113-125133.pngScreenshot_20220113-125010.pngScreenshot_20220113-124947.pngScreenshot_20220113-124930.pngScreenshot_20220113-124921.pngScreenshot_20220113-124842.png20220113_124615.jpg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Xero

Dat is inderdaad hinderlijk op deze manier. Hier moet dan ook zeker een oplossing voor komen. Het is tijd om de hoofdaansluiting een upgrade te geven door onze monteur. Ik heb een afspraak voor je gemaakt op maandag 17 januari tussen 8.00 en 17.00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit tijdstip niet goed passen, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je na het bezoek van de monteur weten hoe het is gegaan?

Bekijk in context

Xero
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Monteur is net geweest, toppertje ('Niet zelf doen hoor, dan heb ik geen werk meer😉' en' blije klanten, daar doe ik het voor'). Nieuwe hoofaansluiting en alles werkt weer naar behoren. @Bert  dank voor het meekijken @Rikst bedankt voor de snelle oplossing. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt of is er in de meterkast ook nog een coax aansluiting die naar deze wandcontactdoos wordt doorgelust?

 

Is de Mediabox XL ook je modem of heb je een apart modem?

Xero
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert, 

Dank voor je reactie, de antwoorden zijn nee, dit is de hoofdaansluitin en ja, is ook de modem. Ik had me al wat ingelezen in reacties op soortgelijke vragen en wist dat jij onder andere hier altijd als eerste naar vraagt 😉

Xero
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Aanvulling: De coax komt vanaf de straat en gaat via de muur naar alle verdiepingen. Wij zitten op 1 hoog. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ik zie wel wat afwijkende waarden in het signaal.

 

Ik vermoed dat de wandcontactdoos te oud is en een Ziggo monteur die gratis gaat vervangen.

Een Ziggo moderator kan die bekijken en de nodige stappen zetten.

Morgen komen ze hier in dit topic langs.

Xero
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik denk zelf eigenlijk ook dat het ofwel aan de MBXL, ofwel het wandcontact ligt. Bedankt voor het meedenken!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Xero

Dat is inderdaad hinderlijk op deze manier. Hier moet dan ook zeker een oplossing voor komen. Het is tijd om de hoofdaansluiting een upgrade te geven door onze monteur. Ik heb een afspraak voor je gemaakt op maandag 17 januari tussen 8.00 en 17.00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit tijdstip niet goed passen, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je na het bezoek van de monteur weten hoe het is gegaan?

Xero
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goeiemiddag,

 

Hoofdaansluiting is zojuist vervangen door een schat van een monteur ('Blije klant, daar doe ik het voor) en het werkt allemaal weer naar behoren! Dank @Bert voor het meekijken en @Rikst voor de snelle oplossing!

Xero
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Monteur is net geweest, toppertje ('Niet zelf doen hoor, dan heb ik geen werk meer😉' en' blije klanten, daar doe ik het voor'). Nieuwe hoofaansluiting en alles werkt weer naar behoren. @Bert  dank voor het meekijken @Rikst bedankt voor de snelle oplossing. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic