1
Vraag
2
Reacties
Peter9988

Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Teletekst op next mini, wanneer?

Enig idee wanneer teletekst op de next mini komt? Wij zijn overgegaan van de normale next 4k naar de next 4k mini en mijn moeder keek heel graag en heel vaak teletekst, dit is nu niet meer mogelijk waardoor glasvezel van andere providers ons steeds beter in de oren klinkt. Kunnen jullie mij vertellen hoe snel "op termijn" is? Dan weet ik of een andere provider de moeite waard is óf dat ik bij ziggo blijf. Teletekst betekent veel voor mijn moeder dus ja, overstappen klinkt niet gek als een belangrijke functionaliteit niet beschikbaar is bij ziggo, maar wel bij volledig glasvezel providers.

 

Dit is overigens geen haat bericht, maar ben gewoon erg benieuwd hoe het er voor staat voordat ik naar andere providers kijk, overigens is teletekst niet de enigste reden, ook qua kosten en mogelijkheden is bij andere volledig glasvezel providers (iets) beter.

 

Hopelijk kan iemand mij hierover beter informeren.

27 Reacties 27
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@wewanl , over het belang van Teletekst:

 

"Hoe populair is Teletekst?
 
Dat jaar (2020) maakten maar liefst elf miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder geregeld gebruik van NOS Teletekst, wat neerkomt op 81% van de bevolking. Als sterkste punten kwamen net als bij eerdere onderzoeken opnieuw de snelheid en betrouwbaarheid van het medium naar boven."
 
Lijkt me duidelijk.
 
Bron, een gebruikersonderzoek, gevonden op Google.
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nos Teletekst is er ook als app, dat zal in die cijfers zeker meespelen. 

Voor het weer, het nieuws, sport uitslagen het is een handig en overzichtelijk systeem om snel de koppen te lezen. 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@RoWi. , hij, Wewanl, vroeg naar het belang van TT, nou deze cijfers spreken boekdelen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat weet ik, ik kan ook lezen, echter gaat het om de nuance.

 

Hierbij de bron die jammer genoeg niet gelinkt is

Dat jaar met 11 miljoen gebruikers was 2010 niet 2020!!! 

 

In datzelfde stuk staat ook dit te lezen: 

Zo zagen we in 2014 dat het bereik van Teletekst op televisie licht daalde, terwijl Teletekst via de speciale app op de smartphone groeide. Het bereik op de smartphone is de laatste jaren stabiel gebleken. Momenteel bedienen we dagelijks via de app circa 600.000 gebruikers. 

 

Kortom Teletext wordt nog wel gebruikt maar in mindere mate via de TV of TV ontvangers waar het hier over gaat.

 

 

Uit een ander recent onderzoek blijkt dat de NOS app populairder is dan Teletekst.

Bron

 

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Nou in iedergeval bedankt allemaal. De reden dat ik graag de "normale" TT heb is omdat mijn moeder niet zo in de telefoontjes is en daarbij heb je geen TT uit je omgeving (Gelderland, Limburg, etc etc) tuurlijk zal de NOS TT app groeien maar de oudere mensen zullen niet snel overgaan op de app, en tuurlijk zal TT (niet de ondertiteling) ooit wel helemaal verdwijnen, maar naar mijn mening is TT nog altijd erg populair.  Ik zit óók rond te kijken bij andere providers maar aangezien in mijn wijk alleen Delta glasvezel van de glasvezel kabel gebruik mag maken is dat mijn enige mogelijke optie.

 

Iemand van ziggo heeft gezegd dat het er snel aankomt, hopelijk komt het rond de zomer of in iedergeval dit jaar, dat zou fijn zijn. En wellicht dat de glasvezel kabel wel gedeeld wordt met ziggo, dan laat ik het overstappen wel zitten natuurlijk. Andere providers (Delta) heeft namelijk ook een coax/internet kabel vrije tv box en die krijgen het wél voor elkaar en dat is natuurlijk niet de enigste reden maar wel een van.

 

Maargoed we wachten het af 🙂 alles weer omruilen is ook weer te ver gezocht en ik zou niet graag terug gaan naar de bekabelde box nu het met internet kabel net zo goed gaat 😄

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi all,

Goed nieuws! Sinds vandaag werkt Teletekst op de Next Mini. Alle ins en out lees je in dit centrale topic

Een klein deel van de Next Mini's heeft de update afgelopen nacht niet binnen gehaald. Een automatische update volgt later deze week. 

Werkt het nog niet of kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je Next Mini de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellingen opnieuw moet configureren. Of dat gewenst is, is uiteindelijk aan jou. 

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

@Vincent toppie! Daar zal mijn moeder enorm dankbaar voor zijn 😀 bedankt!

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Gisteravond schakelde ik ondertiteling in voordat de uitzending Slimste Mens begon. Tot mijn aangename verrassing ontdekte ik teletekst onderin het submenu van de streepjes op de AB van de Next Mini.

Ik ben er blij mee.

Licht puntje van kritiek: wat mij betreft had de teletekstfunctie bovenin mogen staan om het aantal handelingen te beperken. Is dit later misschien nog bij te stellen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic