Hoe bedien ik de kleurentoetsen voor teletekst op de afstandsbediening?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb één antwoord nog niet gezien.
De gekleurde toetsen zitten niet op de AB. Die knoppen zijn er wel maar zitten onder een afdekplaatje aan de onderkant van de AB. Niet bedoeld om te gebruiken blijkbaar maar dat doen/deden ze wel.
Of ze het nu nog doen met die nieuwe ellendige versie van TTX zal ik vanavond proberen.
Dit geld alleen als je de oude AB hebt met verlichting.
@adbertholet zoals ik mijn link naar een oude topic te lezen valt zijn er bij de Next verschillende AB. De oude, met 4 batterijen, hebben de 4 knoppen die gekoppeld zijn aan de TTX kleuren onder een afdekplaatje zitten. De nieuwere AB met twee batterijen hebben dat blijkbaar niet.
Ik heb de knopjes vanavond geprobeerd en ze werken nog steeds met de TTX kleuren.
De knopjes zelf hebben geen kleur.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
met de vingers.
Jouw informatie is wel erg weinig.
Ab van de televissie...welk merk en type
AB van een mediabox...welk merk en type.
AB van videorecorde....welk merk en type.
AB van een streaming kast met android.....welk merk en type.
Laten we anders beginnen...
...Hallo,
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u veel beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Wij, uw mede klanten, moeten natuurlijk wel wat informatie hebben, om een zinnig antwoord te kunnen geven. Waarbij het m.i. belangrijk is welke Ziggo box u hebt, zie ook @puppie's vragen 😉.
Als je pagina 100 even intoetst dan zie je onderaan de functies van de kleurtoetsen
Niet, die functionaliteit is sinds teletekst nieuwe software heeft nog niet beschikbaar.
@Steefb schreef:Niet, die functionaliteit is sinds teletekst nieuwe software heeft nog niet beschikbaar.
....
Kijk, dat is duidelijk !
Dan is de volgende vraag natuurlijk te verwachten : wanneer denkt @Ziggo hun systeem daarop aan te passen of laat Ziggo dit maar ( weer ) eens gaan, onder het motto 'niet veroorzaakt door ons, dus niet ons probleem'? Echter, het is wel zeker Ziggo's probleem, want Ziggo's boxen werken nu dus niet meer samen met teletekst.
@Steefb dan is nos net zo langzaam als ziggo. artikel is van 5 november dus de bug zou eruit mogen zijn.
Goedemorgen @adbertholet
Allereerst een warm welkom hier op de Community. Mooi dat je inmiddels al zo wegwijs bent en zelf een topic hebt aangemaakt.
Nu heb je hier al aardig wat tips gekregen rondom de kleurentoesten. Heb je daar wat aan gehad?
Ik heb één antwoord nog niet gezien.
De gekleurde toetsen zitten niet op de AB. Die knoppen zijn er wel maar zitten onder een afdekplaatje aan de onderkant van de AB. Niet bedoeld om te gebruiken blijkbaar maar dat doen/deden ze wel.
Of ze het nu nog doen met die nieuwe ellendige versie van TTX zal ik vanavond proberen.
Dit geld alleen als je de oude AB hebt met verlichting.
@Steefb klopt. Maar het antwoord was zuiver bedoeld als aanvulling op de al gegeven antwoorden.
Het is inderdaad niet duidelijk over welke AB het gaat. Deze vraag staat in het algemene radio/tv gedeelte. Als het in Next of Mini had gestaan dan was er iets meer duidelijk. Dan nog heb je meerdere keuzes voor een AB mocht je een Next hebben.
Een soortgelijke vraag kwam in de begin tijd van de Next ook vaak voor. Doordat de 4 gekleurde toetsen voor TTX niet op de Ziggo AB zaten en wel op alle andere soorten AB.
Als er een antwoord van TS komt dan zien we wel verder.
Hoe bedien ik de kleurentoetsen voor teletekst op de afstandsbediening van mijn mediabox Next?
@adbertholet zoals ik mijn link naar een oude topic te lezen valt zijn er bij de Next verschillende AB. De oude, met 4 batterijen, hebben de 4 knoppen die gekoppeld zijn aan de TTX kleuren onder een afdekplaatje zitten. De nieuwere AB met twee batterijen hebben dat blijkbaar niet.
Ik heb de knopjes vanavond geprobeerd en ze werken nog steeds met de TTX kleuren.
De knopjes zelf hebben geen kleur.
@bloemen64 schreef:....De oude, met 4 batterijen, hebben de 4 knoppen die gekoppeld zijn aan de TTX kleuren onder een afdekplaatje zitten. De nieuwere AB met twee batterijen hebben dat blijkbaar niet...
Blijkbaar ook weg bezuinigd ! Tja ... Ziggo hè 😨.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.