1
Vraag
2
Reageer en help mee
olie

Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Teletekst werkt de laatste tijd ontzettend traag

Ik heb 2 Media Next boxen en de laatste dagen is werken met de teletekst waardeloos, Ik kijk bv naar pagina 801 en voordat deze er is ben ik een paar minuten verder, terwijl enige dagen geleden als ik 801 in toetste deze direct verscheen. En dat is ook met andere pagina's het geval. Hopelijk is dit spoedig op te lossen want het werkt zeer irritant als je even snel iets wil opzoeken.  

23 Reacties 23
Blauwvinger

Level 9
  • 368Posts
  • 17Oplossingen
  • 123Likes

Sinds kort gaat Teletekst ook hier met horten en stoten op de TV sinds de NOS het systeem heeft vernieuwd/aangepast.

olie
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Nou daar zijn we lekker klaar mee, zullen ze het zelf dan niet door hebben dat het niet goed gaat sinds ze het hebben vernieuwd/aangepast. Verbetering is goed maar nu is teletekst duidelijk slechter geworden en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 332Oplossingen
  • 1576Likes

@olie en @Blauwvinger goed dat jullie het aangeven hoor. Ik snap dat als je er graag gebruik van maakt, je ook wil dat het ''gewoon'' werkt. 

Ik ben wel benieuwd op welk model mediaboxen jullie dit ervaren en of het bijvoorbeeld op een ander tv toestel (even voor de test, zeg maar) ook zo is. 

Blauwvinger

Level 9
  • 368Posts
  • 17Oplossingen
  • 123Likes

@Jacob Ervaar de Teletekst problemen i.c.m. Mediabox Next.

Het schakelen van pagina's gaat met horten en stoten.

Net als of  de database weer opnieuw gevuld moet worden.

Bij het inschakelen van TT wordt vanmiddag zelfs pagina 101 niet getoond. 

Carrousel slaat vast op pagina 555 zonder tekst.

Via webpagina werkt alles wel naar behoren.

Heb maar 1 TV toestel, dus niet anders kunnen testen.

Casaprimavera

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Herkenbaar ook bij ons teletekst slecht bij pag 101 duurt lang en blijft vaak lang hangen op pag 555

olie
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Jacob, ik heb 2 media next boxen en deze staan aangesloten op 2 Phillips tv's, en op allebei is het hopeloos de teletekst blijft hangen op 555 en gaat dan als die verder komt niet naar pagina 801 voor overzicht sport, soms heb je geluk en lukt het wel, maar hoe kunnen ze in godsnaam zeggen dat de teletekst verbeterd is, het is een drama en als Ziggo hier niks aan kan doen zouden ze bij de makers van teletekst toch een klacht moeten indienen en vragen het systeem terug te brengen zo als het was want NOOIT klachten gehad.

Mvg, een fervente teletekstkijker.

Blauwvinger

Level 9
  • 368Posts
  • 17Oplossingen
  • 123Likes

@Jacob Komt er ook nog een terugkoppeling?

olie
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Het is en blijft hopeloos dat ligt misschien toch bij Ziggo ? want op mijn telefoon werkt teletekst perfect.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5117Posts
  • 480Oplossingen
  • 1614Likes

Hi allemaal,

We hebben de ervaringen die jullie hier delen kunnen reproduceren en zijn een onderzoek gestart. Zodra er meer bekend is, laat ik het weten. 

kouwenb1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanaf vandaag helemaal geen teletekst meer via media next.

Heeft Ziggo inmiddels een oplossing?

jenson

Level 10
  • 418Posts
  • 35Oplossingen
  • 162Likes

21 jan 2024

Mediabox Next, nog met versie 5.06.

Versie 5.07 is of wordt uitgerold.

Teletekst werkt, maar nog steeds traag.

De pagina's komen om de 20 seconden voorbij. Dit was 8 seconden.

Wachten op pagina 100/1 kan nu 1 minuut duren, er zijn 3 subpagina's.

In een ander topic geef ik een verklaring.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Teletekst-traag/m-p/1301871/highlight/true#M580884

Tussen de pagina's 555 en 600 is een vertraging van 10 seconden ingebouwd.

Of tussen pagina 543 en 555.

Het speelt ook bij KPN.

Vermeld bij https://breedbeeldweetjes.wordpress.com

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/teletekst-stottert-605871

Gewoonikkeja

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Man man, wat een bagger die teletekst.

Hier geen enkele box van Ziggo maar een eigen mediabox.

Waardeloos dat zo vaak teletekst blijft hangen.

Heel vaak geen pagina 101 en 555 blijft nog steeds hangen.

olie
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Het is nog steeds waardeloos en niks verbeterd, ik ben geen technicus maar vind het toch erg vreemd dat op mijn telefoon teletekst wel goed werkt, maar op mijn tv niet. Dan moet er ergens toch iets zijn wat deze storing veroorzaakt want voordat dit ontstond  werkte teletekst altijd goed.

kouwenb1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Teletekst werkt helemaal niet meer. Gisteren gebeld en Ziggo klantenservice geeft aan niets te doen. Dit omdat het buiten het domein van Ziggo ligt maar bij Vodafone/NOS.

Advies: doe de app Teletekst downloaden dan hoeft u niet meer op Ned1, 2 of 3 te proberen.

FredHgl

Level 7
  • 141Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Teletekst kijk ik eigenlijk ook alleen maar op de telefoon want dat werkt veel sneller en prettiger. Net nog even op de tv gekeken. Het werkt bij mij wel maar het lettertype is veel slechter dan ik mij kan herinneren van de laatste keer dat ik het op de tv heb gekenen en het is idd ontzettend traag. Ik heb een mediabox Next.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2391Posts
  • 257Oplossingen
  • 1135Likes

Hallo lieve mensen!

Ik wou even een update geven over het incident wat open staat ivm Teletekst. Helaas nog geen update met goed nieuws maar we zijn er druk mee bezig! 

olie
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Bedankt voor de update maar het duurt wel erg lang om dit op te lossen, mensen lopen op de maan te wandelen dan kan dit toch nooit zolang duren voordat dit is opgelost.

Blauwvinger

Level 9
  • 368Posts
  • 17Oplossingen
  • 123Likes

Hopelijk gaat het oplossen van dit probleem sneller dan bij die van de programmagids

JD Jensma

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan bovenstaande helemaal onderschrijven. Probleem speelt al een hele tijd inmiddels. Teletekst blijft vaak steken op pag. 555

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic