1
Vraag
2
Reacties
derks241

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Terug kijken Mediabox Next.

Hallo,

 

Ik heb een vraag betreft het "Terug kijken van programma's" met de Mediabox Next.

Wat mij opvalt is dat als ik het NOS-Journaal wil terug kijken via de Mediabox Next, dat het NOS-Journaal bijna altijd direct beging, soms heb je wel eens dat er 3 of 4 seconden nog iets te zien is van een vorige uitzending, maar dat is zelden. 

Als ik een ander programma wil terug kijken dan krijg ik ALTIJD eerst nog reclame te zien, die tussen de 2 á 4 minuten duurt wat heel hinderlijk is. Want ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan die reclame op de TV. 

Resumerend: Bij NOS-Journaal geen reclame, bij overige zenders wel reclame bij gebruik makend van de "Terug kijk" functie op de Mediabox Next.

Is dit iets wat ZIGGO regelt of gebeurt dit via de Publieke Reclame Omroepen. Sorry moet zijn Publieke Omroepen. 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bij de publieke omroepen NPO kun je met replay altijd de reclames doorspoelen.

 

Bij de commerciële omroepen kun je met replay de programma's zelf wel doorspoelen, maar niet de reclames, dat is hun inkomstenbron.

De inkomsten afkopen om zonder reclames te kijken, kan via hun eigen apps als KIJK en RTLXL.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  schreef:


Dat zou dus ook zo moeten zijn voor het Journaal. Of het programma nu wel of niet optijd begint. 

Begint het journaal exact om 8 uur zou het terugkijken vanaf 19:55 beginnen. Dat lijkt niet het geval te zijn.

 


Programma's beginnen met afspelen op de epg tijd, de 5 minuten voorloop kun je terugspoelen mocht het programma toch eerder gestart zijn.

.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @derks241 

Dat u bij het :interface_replay_tv: terugkijken bij de commerciële zenders eerst een bulk reclame krijgt heeft denk ik te maken met het commerciële belang dat deze zenders juist willen dat u deze reclameblokken ziet. Afhankelijk van uw abonnement, als u per se de reclame wilt skippen (en wie wil dat niet) dan kunt u overwegen om het programma :ab_opnemen: op te nemen. Oók als een uitzending al lang is begonnen dan wordt de hele uitzending opgenomen en kunt u alle reclameblokken :ab_vooruitspoelen: doorspoelen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bij de publieke omroepen NPO kun je met replay altijd de reclames doorspoelen.

 

Bij de commerciële omroepen kun je met replay de programma's zelf wel doorspoelen, maar niet de reclames, dat is hun inkomstenbron.

De inkomsten afkopen om zonder reclames te kijken, kan via hun eigen apps als KIJK en RTLXL.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

of je zet de programma's van te voren in opname ideaal vind ik dat zelf 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@derks241 u geeft zelf het antwoord al dit wordt op het Ziggo platform geregeld. Dat de voorloop bij het nieuws zo kort is verbaasd mij, is dit enkel bij het journaal niet bij andere programma's via de NPO kanalen? 

 

In principe zou elk programma ongeacht het kanaal dezelfde voorloop moeten hebben.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. Het journaal en veel andere npo programma's beginnen gewoon netjes op de tijd die in de epg wordt aangegeven. Vaak ia bij de commerciëlen nog reclame op die tijdstippen.

 

Elk programma heeft mi. 5 minuten voorloop voor de epg/start tijd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

@RoWi. Het journaal en veel andere npo programma's beginnen gewoon netjes op de tijd die in de epg wordt aangegeven. Vaak ia bij de commerciëlen nog reclame op die tijdstippen.

 

Elk programma heeft mi. 5 minuten voorloop voor de epg/start tijd.


Dat zou dus ook zo moeten zijn voor het Journaal. Of het programma nu wel of niet optijd begint. 

Begint het journaal exact om 8 uur zou het terugkijken vanaf 19:55 beginnen. Dat lijkt niet het geval te zijn.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  schreef:


Dat zou dus ook zo moeten zijn voor het Journaal. Of het programma nu wel of niet optijd begint. 

Begint het journaal exact om 8 uur zou het terugkijken vanaf 19:55 beginnen. Dat lijkt niet het geval te zijn.

 


Programma's beginnen met afspelen op de epg tijd, de 5 minuten voorloop kun je terugspoelen mocht het programma toch eerder gestart zijn.

.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je hebt gelijk. Maar goed de vraag is waar gebeurd dit, heel simpel in de software van de Mediabox en het Ziggo platform daar hebben de omroepen en zenders niks mee van doen. 

Behalve dan hun programma op tijd starten.

 

 

Wat hier in de reacties eerder is geschreven gaat het helemaal niet over. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo zegt zelf dat er tijden aangepast worden, mocht de epg niet kloppen. Persoonlijk geloof ik dat niet.

Re: TV Gids en opname-issues: updates & discussie - Ziggo Community

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een omroep/zender kan natuurlijk de start tijd aanpassen maar dat zal doorgaans niet of niet vaak gebeuren en ook dat staat los van de vraag van de topicstarter.

 

Off topic.

Eerlijk gezegd vind ik die opmerking in dat topic ook twijfelachtig anders zou ik soortgelijke opname problemen ook bij mijn provider lezen en dat valt zover ik weet reuze mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic