1
Vraag
2
Reacties
Wouter_87

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Televisie zonder COAX kabel

Beste Ziggo,

 

Ik heb de televisie in een hoek staan met 1 wandcontact, die word gebruikt voor stroom.

Een COAX kabel door de grond of muur trekken zie ik niet zitten. Wat zijn mogelijkheden om de mediabox XL toch werkend te krijgen? Hiervoor gebruikte ik een powerplug om het internet door te zetten, en hierdoor kon ik bij KPN wel tv kijken. Wat zijn de mogelijkheden bij Ziggo?

 

Alvast dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Voor tv kijken werkt de Mediabox XL met DVB-C. Dat signaal krijg je alleen via een coaxkabel bij de Mediabox XL. Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord over een andere methode.

 

Het heet niet voor niets "kabeltelevisie"🤔

 

Vrienden van ons hadden hetzelfde probleem. Op de plek waar ze tv wilden kijken was geen wandcontactdoos en ze hadden geen zin om een vijftien meter lange kabel van de wcd naar de tv neer te leggen. Uiteindelijk hebben ze een Apple TV gekocht en die aangesloten op de tv.

Bekijk in context

2 Reacties 2
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Voor tv kijken werkt de Mediabox XL met DVB-C. Dat signaal krijg je alleen via een coaxkabel bij de Mediabox XL. Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord over een andere methode.

 

Het heet niet voor niets "kabeltelevisie"🤔

 

Vrienden van ons hadden hetzelfde probleem. Op de plek waar ze tv wilden kijken was geen wandcontactdoos en ze hadden geen zin om een vijftien meter lange kabel van de wcd naar de tv neer te leggen. Uiteindelijk hebben ze een Apple TV gekocht en die aangesloten op de tv.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Wouter_87 en welkom hier op de Community! Jammer dat er geen coax-aansluiting aanwezig is. Zit je hoofdaansluiting dan in de meterkast? Zoals @iMark al aangeeft is er wel een coax-kabel nodig om via de mediabox TV te kijken. We bieden wel Ziggo GO aan op je TV, daar is geen coax-kabel voor nodig. Kijk op deze pagina voor meer informatie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic