Vraag
Reacties
Oplossing
Lumen124
Level 1

Terugkijken en opnemen ook bij Mediabox Next probleem

Bij de horizonbox stuiten we de laatste maanden op het probleem dat terug kijken midden in een voorafgaande uitzending begon. Die moet je dan door spoelen tot je gewenste programa begint. Dan hield dan weer op wanneer het eigenlijke programma begin is aangeven in de gids en moet je opnieuw beginnen.
Bekend bij ziggo bleek uit twee telefoortjes bekend te zijn Gen oplossing voorhanden kennelijk . Gaat u maar over op de conectbox was het advies . Zo gedaan dus,maar daar bestaat dat probleem ook. Het programma dat je wilt terugkijken begint hier ook ongeveer 30 minuten voor het einde van het voorafgaande programma. Knutselen aan tijd voor of na de opname instellen hielp niets en nu bij de connect box ???
Overigens worden programma's vaak ook niet opgenomen vanaf het begin. Staan de tijdinstellingen op ziggo servers wel goed ??
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lumen124
Level 1
Topicstarter
Inmiddels is er een monteur geweest Prima vent Alles vervangen incusief aansluitingen in de woonkamer en bij inkomende kabel in huis. Ook uiteindelijk de mediabox next vervangen. Dat werkte allemaal gedeeltelijk . Toch bleef het beeld beter wanneer je de coaxkabel rechtstreek in de pc stak. Dat zou niet moeten kunnen zei de monteur.
Later weer met Ziggo gebeld Het probleem met tijdverschuiving deed zich ook nu voor Daar had de monteur geen oplossingen voor. Sommige service desk medewerkers bij Ziggo snappen er niets van maar ik trof na diverse belletjes een hele slimme. Het heeft niets met tijden toevoegen voor of na de opname etc te maken Want het werkte bij terugkijken ook niet.!! Dat had ik al meerdere keren gemeld via de telefoon. UIteindelijk heeft ziggo alle software regels van ons abonnement etc opnieuw geinstalleerd en ........ probleem met tijd opgelost en een prima beeld. We gaan nu toch over op terugkijken en opnemen via de ethernetkabel (ja foutje in mijn eerdere teks:t) want via de wifi is de beeldkwaliteit variabel ondanks dat de diagnose zegt :alles in orde .
Toch denk ik dat het nieuwe kastje iets van de beeldkwaliteit weghaalt/verliest. Het beeld met de horizonbox was toch net iets beter helder der gedetaileerder ( nee dat los je met tunen van de tv niet op) Wachten een volgende update af en blijven bij de nieuwe connect box Ziggo heeft zich maximaal ingezet vind ik .

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Arnold1310
Level 14
Connectbox is een modem, je bedoelt vast de Next
0 Kudos
K_Hlo
Level 8
Kun je misschien voorbeelden geven van programma's waar dat mee gebeurd?
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi Lumen124, welkom op de Community! Jammer dat je met de nieuwe mediabox ook tegen de opname tijden aanloopt. We zijn bij opnames en de programma's via Replay afhankelijk van de tijden die wij doorkrijgen van de zenders. Deze tijden worden doorgegeven via onze TV Gids. We zijn ons ervan bewust dat deze tijden niet altijd synchroon lopen met de daadwerkelijke uitzendtijd. De mediabox neemt standaard 5 minuten van tevoren en 15 minuten na het programma op, zodat je dit nog kan doorspoelen.

We zijn bezig met een verbeterproject, zodat we de tijden in de TV Gids gaan finetunen en we dit beter doorkrijgen van de betreffende zenders.

In je andere topic geef je aan dat er deze week een monteur komt. Leg deze situatie ook aan de monteur voor, zodat deze je wat tips & tricks over het gebruik van de nieuwe mediabox kan meegeven.
0 Kudos
Lumen124
Level 1
Topicstarter
Inmiddels is er een monteur geweest Prima vent Alles vervangen incusief aansluitingen in de woonkamer en bij inkomende kabel in huis. Ook uiteindelijk de mediabox next vervangen. Dat werkte allemaal gedeeltelijk . Toch bleef het beeld beter wanneer je de coaxkabel rechtstreek in de pc stak. Dat zou niet moeten kunnen zei de monteur.
Later weer met Ziggo gebeld Het probleem met tijdverschuiving deed zich ook nu voor Daar had de monteur geen oplossingen voor. Sommige service desk medewerkers bij Ziggo snappen er niets van maar ik trof na diverse belletjes een hele slimme. Het heeft niets met tijden toevoegen voor of na de opname etc te maken Want het werkte bij terugkijken ook niet.!! Dat had ik al meerdere keren gemeld via de telefoon. UIteindelijk heeft ziggo alle software regels van ons abonnement etc opnieuw geinstalleerd en ........ probleem met tijd opgelost en een prima beeld. We gaan nu toch over op terugkijken en opnemen via de ethernetkabel (ja foutje in mijn eerdere teks:t) want via de wifi is de beeldkwaliteit variabel ondanks dat de diagnose zegt :alles in orde .
Toch denk ik dat het nieuwe kastje iets van de beeldkwaliteit weghaalt/verliest. Het beeld met de horizonbox was toch net iets beter helder der gedetaileerder ( nee dat los je met tunen van de tv niet op) Wachten een volgende update af en blijven bij de nieuwe connect box Ziggo heeft zich maximaal ingezet vind ik .
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi Lumen124, bedankt voor je terugkoppeling. Dat was een uitgebreid bezoek van de monteur zo te lezen. Nu ben je in ieder geval zeker van een goede hoofdaansluiting en goed signaal op de rest van je binnenhuisbekabeling. Wat betreft de tijdverschuiving, was het in dit geval op te lossen met de aanpassing van een stukje software. Bedankt voor het delen van de uiteindelijke oplossing.
0 Kudos
K_Hlo
Level 8
Lumen124 wrote:

Geen idee of je er misschien toch iets aan hebt, maar bij mij is het beeld aanmerkelijk scherper als ik de Next op 'Van je TV' zet in de settings (Home -> Tandwieltje -> Beeld en Geluid -> HDMI Resolutie).
0 Kudos