1
Vraag
2
Reacties
jjj.kuipers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Televisie: Melding op NPO3 over verouderde Mediabox

Ik heb een CI module. Als ik op NPO3 kijk krijg ik de melding dat mijn mediabox verouderd is en per 7 dec die zender niet meer wordt weergegeven. Wat nu?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Moderator edit: Lees hier alles over deze wijziging.

---

 

Op het SD kanaal van NPO3 (kanaal 927) wordt inderdaad deze melding weergegeven bovenin beeld sinds vandaag.

 

20211116_201707.jpg

Vanaf 7 december vervalt het SD kanaal van NPO 3 (en o.v.b. ook van NPO1 en NPO2)

 

Probeer anders even je zenders opnieuw op te halen op je ci+ module via onderstaande pagina:

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/

 

Bekijk in context

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Doordat NPO 1, 2 en 3 in HD al vrij te ontvangen zijn (ongecodeerd en dus zonder smartcard) worden de SD varianten ervan gestopt. Dit is dubbele verspreiding op de frequentieband, dus als deze zenders verdwijnen kan deze ruimte beter benut worden voor meer (HD)zenders.

 

De komende maanden gaat Ziggo de overige zenders die nog in MPEG2 formaat worden doorgegeven veranderen naar MPEG4 formaat. Dit betekent ook meer ruimte op de frequentieband en dus ook beter te benutten voor meer (HD) zenders.

 

Er zijn nog mediaboxen en TV's die de nieuwe MPEG4 formaat niet aankunnen. Daarom is deze tekst bovenin beeld. Om een waarschuwing te geven dat de komende maanden steeds meer zenders uit gaan vallen. Dit is op te lossen door een andere mediabox. Neem daarom contact op met de klantenservice van Ziggo.

 

@Kilroy @jjj.kuipers 

Door de zenders opnieuw op te halen en dan frequentie 474 Mhz en ID 5555 (of 4444) te gebruiken?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/

Bekijk in context

19 Reacties 19
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kun je een foto laten zien van deze melding.

Dit is mij onbekend en ook nog niet eerder gemeld op dit forum.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Moderator edit: Lees hier alles over deze wijziging.

---

 

Op het SD kanaal van NPO3 (kanaal 927) wordt inderdaad deze melding weergegeven bovenin beeld sinds vandaag.

 

20211116_201707.jpg

Vanaf 7 december vervalt het SD kanaal van NPO 3 (en o.v.b. ook van NPO1 en NPO2)

 

Probeer anders even je zenders opnieuw op te halen op je ci+ module via onderstaande pagina:

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/

 

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Ook hier nu ineens die melding. Alleen op NPO 3.

R.obbink

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja. Hier ook. Zenders opnieuw installeren helpt niet

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is dan weer een behoorlijk misleidende tekst van ziggo, op mijn tv dezelfde tekst op 927 en niet op (alle?) andere sd kanalen. Heeft dus niets met een mediabox te maken.

Info van ziggo is dan ook weer volkomen niet aanwezig.

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Net even gekeken op kanaal 927, maar daar staat er niets over in beeld. Alleen dus op NPO 3, kanaal 3. Ik kijk via Ci+ module in de tv.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Doordat NPO 1, 2 en 3 in HD al vrij te ontvangen zijn (ongecodeerd en dus zonder smartcard) worden de SD varianten ervan gestopt. Dit is dubbele verspreiding op de frequentieband, dus als deze zenders verdwijnen kan deze ruimte beter benut worden voor meer (HD)zenders.

 

De komende maanden gaat Ziggo de overige zenders die nog in MPEG2 formaat worden doorgegeven veranderen naar MPEG4 formaat. Dit betekent ook meer ruimte op de frequentieband en dus ook beter te benutten voor meer (HD) zenders.

 

Er zijn nog mediaboxen en TV's die de nieuwe MPEG4 formaat niet aankunnen. Daarom is deze tekst bovenin beeld. Om een waarschuwing te geven dat de komende maanden steeds meer zenders uit gaan vallen. Dit is op te lossen door een andere mediabox. Neem daarom contact op met de klantenservice van Ziggo.

 

@Kilroy @jjj.kuipers 

Door de zenders opnieuw op te halen en dan frequentie 474 Mhz en ID 5555 (of 4444) te gebruiken?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/

R.obbink

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe mediabox????

 

Ik wil geen mediabox op mijn 2e tv. Zit een smartcard in

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@R.obbink kan je wel de regionale zenders zien vanaf kanaal 701?

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Ik heb het geprobeerd met ID5555, maar dat veranderde niets. Daarna geprobeerd met frequentie 474000 en ID4444 en nu is kanaal 3 weer goed te zien. De tekst in beeld over de verouderde mediabox staat nu op kanaal 927, dus dat vind ik niet zo erg.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dan kun je de module er ook wel uithalen want je hebt nu geen gecodeerde zenders meer met 4444.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
R.obbink

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds vanmorgen is alles weer in orde, 3 in HD op 3... en ja vanaf 701 regionale zenders..

 

weird

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Fijn dat alles weer werkt @R.obbink. @Kilroy, inderdaad alleen het SD kanaal heeft deze melding. Het HD kanaal blijft gewoon werken 🙂 

p.j.bams

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste TV kijker met een ci+ module

 

De meldingen dat de NPO kanalen verouderd zijn en na 7 december niet meer kan ontvangen heb ik op de volgende manier weten te onderdrukken:

 

Installeer de zenders opnieuw op je ci+ module, gebruik om de zenders op te halen de frequentie 474 Mhz en ID 4444.

Zie na deze herinstallatie nog steeds de tekst op NPO 2 en 3 dat deze zenders verouderd zijn, handel dan als volgt:

 

Ga naar kanaal 925 NPO 1 HD en wissel dit kanaal met NPO 1 op kanaal 1.

Doe dit ook voor de kanalen waar NPO 2 en 3 worden uitgezonden.

Ga naar kanaal 926 NPO 2 HD en wissel dit kanaal met NPO 2 op kanaal 2.

Ga naar kanaal 927 NPO 3 HD en wissel dit kanaal met NPO 3 op kanaal 3.

 

In deze NPO HD kanalen zie je niet meer de tekst staan dat deze kanalen verouderd zijn.

Na deze stappen te hebben doorlopen is bij mij dit probleem opgelost. Hopende dat bij het doorlopen van deze stappen bij jou ook dit probleem is opgelost.

 

Tip:

Raadpleeg de handleidingen van jou televisie en je ci+ module hoe je de zenders met de juiste frequentie en ID installeert en hoe je kanalen kan wisselen op jou tv.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dit is natuurlijk een verkeerd advies. Zo ontvang je alleen de ongecodeerde zenders.

p.j.bams

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar hiermee ben ik wel van de meldingen af dat kanalen verouderd zijn.  @youriy weet jij een methode om gecodeerde kanalen te ontvangen zonder de teksten dat sommige (NPO) kanalen verouderd zijn?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Waarom zou je naar een sd- zender kijken terwijl je ook naar de HD versie van die zender kunt kijken?

Als je 5555 gebruikt heb je npo 1,2 en 3HD gewoon op kanaal 1,2 en 3.

p.j.bams

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is waar @youriy, maar op ID 5555 krijg ik op de kanalen van NPO 2 en 3 de melding dat deze kanalen veroudert zijn, en op ID 4444 kan ik naar NPO 2HD en 3HD kijken zonder deze meldingen. Het is wel zo dat ik kijk op de NPO kanalen 925 (NPO 1HD), 926 (NPO 2HD) en 927 (NPO 3HD). Ik heb deze kanalen op respectievelijk op pos. 1, 2 en 3 in mijn tv toestel geplaatst wat ik mijn beschrijving heb aangegeven. Verder is het zo dat je op de standaard kanalen van NPO1, NPO 2 en NPO 3 die oorspronkelijk op pos 1, 2 en 3 worden geplaatst (na de standaard  installatie) wel deze meldingen krijgen. Deze kanalen heb ik naar pos 925, 926 en 927 verplaatst (omgewisseld met de NPO HD kanalen).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic