1
Vraag
2
Reacties
Bud_Stuitje

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Teleurgesteld en helemaal klaar mee ... vervanging Horizon Mediabox XL en Extra Mediabox XL door Next boxen

Ik was verheugd te lezen op de Ziggo website dat er inmiddels een Mediabox Next Mediabox Extra kon worden besteld. Dit was voor mij de reden om de beide Horizon boxen (Horizon Mediabox XL en Extra Mediabox XL) te laten vervangen door de Mediabox Next en de Next Mediabox Extra.

Ik ben erg teleurgesteld in de pogingen van Ziggo een in mijn ogen simpele vervanging te laten plaatsvinden en de gehele (foutieve!) administratieve afhandeling hiervan.

Contact met de klantenservice:

1e contact: bestelling gedaan en alles zou snel worden geleverd 🙂

Inderdaad werd de Mediabox Next snel geleverd alleen de Extra box ontbrak 😞

Mediabox Next werkzaam aangesloten. Alleen nu bleek dat ik niets kon opnemen omdat de box aangaf dat ik een TV Complete of TV Max abonnement nodig had. Echter, heb ik al jarenlang TV Max en Internet Max!

2e contact: medewerker geeft aan dat ik in de loop van de avond moet kunnen opnemen en dat de 2e (Extra) Next in de pijplijn zit en binnenkort wordt geleverd.

Echter een dag verder en nog steeds geen opname mogelijkheid en de gegevens op Mijn Ziggo geven aan dat ik een Standard abonnement (???) heb en plots voor extra's als Movies en Series XL moet gaan betalen???

3e contact: medewerker geeft aan dat er geen Extra Next geleverd kan worden en pas ergens half mei wel weer. Huh??? Dit was voor mij de reden om überhaupt over te stappen. En dat mijn nieuwe Next abonnement in India geactiveerd moet worden????? En waarschijnlijk pas volgende week ergens gereed is.

Allemaal heel merkwaardig. Na het gesprek blijkt ineens het opnemen wel te werken en staat er bij mijn abonnementsgegevens op Mijn Ziggo correct “TV Max met Mediabox Next Huidig abonnement” aangegeven. Alleen staat er aan de rechterkant dat ik ook €18,70 (extra) voor KabelTV moet gaan betalen???

Ik word hier redelijk wanhopig van en tamelijk geïrriteerd 😞

Wellicht is het feit dat ik voor de 3e kamer een aparte Humax heb een storende factor? Wat kan ik nu het beste doen? Want om met een 4e medewerker contact te zoeken bij de klantenservice heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Half mei wordt hier ook glasvezel aangelegd dus misschien een goed moment om mijn jarenlange kabelabonnement dan maar op te gaan zeggen? Zou jammer zijn want op zich ben ik niet ontevreden over Ziggo, zolang als het werkt 😉

Wie oh wie heeft goede tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Bud_Stuitje 

“Wellicht is het feit dat ik voor de 3e kamer een aparte Humax heb een storende factor?”

De Humax is geen storende factor, de Next en de Humax beïnvloeden elkaar niet, ik heb ze al 2 jaar beiden in gebruik.

“Wat kan ik nu het beste doen?”

Even wachten tot een Ziggo moderator voorbijkomt, ik vermoed morgen, ik heb ze een seintje gegeven, zij kunnen in de achtergrond zien wat er mis gaat.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, door drukte nu later.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bij een wijziging loopt Mijn Ziggo nogal achter in de verwerking van de administratie en laat soms vreemde dingen zien of een dubbel abonnement, meestal is het een paar dagen later weer in orde, heel soms blijft het hangen, maar dat kan een Ziggo moderator weer recht trekken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Janus00

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bud_Stuitje wrote:

Ik was verheugd te lezen op de Ziggo website dat er inmiddels een Mediabox Next Mediabox Extra kon worden besteld. Dit was voor mij de reden om de beide Horizon boxen (Horizon Mediabox XL en Extra Mediabox XL) te laten vervangen door de Mediabox Next en de Next Mediabox Extra.

Ik ben erg teleurgesteld in de pogingen van Ziggo een in mijn ogen simpele vervanging te laten plaatsvinden en de gehele (foutieve!) administratieve afhandeling hiervan.

Contact met de klantenservice:

1e contact: bestelling gedaan en alles zou snel worden geleverd 🙂

Inderdaad werd de Mediabox Next snel geleverd alleen de Extra box ontbrak 😞

Mediabox Next werkzaam aangesloten. Alleen nu bleek dat ik niets kon opnemen omdat de box aangaf dat ik een TV Complete of TV Max abonnement nodig had. Echter, heb ik al jarenlang TV Max en Internet Max!

2e contact: medewerker geeft aan dat ik in de loop van de avond moet kunnen opnemen en dat de 2e (Extra) Next in de pijplijn zit en binnenkort wordt geleverd.

Echter een dag verder en nog steeds geen opname mogelijkheid en de gegevens op Mijn Ziggo geven aan dat ik een Standard abonnement (???) heb en plots voor extra's als Movies en Series XL moet gaan betalen???

3e contact: medewerker geeft aan dat er geen Extra Next geleverd kan worden en pas ergens half mei wel weer. Huh??? Dit was voor mij de reden om überhaupt over te stappen. En dat mijn nieuwe Next abonnement in India geactiveerd moet worden????? En waarschijnlijk pas volgende week ergens gereed is.

Allemaal heel merkwaardig. Na het gesprek blijkt ineens het opnemen wel te werken en staat er bij mijn abonnementsgegevens op Mijn Ziggo correct “TV Max met Mediabox Next Huidig abonnement” aangegeven. Alleen staat er aan de rechterkant dat ik ook €18,70 (extra) voor KabelTV moet gaan betalen???

Ik word hier redelijk wanhopig van en tamelijk geïrriteerd 😞

Wellicht is het feit dat ik voor de 3e kamer een aparte Humax heb een storende factor? Wat kan ik nu het beste doen? Want om met een 4e medewerker contact te zoeken bij de klantenservice heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Half mei wordt hier ook glasvezel aangelegd dus misschien een goed moment om mijn jarenlange kabelabonnement dan maar op te gaan zeggen? Zou jammer zijn want op zich ben ik niet ontevreden over Ziggo, zolang als het werkt 😉

Wie oh wie heeft goede tips?

Het probleem van die 18,70 ken ik...heeft me 3 maand gekost om dat weer ongedaan te krijgen.

Heeft te maken met het systeem wat ze gebruiken aan ziggo kant voor facturatie, deze kan niet overweg met de Nextbox helaas en daar gaat het dan mis bij het omruilen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Bud_Stuitje 

“Wellicht is het feit dat ik voor de 3e kamer een aparte Humax heb een storende factor?”

De Humax is geen storende factor, de Next en de Humax beïnvloeden elkaar niet, ik heb ze al 2 jaar beiden in gebruik.

“Wat kan ik nu het beste doen?”

Even wachten tot een Ziggo moderator voorbijkomt, ik vermoed morgen, ik heb ze een seintje gegeven, zij kunnen in de achtergrond zien wat er mis gaat.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, door drukte nu later.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bij een wijziging loopt Mijn Ziggo nogal achter in de verwerking van de administratie en laat soms vreemde dingen zien of een dubbel abonnement, meestal is het een paar dagen later weer in orde, heel soms blijft het hangen, maar dat kan een Ziggo moderator weer recht trekken.

Bud_Stuitje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels werkt het met de opnames en is ook de Extra Next aangesloten in de slaapkamer. Echter, staat nog steeds (onterecht) in mijn abonnementsgegevens dat ik KabelTV heb voor €18,70. Is het zo ingewikkeld dat eraf te halen?

Tot slot zou ik ook nog graag mijn Humax willen omruilen voor een (2e) Extra Next zodat ik overal de opnames kan bekijken. Ben alleen bang, als ik dat weer via de klantenservice ga regelen, alles weer overhoop wordt gegooid.

Wellicht kan zo'n Ziggo moderator iets betekenen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

“Echter, staat nog steeds (onterecht) in mijn abonnementsgegevens dat ik KabelTV heb voor €18,70. Is het zo ingewikkeld dat eraf te halen?”

Ja dat is heel ingewikkeld, omdat er een lopend systeem is wat correcties per dag doet en als je daar ingrijpt, dan loopt alles in de soep.

Als het systeem klaar is met zijn lopende zaken, kan wel handmatig ingegrepen worden.

“Wellicht kan zo'n Ziggo moderator iets betekenen?”

Zie Ziggo moderators als de 2e lijn, zij kunnen veel en kunnen de juiste mensen bereiken, mocht dit nodig zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey goedemiddag @Bud_Stuitje en welkom hier op de Community! 

Wat rot om te lezen dat dit allemaal zo is gelopen Ik kan mij voorstellen dat je baalt en zeker als je dan ook nog eens in Mijn Ziggo ziet dat Kabel TV niet juist wordt berekend. Ik ben hier uiteraard ingedoken voor je en in onze achterliggende systemen stond jouw pakket nog niet volledig actief. Dit heb ik zojuist aangepast en het kan maximaal 24 uur duren voordat het ook goed staat in Mijn Ziggo. Check het daarom over 24 uur en heb je nog vragen, stel ze dan gerust!

Bud_Stuitje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Ziggo dank voor je snelle oplossing, het is aangepast.

Maar kloppen deze overige factuurbedragen wel? Alles-in-1-max


Internet & TV Max met Mediabox Next €86,50

Extra Mediabox Next €5,00 (was dit niet €4,- ???)

Extra Mediabox €4,00 (was dit niet €5,- voor de Humax 5300??)   Tot slot zou ik ook nog heel graag mijn Humax willen omruilen voor een (2e) Extra Mediabox Next zodat ik overal de opnames kan bekijken. Kan jij dit voor mij in orde maken? Dan ben ik je nog dankbaarder dan ik nu al ben

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Bud_Stuitje

Fijn om te lezen dat het is aangepast. 

De bedragen kloppen. De bedragen van de extra Mediabox heb je omgewisseld. De extra Mediabox Next is € 5,- per maand (want meer mogelijkheden) en de extra (standaard) mediabox is € 4,- per maand. 
Het is helaas nog niet mogelijk om hierbij een tweede extra Mediabox Next af te sluiten. Dit zal in de toekomst waarschijnlijk wel het geval zijn, maar momenteel is deze mogelijkheid er nog niet. Tot die tijd zul je het met de extra (standaard) Mediabox voor €4,- moeten doen voor een extra TV. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic